در نامه بسیج طلاب مدرسه علمیه معصومیه به ریاست محترم جمهور آمده است: با توجه به سابقه سیاه دولت ایالات متحده در صداقت گفتاری که شاهد عینی آن مطالب رد و بدل شده در نشست اخیر رئیس جمهور امریکا و اذعان به این مسئله که : « باچشمانی باز وارد مذاکره شده‌ایم، هیچ گزینه‌ ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته‌ایم » است ، در صورت ادامه این روند عکس العمل دولت متبوع شما در قبال این تزویر و نفاق چه خواهد بود؟

بسیج طلاب مدرسه علمیه معصومیه (س) طی نامه ای خطاب به ریاست محترم جمهوری ایران مواضع خود را در خصوص وقایع سفر اخیر حجت الاسلام حسن روحانی به نیویورک اعلام نموده اند که متن آن در ادامه می آید:

مَن كانَ يُريدُ العِزَّةَ فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَميعًا(فاطر/10)
کسی که خواهان عزّت است (باید از خدا بخواهد چرا که) تمام عزّت برای خداست

جناب آقای رئیس جمهور
سلام علیکم؛

همان گونه که جناب عالی هم شاهد بوده اید، ملت بزرگ ایران درامتداد افتخارات سه دهه گذشته خوددر خردادماهی که گذشت قهرمانانه به میان آمد و تبلوری دوچندان از مردم سالاری در بستر شریعت را رقم زد.این مهم در روزگاری به وقوع پیوست که طی سال های منتهی به آن سردمداران زر و زور با فشارهای جنون آمیز خود، درصدد ریشه کن نمودن شجره استقلال خواهی ملتی بودند که به تازگی، ثمربخشی مقاومت های خود را در سایر کشورهای اسلامی به نظاره نشسته است. این ملت دیگر بار ثابت نمود که فارغ از اندک تکیه ای بر شرق و غرب عازم به سوی اهداف متعالی خویش است. به هر ترتیب آنچه از لابه لای سلایق و دسته بندی های انتخاباتی بیرون آمد،شخصیتی بود که به تعبیر مقام معظم رهبری : «در 34 ساله گذشته ی انقلاب آزمون های گوناگونی پس داده» و همین امر ما را بیش از پیش امیدوار نمود که آرمان های الهی ملت به پیش رود.

در هفته ای که گذشت جنابعالی و هیات همراه در شصت و هشتمين اجلاس عمومی سازمان ملل حضور يافتید و در حاشیه چندین سخنراني مهم،در نشست هایی با سران سایر دول و برخي از رسانه های خبری به گفتگو پرداختید.

نطق متناسب با تراز انقلاب اسلامی در اجلاس عمومی و طرح ایده هایی چون«جهان علیه خشونت و افراطی گری»، « جلوگیری از دخالت های وحشیانه و آپارتایدگونه در فلسطین »،« اعتراض به تحریم ظالمانه علیه کشورمان» ، « یادآوری مظلومیت مردم ایران در جنگ 8 ساله و ترور شهدای هسته ای» ، « پایان دادن به فتنه آفرینی در سوریه و بحرین» فصل آغازی بود، که افکار عمومی از نخستین نمایش بین المللی ریاست محترم جمهوری اسلامی انتظارش را می کشید.

امّا در آخرین ساعات سفر، خبری بر خروجی رسانه ها نقش بست که تا ساعت ها برای مخاطبین تامل و تعجب عمیق را به همراه آورد : مذاکره تلفنی 15 دقیقه ای رؤسای جمهور ایران و امریکا؛ پذيرفتن مذاكره مستقيم با مسئولین آمريكایی پرسش ها و ابهاماتی جدی در اذهان همه نیروها و جریان های اصیل مردمی و انقلابی متبادر نمود که بی پاسخ ماندن آن ها را مانعی برجسته در مسیر به سامان رسیدن اهداف عالی دولت یازدهم قلمداد می نماییم:

1- جنایات متعددی كه دولت شیطانی آمريكا از دوران کودتای 28 مرداد 32 عليه ملت ما مرتكب شده را با چه نشانه ای از طرف مقابل تطهیر شده یافتید؟آن قدم های متقابلی که جنابعالی آن را لازمه تعامل و گفتگو می دانستید، چگونه دراین مدت کوتاه برداشته شده که در پايان سفر خود در برابر تمایل طرف آمريكايي به مذاكره تلفني اقدام نمودید؟

2- قطعاً به هزینه گزافی که تا کنون رسانه های زنجیره ای غرب در پی این اقدام بر مردم ایران اسلامی تحمیل نموده اند واقف هستید و خوب میدانید که در قبال تحمّل غیر انسانی ترین تحریم ها در 4 سال گذشته، مردم غیور کشور مان به امید گشایش و رضای پروردگار چه مشقت ها و ناگواری هایی را پشت سر گذاشته اند. مسلماً جنابعالی در برابر این دریای هزینه و خون دل خوردن ها، دستاوردی همسنگ متصور شده اید، که اینگونه در ماه های ابتدایی دولت خود به این اقدام راغب گشتید. طبیعتاً ملت ایران بی صبرانه در انتظار شنیدن پاسخ به این سئوال است که استدلال های شما برای چگونگی دستیابی به این مهم چیست؟

3- با توجه به سابقه سیاه دولت ایالات متحده در صداقت گفتاری که شاهد عینی آن مطالب رد و بدل شده در نشست اخیر رئیس جمهور امریکا و اذعان به این مسئله که : « باچشمانی باز وارد مذاکره شده‌ایم، هیچ گزینه‌ ای از جمله گزینه نظامی را از روی میز برنداشته‌ایم » است ، در صورت ادامه این روند عکس العمل دولت متبوع شما در قبال این تزویر و نفاق چه خواهد بود؟

4- انعکاس تمامی فعالیت های دیپلماتیک می بایست در افق پیشرفت ملی جستجو شود، در مناسبات بین المللی سهم هر کشور به قدر قدرت و اقتدار درونی اوست. آنچه به پیشبرد قطعی امور خواهد انجامید، نگاه خوشبینانه به استعدادهای بومی کشور، ساخت درونی نظام و تکیه بر تولیدات مراکز علمی داخلی است. اکنون پس از گذشت چند ماه از استقرار دولت متبوع جنابعالی هنوز نشانه هایی روشن از توجه به این نکات اساسی مشاهده نشده است، اکنون بیش از گذشته این پرسش به ذهن متبادر است که تدبیر های دولت یازدهم در این زمینه چه خواهد بود؟

«و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون»
(به تحقیق در زبور، بعد از ذکر چنین نوشتیم که زمین را بندگان شایسته من به میراث می برند)