شما به چه کسی هشدار می دهید. به مردم؟! یعنی همان ۹۷ درصدی که با پر کردن فرمهای یارانه به دولت مورد حمایت شما یک “نه” بزرگ و تاریخی گفتند؟! اگر ادعای دولت یازدهم در بی همتا دانستن خود در تدبیر و عقل و خرد صحت می داشت و رئیس جمهور به معنای واقعی یک حقوقدان و پایبند به آن بود، آیا نباید رفراندوم یارانه را به نشانه شکست صریح و آشکار دولت خود و مخالفت مردم با سیاست های دولت تلقی می کرد

 

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»  به نقل از دولت بهار - علی اکبر جوانفکر/ “من هشدار می‌دهم و باید این‌ها احمدی نژاد و اطرافیانش را رصد کنیم و نگذاریم که فرصت بلند شدن از زمین پیدا کنند.”مطلب فوق منتسب به آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام است و پایگاه خبری ایشان این مطلب را به نقل از سایر رسانه ها بازنشر داده اما آن را تایید یا تکذیب نکرده است. اگر انتساب این سخنان به آقای هاشمی رفسنجانی صحت داشته باشد، ناگزیر باید از توهم گرایی و خود برتربینی ایشان، متاسف بود و به سبب آثار آن در تصمیماتی که وی ممکن است با در اختیار داشتن یک جایگاه بسیار مهم رسمی اتخاذ کند، نگران بود. در این اظهارات نکات قابل تاملی وجود دارد که در زیر به آن می پردازم:

۱- “من هشدار می دهم”. شما به چه کسی هشدار می دهید. به مردم؟! یعنی همان ۹۷ درصدی که با پر کردن فرمهای یارانه به دولت مورد حمایت شما یک “نه” بزرگ و تاریخی گفتند؟! اگر ادعای دولت یازدهم در بی همتا دانستن خود در تدبیر و عقل و خرد صحت می داشت و رئیس جمهور به معنای واقعی یک حقوقدان و پایبند به آن بود، آیا نباید رفراندوم یارانه را به نشانه شکست صریح و آشکار دولت خود و مخالفت مردم با سیاست های دولت تلقی می کرد و از مقامش استعفا می داد؟ ممکن است هشدار شما متوجه دولتمردان باشد! آیا دولتی که همزمان با ادعای خالی بودن خزانه ، میلیاردها تومان خرج تجملات ساختمان سفید می کند، هشدار پذیر است؟ مردم به شوق شنیدن سخنان رئیس جمهور ساعت ها در زیر تیغ آفتاب تجمع می کنند اما دو دستگاه کولر گازی در سایبان رئیس جمهور نصب می شود تا او را برای سخنان بیست دقیقه ای اش خنک کند. آیا هشدار شما از سوی چنین رئیس جمهوری شنیده می شود؟ آیا دولتی که بی تحرکی و ایستایی آن، موجب برانگیخته شدن اعتراض حامیانش شده است، هشدار شما را جدی خواهد گرفت؟

۲- “باید احمدی نژاد و اطرافیانش را رصد کنیم”. آقای هاشمی رفسنجانی در غفلتی آشکار به سر می برید! مردم پیشتر و بیشتر از شما و در طول سالهای ۸۴ تا ۹۲ احمدی نژاد و همکارانش را رصد کرده اند و به وضوح دریافته اند که او و دو دولتش به جز مردم، وامدار هیچ حزب و گروهی در داخل و بیگانگانی در خارج نبودند، آنها دشمنان واقعی ملت ایران را به خوبی می شناختند و نه تنها به روی آنها لبخند نمی زدند بلکه راه و رسم مهار آنها را تا آنجا می شناختند که خاکریز دفاع از انقلاب را به در خانه دشمنان منتقل کردند. هر روز افتخاری بزرگ را برای ملت ایران به ارمغان آوردند. ایران را به یک کشور هسته ای تبدیل کردند و آن را در ردیف کشورهای فضا پیما قرار دادند. بالاترین رشد علمی در جهان را به نام ملت ایران ثبت کردند، در امور زیر ساختی به اندازه همه سالهای پس از انقلاب به کشور خدمت کردند و پیشرفت های شگرفی را سبب شدند. رئیس جمهورش بارها دست مردم را بوسید و به آن افتخار کرد و خود را نوکر مردم خواند. تصمیماتش را با خواسته های مردم همسو و هماهنگ کرد و از یاد نبرد که مردم صاحبان واقعی و اصلی این کشورند. آقای هاشمی رفسنجانی، توصیه می کنم به جای رصد کردن آقای احمدی نژاد و همکارانش به رصد کردن آقای روحانی و دولت او که مورد حمایت همه جانبه جناب عالی است بپردازید. دولتی که در طول ۹ ماه گذشته مهر تعطیلی و توقف بر دستاوردهای هسته‌ای کشور زده، غرور و عزت و منزلت ملت ایران را به سبب کوتاه آمدن در برابر زیاده خواهی های دشمنان ملت ایران عمیقا خدشه دار کرده، وعده هایش برای مهار تورم و گرانی و کاهش بیکاری بی ثمر مانده، خاکریز دفاع از انقلاب اسلامی نه فقط از نیویورک برچیده شده بلکه دشمنان ملت ایران اجازه یافته اند تا در برخی نقاط ایران از جمله در زندان اوین خاکریز بزنند و خیلی چیزهای دیگر…

