به‌رغم ادعاهایی که آقای هاشمی رفسنجانی درباره حضور وزیر اطلاعات در جلسه شورای نگهبان و رد صلاحیت وی مطرح کرده‌اند، پیگیری‌های متعددی صورت گرفته از کانالهای مختلف و اعضای شورای محترم نگهبان نشان می‌دهد آقای مصلحی در جلسه تأیید صلاحیت کاندیداها به‌هیچ‌وجه حضور نیافته است.

«پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ محمد علی الفت پور/مساله دروغ گویی این روزها کم­تر از تابستان ۸۸ از برخی سیاسیون شنیده می­شود ولی هنوز برای تخطئه حریف و بعضا برای فرار رو به جلو ابزار مفیدی به شمار می­رود.
عدالت، گفتن دروغهای شاخدار نیست!
«دروغ» در تاریخ ثبت نمی‌شود
کسی که مردم‌فریبی، دروغ و ریاکاری را پیشه خود می‌سازد، خود و جامعه را از درون پوسانده و متلاشی می‌کند

مردم نمی‌گذارند دروغ و تهمت، حاکمیت پایدار داشته باشد!
اینها همه تنها بخشی از جملاتی است که جناب هاشمی رفسنجانی تاکنون درباره دروغ پردازی مخالفان خود عنوان کرده­اند. آقای هاشمی همیشه به دنبال طفره رفتن از وقایعی است که توسط خود یا هم اندیشانش بوقوع می­پیوندد. آیا آقای هاشمی تاکنون به این نکته توجه کرده­اند که در طی این چند صباح که یکی از مخالفانش بر سر کار آمده است چقدر از این گونه جملات به ایشان نسبت داده است؟ آیا خود ایشان مبری از این صفاتی است که به دیگران نسبت می­دهد؟ آیا دروغ وقتی بد است که از زبان مخالف بیرون می­آید؟
به زعم نگارنده، ایشان قصد انتقام گیری از مخالفان را در این تیترها و گمانه ­زنی­ها و قضاوتها دارد. برای یاد­آوری به جناب هاشمی رفسنجانی و تنویر افکار عمومی بخشی از سخنرانی ایشان را در جمع جوانان حامی حسن روحانی بازگو می­کنم: «با توجه به شور و نشاطی که در سراسر کشور پس از اعلام حضورم در انتخابات ایجاد شد و از آنجایی که در مسیر تایید صلاحیت بنده نیز بهانه و مشکلی نبود، وزیر اطلاعات برخلاف عرف و قانون، شخصا در جلسه بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان حضور یافت که ابتدا مورد اعتراض برخی از اعضای شورای نگهبان نیز قرار گرفت و نهایتا به اعضای شورای نگهبان گفت که حضور هاشمی در انتخابات می‌تواند موجب پیروزی قاطع و با رای بالای مردم شود که با راه و رسم آن‌ها سازگار نیست و لذا این شورا را متقاعد کرد که به بهانه شرایط جسمی رای به عدم احراز صلاحیت بنده دهند. وی گفته بود که اگر همین حالا انتخابات برگزار شود، هاشمی با بیش از ۷۰درصد آرا پیروز خواهد شد و گفته بود که بنابراین ما ۳ گزینه داریم: اول اینکه هاشمی بیاید و رئیس جمهور شود که اگر اینطور شود تمام رشته­هایی که ما در این ۷-۸ سال رشتیم پنبه می کند. دوم اینکه هاشمی از صندوق بیرون نیاید که این کار هزینه خودش را دارد و ممکن است با واکنش مردم مسائل امنیتی پیش آید. سومی اینکه الان شما رد صلاحیت کنید و کار را تمام کنید. می توانید به ایشان بگویید انصراف دهد تا هزینه ها به عهده خود ایشان باشد. »


به‌رغم ادعاهایی که آقای هاشمی رفسنجانی درباره حضور وزیر اطلاعات در جلسه شورای نگهبان و رد صلاحیت وی مطرح کرده‌اند، پیگیری‌های متعددی صورت گرفته از کانالهای مختلف و اعضای شورای محترم نگهبان نشان می‌دهد آقای مصلحی در جلسه تأیید صلاحیت کاندیداها به‌هیچ‌وجه حضور نیافته است.
دکتر کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در واکنش به این ادعا عنوان کرد: رأی گیری در خصوص صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی در شورای نگهبان یک بار انجام شد و هیچ تغییری در رأی اعضا ایجاد نشد و همان رأی که از ابتدا وجود داشت تا پایان باقی ماند و همان رأی نیز به وزارت کشور اعلام شد. آیا این طور داستان پردازی درباره مسیر قانونی تائید صلاحیت از مصادیق دروغ و بهتان تلقی نمی­شود؟
این ماجرا نگارنده را یاد ماجرایی دیگر انداخت که سبب تصمیم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نتیجه مشکوک انتخابات ۸۸ شد. ایشان در تابستان ۸۸ عنوان کرده بودند که انتخابات به همراه شک و شبهه فراوان برگزار شده است و در تائید حرفشان به این داستان به نقل از آقای ری شهری آن هم به نقل از باغبان منزل ایشان استناد کرده اند: «من جمعه، ۱۵ خرداد رفته بودم روستایی که پدرم آنجا ساکن است و یک وقت دیدم انگشت پدرم جوهری است. گفتم که شما چرا انگشتتان جوهری است؟ گفت ما امروز رفتیم در روستا و ۵۰ هزار تومان به ما دادند و ما به آقای احمدی‌نژاد رای دادیم و آمدیم.»
آقای هاشمی با توجه به پیش فرض بودن خطا بودن دروغ از هر کس و هر جایگاهی آیا این طور استناد کردن به سخنان یک نفر آن هم با نقل قول از دو واسطه برای زیر سوال بردن آبرو و حیثیت نظام جمهوری اسلامی بدتر از این دروغ های روزمره سیاسیون نیست؟

منبع

"Our President, analytical news site"