دکتر داوری خطاب به یک مدعی حمایت از احمدی نژاد: «هنگامی که در جلسه دیروز کارگروه اندیشه در دفتر ولنجک از جناب دکتر احمدی نژاد شنیده ام که مهمترین راهبرد یک انقلابی در این زمان، تحکیم پایه های نظام امت و امام و هماهنگ کردن آهنگ حرکت جامعه با آهنگ حرکت ولی فقیه است، و از طرف دیگر از مباحث جنابعالی جز القاء شکاف و نقار میان دکتر احمدی نژاد و رهبری چیز دیگری نمی یابم از اینکه این مباحث را میان هواداران دکتر احمدی نژاد دامن می زنید نگران می شوم.»

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ طی هفته های اخیر جریان مشکوکی در برخی از شبکه های اجتماعی به بهانه حمایت از دکتر احمدی نژاد، رفتارهای ساختارشکن را در دستور کار قرار داده و در همین زمینه تعداد زیادی اکانت غیر واقعی (فیک) با تصاویر دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی در شبکه های اجتماعی ایجاد شده است. این حساب های کاربری متعدد که ظاهرا توسط جمع معدودی نیز مدیریت می شود مدت هاست که توهین به مقامات عالی رتبه کشور و باورهای مذهبی را در دستور کار قرار داده است.

در این میان دکتر اکبر جباری نیز از جمله افرادی است که متاسفانه با این موج مشکوک همراهی می کند.
اندک شهرت اکبر جباری در برخی از محافل به نسبت فامیلی او با دکتر غلامحسین الهام باز می گردد. با این وجود شنیده شده دکتر الهام اخیرا ضمن ابراز برائت از وی از سوء استفاده از نسبت فامیلی و انتساب اکبر جباری به وی توسط رسانه های مخالف ابراز ناراحتی کرده است. اگرچه هر انسانی مسئولیت مواضع خود را بر عهده دارد، با این وجود جریان مذکور اصرار عجیبی دارد تا در عین زیر پا گذاشتن اصول و باورهای گفتمان دکتر احمدی نژاد، خود را به وی منتسب کند.

اکبر جباری امروز یادداشتی با عنوان "درباره بازگشت احمدی نژاد به قدرت" منتشر کرد که حاوی تعرض به برخی بزرگان بود. وی در این یادداشت فعالیت سیاسی برای حضور در انتخابات 96 را خیانت حامیان احمدی نژاد نامید. متن کامل یادداشت اکبر جباری به دلیل ساختار شکنی های موجود در آن قابل انتشار نیست.

دکتر عبدالرضا داوری که طی ماه های گذشته بارها به اکبر جباری توصیه کرده بود اگر بنای دست برداشتن از طعنه به برخی بزرگان را ندارد، لااقل از نام احمدی نژاد استفاده ابزاری نکند، در واکنش به این یادداشت نوشت: «جناب آقای دکتر جباری! ظاهرا جنابعالی با دولت فخیمه یازدهم به وحدت استراتژیک رسیده اید چون دیروز از جناب حسن روحانی شنیدیم که "والله بالله تالله سال های 84 تا 92 دیگر تکرار نمی شود" و امروز از جنابتان می شنویم که:"در شرایط موجود، امکانی برای بازگشت احمدی نژاد به قدرت وجود ندارد." ضمنا به عنوان یکی از کوچکترین علاقمندان دکتر احمدی نژاد قویا به جنابعالی تذکر می دهم که حق ندارید در عباراتی که راجع به آیت الله خامنه ای به کار می بندید از متلکهایی نظیر (غیر قابل انتشار) استفاده کنید تا رندانه و موذیانه رهبر انقلاب اسلامی را با (غیر قابل انتشار) مشابهت دهید. اینکه عده ای از هواداران احمدی نژاد را به راهی هل بدهیم که نه تنها مورد رضایت دکتر احمدی نژاد نیست بلکه با مخالفت صریح ایشان روبروست ، کاری خطاست. ضمنا خطاب به برخی از هوادارانتان که مخالفانتان را به منفعت طلبی متهم می کنند بد نیست اشاراتی کنیم که هریک از ما اکنون در کجا اشتغال داریم و چگونه "منافع" مان را تامین می کنیم؟»