۳- “نباید بگذاریم که احمدی نژاد و اطرافیانش فرصت بلند شدن از زمین را پیدا کنند.” اولا شما درنظام آفرینش چه جایگاهی دارید که بخواهید مانع از بلند شدن کسی از روی زمین شوید. اینگونه سخن راندن نسبت به دیگران بازتاب دهنده نوعی غفلت و خود بزرگ بینی است. در این عالم، خدای مهربان و در عین حال قهاری وجود دارد که عزت و ذلت انسانها در دست اوست و هر کس را که بخواهد عزت می بخشد و هر کس را که بخواهد ذلیل و خوار می گرداند و من و شما باید برای برزمین نماندن یا زمین نخوردن، به خدای بزرگ پناه ببریم. ثانیا چه کسی گفته است که آقای احمدی نژاد و اطرافیان او به زمین افتاده اند؟! بنده با ایمانی راسخ می گویم که امروز ملت ایران آگاهتر، فهیم تر و دارای شناختی عمیق تر از گذشته است و سمپاشی ها و دروغ پراکنی های دستگاه بزرگ اطلاع رسانی مورد حمایت شما نتوانسته است، محبت قلبی مردم به دکتر احمدی نژاد و دولت او را زایل کند یا از آن بکاهد. کافی است نمایندگانی را به میان مردم بفرستید و از آنان در باره ایشان و دولتش نظرخواهی کنید.

۴- جهت اطلاع جناب آقای هاشمی رفسنجانی تصریح می کنم که دغدغه های آقای احمدی نژاد هیچ شباهتی به دغدغه های ایشان ندارد. او نگران سرنوشت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران است. او بر این باور است که ملت ایران از نظر دین و تاریخ و فرهنگ، سرامد ملتهای جهان است و درهمه زمینه ها باید در جایگاهی ممتاز که شایسته آن است قرار گیرد. آقای رفسنجانی انتظار نداشته باشید که دکتر احمدی نژاد برای همیشه نظاره گر صحنه های غم انگیز پیش روی کشور باقی بماند و دم فروبندد. او یک شهروند انقلابی مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر است. شما و اطرافیان تان نگران فرارسیدن زمانی باشید که احمدی نژاد، برای پاسداشت آرمانهای انقلاب اسلامی که ثمره خونهای پاک صدها هزار شهید و جانباز است و در دفاع از حیثیت و اقتدار ملت عظیم القدر ایران، عالمانه و حکیمانه، زبان به روشنگری بگشاید و پشت پرده ها را نمایان سازد. آن روز دور و دیر نخواهد بود.

۵- آقای هاشمی رفسنجانی شما مهر تندرو بودن را بر پیشانی منتقدین دولت یازدهم زده اید و با استفاده از هر مناسبتی، کسانی که زبان به انتقاد از رئیس جمهور و دولت او می گشایند، تندرو می نامید. توجه داشته باشید که در ترافیک سنگین تصمیم های اشتباه و ناکارامدیهای دولت تدبیر و امید، امکان تندوری وجود ندارد و اصولا نیازی به تندروی نیست زیرا کلاف سردرگم این ترافیک، حوصله مردم را سربرده و ترجیح داده اند پای پیاده راهی مقصد خود شوند! می گویید نه، نگاهی به نتیجه رفراندوم یارانه بیندازید!