منظور خبرنگار روزنامه شرق از فرصت ندادن به خبرنگاران اصلاح طلب در طول این سوال‌ها؛ آیا خبرنگارانی هستند که دست به اقدامات ضدامنیتی و جاسوسی علیه نظام جمهوری اسلامی زده اند و با برخورد دستگاه امنیتی کشور مواجه شده اند و یا قصد دیگری از آن اعتراض داشته است؟
"هشت سال است که به خبرنگاران اصلاح طلب فرصت نمی دهند در نشست های خبری حضور پیدا کنند" این جمله خبرنگار روزنامه شرق را می توان یکی از خنده‌دار ترین سوژه های نشست خبری رئیس جمهور  قلمداد کرد که به صورت کاملا صریح در نشست خبری حجت الاسلام حسن روحانی بیان شد.

*صریح ترین نشست‌های خبری با حضور احمدی‌نژاد
یکی از مهمترین ویژگی‌های دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد در طول چند سال گذشته ارتباط خاص وی با رسانه‌های داخلی و خارجی بوده است. احمدی نژاد توانست یک سخنگوی عالی‌رتبه برای نظام جمهوری اسلامی باشد و در گفت و گو با خبرنگاران خارجی پاسخ های صریح به آنان بدهد، که از همین رو برخی کارشناسان از وی به عنوان "رسانه‌ای مستقل" نام می‌بردند.


*آیا احمدی‌نژاد به خبرنگاران رسانه‌های اصلاح‌طلب فرصت نداد؟
حال این سوال باقی می ماند که احمدی‌نژاد در نشست های خبری خود به خبرنگاران روزنامه‌های اصلاح طلب فرصت انتقاد نداد؟ با توجه به اینکه دیگر در این روزها آرشیوی از نشست های خبری احمدی نژاد در دسترس نیست ولی با جستجویی کوتاه به نمونه های متعددی از حضور خبرنگاران اصلاح طلب در نشست های خبری رئیس دولت های نهم و دهم برخوردیم که در ادامه به ذکر چند نمونه از آنها می پردازیم.


*** خبرنگار روزنامه اعتماد در آذرماه سال 1386 در یک نشست خبری از احمدی نزاد پرسیده است: «شما در رابطه با تغييرات كابينه گفتيد كه مربي تيم هستم و بازيكناني را كه تشخيص دهم تغيير مي‌دهم، به نظر شما اگر برنامه‌هاي اين تيم ايراد داشته باشند لازم نيست آنها را اصلاح كرد؟ (86/09/20)

*** در نشست خبری دیگری که در 24 اردیبهشت ماه سال 87 بر گزار شد، خبرنگار روزنامه اعتماد ملي به عنوان یکی از خبرنگاران سوال کننده در پشت تریبون قرار گرفت و از احمدی نژاد خواست تا به عنوان يك شهروند ايراني، بگويد وضعيت معيشتي مردم را چگونه مي‌داند. (87/02/24)

*** خبرنگار روزنامه اعتماد ملي در خردادماه سال 1388 در نشست خبری با رئیس جمهور خطاب به احمدی نژاد گفت: شما در اردبيل پرونده‌اي با عنوان "نفت اردبيل " داشتيد لطفا توضيح دهيد كه ارتباط اين پرونده با وزير كابينه شما و اختلاف شهيد باكري با آقاي محصولي چه بوده است؟ ( 88/03/02)

*خبرنگار روزنامه اعتماد ملی در ادامه این نشست خبری برای دومین بار پرسيد: برنامه‌هاي شما در زمينه حقوق بشر چيست؟

*** در 17 روز خردادماه سال 90 نیز خبرنگاران شرق و برنا آخرين خبرنگاراني بودند كه در نشست خبری احمدی نژاد با رايزني و تذكرات پي‌درپي توانستند براي طرح سؤال خود از رئيس جمهور وقت بگيرند، و این در حالی بود که بسیاری از رسانه های اصولگرا و خبرگزاری های معتبر از قبیل خبرگزاری فارس فرصت سوال از رئیس جمهور را نیافتند و اجازه طرح سؤال به آنها داده نشد. (90/03/17)

*** 11 مهرماه 1391 یکی دیگر از نشست های خبری احمدی نژاد بود که به یک خبرنگار اصلاح طلب داخلی فرصت داده شد تا در پشت تریبون قرار گیرد و به صورت زنده سوال خود را از رئیس جمهور بپرسد.


* احمدی‌نژاد: روزنامه شرق توقیف نمی‌شود!
اظهارات خبرنگار روزنامه شرق در اولین نشست خبری حجت الاسلام حسن روحانی در حالی است که احمدی نژاد در طول دوران تصدی خود در دولت های نهم و دهم، هیچگاه دست به بایکوت رسانه های اصلاح طلب نزد و فرصت های متعددی را در نشست های خبری خود با رسانه های داخلی برای آنها در نظر گرفت.

این رفتار احمدی نژاد در حالی بود که رسانه های اصلاح طلب بی رحمانه ترین انتقادات را که حتی گاهی به هتاکی و تمسخر رئیس جمهور منجر می شد را نثار او کردند و از هیچ انتقادی نسبت به محمود احمدی نژاد فروگذار نکرده بودند.

با این حال؛ رفتار محمود احمدی نژاد با رسانه های اصلاح طلب به گونه‌ای بود که حتی در ماجرای توقیف این رونامه درپی درج کاریکاتور اهانت آمیز ملایمت به خرج داد و حاضر به توقیف این رونامه نشد. ماجرایی که واکنش 120 نماینده مجلس را به همراه داشت ولی محمود احمدی نژاد جلوی آن را گرفت!

حسینی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت دهم در خصوص علت توقیف روزنامه شرق اینگونه عنوان کرده بود که "كاريكاتور روزنامه شرق جفايي است بر مردم و رزمندگان اسلام، ما طرفدار آزادي بيان در مطبوعات هستيم اما احساسات، عواطف، اصول و ارزش‌هاي انساني را نبايد نديده بگيريم."


* حرف آخر ...
با مروری بر رفتار محمود احمدی نژاد در قبال روزنامه نگاران و خبرنگاران اصلاح طلب، به لطیفه‌گونه بودن اظهارات خبرنگار این روزنامه پی می‌بریم. ولی جای این سوال باقی می ماند که منظور خبرنگار روزنامه شرق از فرصت ندادن به خبرنگاران اصلاح طلب در طول این سوال‌ها؛ آیا خبرنگارانی هستند که در سال های اخیر دست به اقدامات ضدامنیتی و جاسوسی علیه نظام جمهوری اسلامی زده اند و با برخورد دستگاه امنیتی کشور مواجه شده اند؟ که اگر منظور وی این خبرنگاران هستند که باید گفت نظام هرگز به کسانی که قانون را در این کشور زیر پا می گذارند و علیه مصالح نظام دست به اقدامات ساختارشکانه می زنند تریبون نخواهد داد.