حال که حدود هفت ماه از استقرار این دولت گذشته و دولتی روی کار آمده که تمام ارکان نظام بی نظیر با آن همراه هستند و رهبری عزیز انقلاب نیز حجت را تمام کرده و جواز بی سابقه ی مذاکرات با آمریکا را به آنان داده ، به راستی چرا خصومت ادعا شده نه تنها به تنش تبدیل نشده بلکه به تهاجم و تجاوزات دیپلماتیک بی سابقه ای منجر شده است ؟!

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از میدان ۷۲/ مسعود شفیعی کیا: جناب «حسن روحانی» در تبلیغات انتخاباتی سنگ بنای تحقق وعده های خود که به فراخور بیشتر متمرکز بر مسائل اقتصادی بود را در « تعامل سازنده با جهان » تصویر می کرد و کلید تعامل سازنده با جهان را در « رفع خصومت با آمریکا » می دانست چنانچه در گفتگویی که با برخی از ایرانیان خارج از کشور در شبکه « جام جم » داشت صریحاً گفت :

« نوع رابطه ما با برخی کشورها به دلیل نوع تخاصم ما با آمریکاست، روابط امروز ما با آمریکا در حد تخاصم است، باید تلاش کنیم این حد را با برنامه‌ریزی و تدبیر پایین آوریم و حداقل روابط را از تخاصم به تنش برسانیم. در شرایط کنونی نمی‌توانیم بگوییم با آمریکا می‌خواهیم تنش‌زدایی کنیم زیرا امروز بحث تهدید و تخاصم است. در ۸ یا ۱۰ سال پیش می‌شد اما امروز در مرحله دیگری قرار گرفته‌ایم. امروز با برخی از کشورهایی که پیش از این به دنبال اعتمادسازی با آن‌ها بودیم باید تنش‌زدایی کنیم و با آن‌ها که خواهان تنش‌زدایی بودیم باید به دنبال رفع تهدید باشیم. شرایط متفاوت شده، اما باید بدانیم می‌توان با دشمن هم تعامل داشت . » ( جام جم – خرداد ۹۲ )

حال که حدود هفت ماه از استقرار این دولت گذشته و دولتی روی کار آمده که تمام ارکان نظام بی نظیر با آن همراه هستند و رهبری عزیز انقلاب نیز حجت را تمام کرده و جواز بی سابقه ی مذاکرات با آمریکا را به آنان داده ، به راستی چرا خصومت ادعا شده نه تنها به تنش تبدیل نشده بلکه به تهاجم و تجاوزات دیپلماتیک بی سابقه ای منجر شده است ؟! که در این مدّت کوتاه برخی از آنان عبارتند از :

۱- پس گیری دعوت دبیرکل سازمان ملل از مقامات ایران برای شرکت در اجلاس مذاکرات ژنو حول محور تحولات سوریه که دفتر « بان کی مون » علّت این حرکت بی سابقه را عدم پایبندگی مقامات ایرانی به تعهدات شفاهی خود درباره سوریه اعلام کرد!

۲- آشکارتر شدن مخاصمات دشمن با افزایش بی سابقه ی تهدید در سطح مقامات بلند پایه ی کاخ سفید .

۳- هوشمندتر شدن تحریم ها با شناسایی برخی افراد و مؤسسات و شرکت هایی که با کشورمان غیر رسمی ارتباط داشتند ، که این گویای دسترسی دشمنان به اطلاعات محرمانه ی کشور می باشد !

۴- افزایش فشارهای جهانی مثل عدم ارائه ی سوخت به هواپیمای رئیس مجلس برای سفر به آفریقای جنوبی در سفر دوره ای وی به آفریقا توسط شرکت های نفتی مستقر غرب در آفریقا ، این در صورتی است که رئیس مجلس پیش از آن در دیداری که با برخی از بزرگان قم داشت از تغییر رویه ی مثبت غربی ها پس از دولت « دکتر محمود احمدی نژاد » گفته بود !!!

۵- اقدام غرب برای انگشت نگاری از هیئت بلند پایه ی نمایندگان مجلس کشور که قصد سفر به اروپا را داشتند .

۶-در اقدامی بی سابقه در طول تاریخ انقلاب اسلامی سفیر معرفی شده توسط دولت برای نمایندگی کشورمان در سازمان ملل به جر م تروریست بودن ممنوع الورود شد و در بالاترین سطوح و گستره ای وسیع کشورمان به تروریست متهم شد که در مقابل این توهین آشکار و سکوت حاکی از تأیید سازمان ملل دیپلماسی دولت ۱۱ منفعل مانده .

۷- مصادره ی اموال موسسات ایرانی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی به فعالبّت عادی خود می پرداختند به عنوان مراکزی که کمک به تروریست کرده ، أسف بارترین نمره ی کارنامه ی دیپلماسی دولت۱۱ را رقم زده است .

اینها در صورتی است که رئیس دولت ۱۱ چه در دوران تبلیغات و چه در برخی از محافل پس از ریاست جمهوری بر این نکته تکیه داشته است که « تند روی ها و افراط ها » روابط را « متخاصم » کرده ! حال باید از وی پرسید که لبخندهای فراتر از دیپلماسی و مکالمات چند دقیقه ای با رأس استکبار و دیپلماسی گل و بلبلی جناب قهرمان دیپلماسی و عقب نشینی هایی تا حد تعطیلی هسته ای و آزمایشات فضایی و به تعویق افتادن رزمایش های کشور چرا روابط را به رابطه ی یک طرفه ی تهاجمی تبدیل کرده و آمریکایی که سال های اخیر از رهبری و دولت دهم گدایی مذاکره می کرد را به چنین تجاوزاتی به حقوق ایرانیان گستاخ کرده است ؟!

دولتی که دم از « بازگشت احترام به پاسپورت » می زد چگونه در مقابل چشم جهانیان تروریست خوانده شدن نماینده ی پیشنهادیش را تعامل با جهان می نامد ؟!

به راستی مدعیان اصولگرایی و مدعیان اصلاحات اگر داستانی مشابه یکی از مواردی که برشمردیم برای دولت دهم رخ می داد آنرا سوژه ی تخریب و تهمت های ناجوانمردانه به آن دولت انقلابی نمی کردند ؟!

رهبری معزز انقلاب اسلامی چندی پیش نگرانی خویش از « اشتباه محاسباتی » مسئولان در برخورد با دشمنان را بارها گوشزد کردند ، آیا وقت آن نرسیده جناب روحانی به راهبرد غلط دیپلماسی خود اعتراف کند و از تجربیات حکیمانه و سعه ی صدر رئیس جمهور محبوب دکتر محمود احمدی نژاد بیاموزد تا کشور از پرتگاه دیپلماتیک به روش « حکمت ، عزّت و مصلحت » دولت های نهم و دهم بازگردد ؟!