متأسفانه سایتی نزدیک و همراه با دولت ۱۱ این خط شکنی روحانی را دستمایه وقاحتی نابخشودنی به دو صحابه بزرگ پیامبر اغظم کرد که در سکوت مدعیان عمومی و خصوصی چنین نوشت : « اگر چرخ‌های اقتصاد به دست اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نچرخد، باید منتظر باشیم که سلمان‌ها و ابوذرهای فاسد، دیر یا زود کشور را به ورطه سقوط رهنمون کنند.»

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ حجت الاسلام مسعود شفیعی کیا در وبلاگ شخصی اش نوشت:

در زمانه ای که مروجان تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی به دنبال تحریف و وارونه نمایش دادن واقعیّت ها و شخصیّت های اسلام هستند ناگهان در همایش های زنجیره ای رو به رشد کشور ، سخن تکان دهنده رئیس دولت ۱۱ نسبت به دو شخصیت بزرگ و صحابه ی نامی رسول الله و امیرمؤمنان علیه السلام منجر به سوءاستفاده های بسیار تأسف بار دیگری شد !

جناب روحانی در همایشی که مبارزه با فساد نام داشت در سخنانی غیر قابل اغماض از فساد حضرات سلمان و ابوذر رضوان الله تعالی علیه در ساختارهای فاسد فعلی گفت : « اگر شما اطلاعات، تفنگ، پول و سرمایه، سایت و روزنامه، خبرگزاری را همه را در یک نهاد جمع کردید، ابوذر و سلمان هم باشد، فاسد می‌شود.» ۹۳/۹/۱۷

متأسفانه سایتی نزدیک و همراه با دولت ۱۱ این خط شکنی روحانی را دستمایه وقاحتی نابخشودنی به دو صحابه بزرگ پیامبر اعظم کرد که در سکوت مدعیان عمومی و خصوصی چنین نوشت : « اگر چرخ‌های اقتصاد به دست اقتصاددانان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نچرخد، باید منتظر باشیم که سلمان‌ها و ابوذرهای فاسد، دیر یا زود کشور را به ورطه سقوط رهنمون کنند. »

شاید برخی نسبت به هتک ارگانی خاص بیشتر ابراز نگرانی کردند تا اهانت به دو صحابه ی خاص پیامبر که شامل افتخار « منّا أهل البیت » شده اند :

پیامبر اعظم (صل الله علیه و آله ) :

«سلمان منا اهل البیت.» سلمان از ما اهل بیت است (المناقب ج۱ ص ۸۵)

«یا اباذر انک منا اهل البیت » ای ابوذر به درستی تو از ما اهل بیتی . (تنبیه الخواطر – مجموعه ورام ج۲ص۵۱)

باید بدانیم تمام مشروعیّت و قوام نهادهای انقلاب اسلامی به احترام و الگوگیری از امثال سلمان ها و ابوذر ها بوده است و ما روزگاری در سپاه مزیّن شدن واحدهای آنجا را به نام مبازک سلمان و ابوذر به عنوان نمادی مقدس دنبال می کردیم !

شگفتا ! وقتی عنوان ها جابه جا می شود و در نام بردن برخی از شخصیت ها لفظ دکتر یا آیت الله می افتد و خدای نکرده به ایشان اسائه ای می شود موجی و تحصنی به پا می شود ، ولی در قبال این اهانت بسیار آشکار به این دو صحابه اینقدر بی تفاوتی؟! کجایند قاتلان آبروی رئیس جمهور سابق و یارانش ؟! بزرگان حوزه و نظام ما اگر طبق اصول زندگانی کنند مفتخرند که پا در جای پای سلمان و ابوذر گذاشته اند و البته در واقع خود را محروم از رسیدن به گرد راه ایشان هم می بینند !

آیا می دانید سلمان و ابوذر کیستند ؟!

سلمان همان بزرگی است که امام صادق علیه السلام فرمود :

« رسول خدا و امیرمؤمنان ( صلوات الله علیهما ) آنقدر از دانش مخزون و علم مکنون خداوند برای سلمان سخن گفتند که أحدی غیر از او تاب تحمل آن را نداشت . » ( سلمان فارسی / جعفر مرتضی عاملی ص۳۴ )

و درباره ابوذر علیه الرّحمه نیز احادیث متواتری از پیامبر صل الله علیه و آله نقل است که فرمودند :

« اَبُوذر صدِّیق هذه الاُمّهِ » بحارالانوار، ج ۲۲، ص ۴۰۵٫

ابوذر همیشه راست گوی این امت است .