دکتر داوری افزود: «هنگامی که در جلسه دیروز کارگروه اندیشه در دفتر ولنجک از جناب دکتر احمدی نژاد شنیده ام که مهمترین راهبرد یک انقلابی در این زمان، تحکیم پایه های نظام امت و امام و هماهنگ کردن آهنگ حرکت جامعه با آهنگ حرکت ولی فقیه است، و از طرف دیگر از مباحث جنابعالی جز القاء شکاف و نقار میان دکتر احمدی نژاد و رهبری چیز دیگری نمی یابم از اینکه این مباحث را میان هواداران دکتر احمدی نژاد دامن می زنید نگران می شوم.»

مدیرمسئول ماهنامه بررسی های اقتصادی خاطرنشان کرد: «بنده مدتهاست هفته ای 4 ساعت در جلسه کارگروه اندیشه دفتر ولنجک حضور دارم و دقایق نظری جناب دکتر احمدی نژاد در باب دین، امامت، حکومت دینی، روحانیت، فرهنگ و ...به ویژه نگاه ارادت مندانه ایشان نسبت به آیت الله خامنه ای را مستقیما از شخص ایشان می شنوم. با کمال احترام به جنابعالی باید عرض کنم که نظریات شاذ جنابعالی در این قبیل موضوعات نه تنها سنخیتی با نظرات جناب دکتر احمدی نژاد ندارد بلکه در انحراف و تضاد آشکار با دیدگاه ها و منویات ایشان قرار دارد. ضمنا برای بنده عجیب است و جای سوال: چرا امثال بنده که در مسیر همگرایی بین دکتر احمدی نژاد و آیت الله خامنه ای تلاش می کنیم از کارمان اخراج می شویم و به زندان می افتیم اما دوستانی چون شما با این مواضع شاذی که علیه رهبری اتخاذ می کنید و آشکارا در مسیر القاء شکاف میان رهبری و دکتر احمدی نژاد حرکت می کنید نه تنها به زندان نمی روید بلکه همچنان بر سر مشاغل سابقتان حضور دارید و حقوق بگیر دولت فخیمه اید! خداوند سایه استوانه را بر سر دوستان مستدام دارد.»

داوری در پاسخ پایانی خاطرنشان کرد: «همه حق اظهار نظر دارند در این تردیدی نیست. اما اظهارنظر زیر تابلوی خود . نه اینکه برویم زیر تابلوی یک نفر بعد دقیقا سخنانی را بگوییم که آن صاحب تابلو به هیچ وجه به آن سخنان اعتقاد ندارد. کسی که می خواهد علیه رهبری حرف بزند حق ندارد زیر تابلوی احمدی نژادی بیاید که اعتقادش این است باید جامعه را با رهبری هماهنگ کنیم. تجمع ضدولایت فقیه ها زیر تابلوی احمدی نژاد ممنوع است.»

گفتنی است اکبر جباری در مقطع 90 تا 92 که جریان حامی دکتر احمدی نژاد زیر سنگین ترین فشارهای سیاسی قرار داشت در هندوستان اقامت گزید و با وجود آسودگی خاطر در آن سوی مرزها، کلامی در دفاع از دکتر احمدی نژاد به زبان نیاورد. جباری اما پس از بازگشت به ایران علی الخصوص طی هفته های اخیر روند مشکوکی را به طور جدی در دستور کار قرار داده است. نکته حائز اهمیت اینکه حتی یک مورد انتقاد از ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام در نوشته های پرشمار فیسبوکی وی دیده نمی شود. شنیده ها حاکی است وی در یک دستگاه دولتی استخدام شده است.