« ما اَظَلَّتِ الْخَضْراءُ وَ لا اَقَلَّتِ الغَبْراءُ بَعْدَ النَّبیینَ اَصْدَقُ مِنْ اَبی ذَر »

پس از پیامبران، آسمان روی کسی سایه نیانداخته و زمین راست گوتر از ابوذر به خود ندیده است . الغدیر ج۸ص۳۱۲

و فرمود : « رحم الله أباذر ، یمشی وحده ، و یموتُ وحده ، و یبعث وحده . »

سیره أبن هشام

خدا رحمت کند ابوذر را ؛ تنها این راه را می پیماید ، و تنها می میرد ، و تنها مبعوث می شود !

این چه تهمتی است به این دو یار بزرگ نبوت و ولایت ؟!

تمام نگرانی تازه به دوران رسیدگان رمانه که از فتوحات اسلام نوکیسه شده بودند پاکی و زهد ایشان بود !

ماجرای أباذر و درگیریش با کعب الأحبار که برای گنج اندوزی مدعیان ، واوی از قرآن را جابه جا کرد را نشنیده اید ؟! سلمان و أباذر از طلحه و زبیر مگر کمتر موقعیت ویژه خواری و فساد اقتصادی داشتند ؟! أباذر اگر أهل سازش با دنیا طلبان سواستفاده چی از مجاهدت یاران پیامبر بود مگر با این خوش نامی به ربذه ی متروکه تبعید و غریب شهید می شد ؟!

آیا آقایان اندکی زندگی سلمان محمّدی و به خصوص دوران ولایتش بر شهر ثروتمند و بزرگ ایرانی «مدائن» را مطالعه کرده اند ؟!

آیا می دانند سلمان در همان دوران که والی مدائن بود به جای سُکنی در خانه های چندین هزار متری از بیت المال و کوشک ها و کاخ های سلاطین ایران حتّی سقفی هم بر سر نداشت ؟!

آیا می دانند همان دوران امارت بر مدائن با زنبیل بافی امرار معاش می کرد و اضافی از مستمری و حتی اضافه معاشش از یارانه دریافتی از بیت المال را به فقیران می داد ؟! گویا برخی همه را به کیش خویش می پندارند ؟!

أبن شهر آشوب یکی از دلایلی که خلیفه دوم سلمان را والی مدائن کرد چنین برشمرده :

« عمر ، سلمان را به عنوان امیر به مدائن فرستاد . هدف او این بود که سلمان مرتکب اشتباهی شود و آنرا دستاویزی برای کوبیدن او قرار دهد . اما سلمان ، پیش از اجازه از امیرالمؤمنین ( علیه السلام ) آن را نپذیرفت . او به مدائن رفت و تا آخر عمر ، در آنجا ماند . در عبایی هیزم جمع می کرد که نصف آن را زیر انداز و نصف دیگر را روانداز خود می کرد ! » الدرجات الرّفیعه ص۲۱۵

همانطور که ملاحظه کردید دیگران قبل از آقایان پاکدستی و زهد سلمان را محک زده اند و بعید نیست که جناب خلیفه دوم هم به دلیل همین اعتماد به زندگی زاهدانه ، سال ها سلمان را به عنوان والی دروازه ی تمدن پر ثروت ایران گمارد !

در فضای بداخلاقی موجود که خادم بزرگوار دولت قبل که الگویش سلمان و ابوذر می باشد ، بارها آماج تهمت های شنیع شده و « عوضی رفته ! » تلقی می شود ، اهانت به سلمان و ابوذر دو شخصیتی که قائم مقام معصومین هستند ، اثر وضعی و نتیجه ی این کج روی خواص است که برخی از رسانه ها آنرا بهانه ی وقاحت علیه یاران ولایت کرده اند ، معلوم است وقتی نام مقدس و شریف عمار به کسانی اطلاق شود که به رئیس جمهور سابق و دوستانش لجنزار تهمت ها و دروغ ها را روا می دارند ، باید هم امروز از منابر کشور دشنام و جفا به سلمان ها و ابوذرها را شاهد باشیم !

باعث و بانیان این فضا که مطلوب دشمنان أهل بیت علیهم السلام می باشد ، باید از این کار که موجب جفا و رنجش پیامبر شده است توبه کرده و به خود بیایند ، چرا که پیامبر اعظم صل الله علیه و آله فرمودند :

« سلمان منّی ، من جفاه فقد جفانی و من آذاه فقد آذانی …»

( سلمان فارسی / جعفر مرتضی عاملی ص۳۴ )

سلمان از من است ، هرکس به او جفا و ستم کند بر من ستم کرده است و هرکس او را آزار دهد مرا آزرده است .

هدیه به دو یار دیرین امامت و خارچشم همیشگی دشمنان ولایت حضرات سلمان و ابوذر صلوات !
"Our President, analytical news site"