احمدی نژاد دلش نیامد تا یارانش دست خالی برگردند. پس به آن ها یادآوری کرد که در مرام امام عصر (عج) نا امیدی و یاس جایی ندارد. بدون آنکه صراحتا از انتخابات حرفی بزند، سخن از یک دست انداز سیاسی به میان آورد و تاکید کرد کسی که زورش به احمدی نژاد نمی رسیده، تنها چرخ ماشینش را پنچر کرده است و راه ادامه دارد.

به بهانه سوم تیر بالاخره توانستند یک جا جمع شوند، باهم شعار بدهند، بخندند، کف بزنند و در آخر گریه کنند؛ آنان که در انتخابات به عنوان یک سلیقه سیاسی به رسمیت شناخته نشدند، آنان که حتی به اندازه حامیان مهندس غرضی هم سلیقه سیاسی نیستند، حتی اگر در سال 88، رئیس جمهوری را با نصاب 25 میلیونی راهی پاستور کرده باشند. با این همه تقارن سالروز حماسه سوم تیر با میلاد موعود (عج) بهانه و فرصتی شد برای آنکه گرد هم جمع شوند و در عین حال در امان باشند از برچسب ها و اتهامات.

خدا را شکر 10 روز از انتخابات گذشته و شر بزرگترین خطر از صدر اسلام تا کنون دفع شده است. لابد زین پس می توانند با هم باشند. دیروز جمعی از احمدی نژادی ها در سالن سید الشهدا (س) گرد هم آمدند برای حضور در مراسم تجلیل از «خادم مظلوم جمهور، مردی از جنس مردم»؛ آمدند و بغض شان ترکید.

به دلیل تراکم جمعیت به سختی توانسته بودند وارد سالن شوند. پخش مستند انتخاباتی احمدی نژاد در سال 88 داغ دلشان را تازه کرد و در عین حال خاطره هایشان را زنده. زنده شد یاد مناظره تاریخی و سر دادن شعار «احمدی دلاور پیرو خط رهبر» برای اولین بار در مراسم ارتحال خمینی کبیر.

دقایقی بعد شعارهای احمدی نژادی ها در سالن طنین انداز شد: «احمدی دلاور، منتظر تو هستیم»، «چپ راست کارگزار، علیه خدمتگزار»، «تا دولت بهاری دولت ادامه دارد»، «احمدی جونمه رئیس جمهورمه» و ... .

حاضران در مراسم عمدتا مردان و زنانی بودند که این دو سال سخت آخر را تا آخرین نفس پای احمدی نژاد ایستادند، دوسالی که احمدی نژاد دو قرنش نامید. اما دیگرانی هم در مراسم بودند، سوم تیری های سابق و توابین امروز. آنان که ظاهرا پس از 4 سال به اشتباهشان پی برده اند.

 

احمدی نژادی ها بزرگواری را از احمدی نژاد آموخته اند و در را به روی هیچکس نمی بندند، کسی را پس نمی زنند و کینه به دل نمی گیرند.

با ورود ناگهانی احمدی نژاد، هیجان فوق العاده جمع، موجی وصف ناپذیر یافت. احمدی نژاد اما تنها نیامده بود. دوست بهاری اش را هم با خود آورده بود. مشایی این بار کت مغز پسته ای اش را پوشیده بود. پس احمدی نژادی ها ایستاده، فریاد زدند: «صل علی محمد مرد بهاری آمد»، «احمدی، مشایی، دو یاور ولایی»، «احمدی، مشایی، حمایتت می کنیم»، «احمدی زنده باد مشایی پاینده باد»، «انتخابات عالی بود، جای مشایی خالی بود»، «احمدی با غیرت، دشمن باند قدرت»، «توپ، تانک اهانت دیگر اثر ندارد»، «احمدی ساده زیست، ریشه کن صهیونیست» و ...

هرجا هم که تصاویری از مهندس مشایی در کنار رئیس جمهور پخش می شد، حاضران با شوق فراوان به تشویق وی می پرداختند.

در ادامه مجری از نادر طالب زاده به عنوان «سردار جنگ نرم» برای سخنرانی دعوت به عمل آورد.

نادر طالب‌زاده اظهار داشت: روند حرکت انقلاب اسلامی با حضور احمدی‌نژاد شتاب جدی‌تری گرفت و ان شاءالله در برنامه‌ای که در ماه رمضان پخش می‌شود درباره گفتمان انقلاب که احمدی‌نژاد آن را پررنگ‌تر کرد، صحبت می‌کنم.

وی همچنین گفت: راه سختی در پیش داریم و باید از این پیچ تاریخی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند، رد بشویم.

حاج نادر گریزی هم زد به گفتمان مهدویت احمدی نژاد و از جلد مجلات غربی - صهیونیستی گفت که حملات تندی را در این سال ها به احمدی نژاد کرده بودند.

خانواده سردار شهید ولی زاده هم پیراهن شهیدشان را به شهید تهمت و دروغ هدیه کردند و گفتند اگر میلیاردها تومان کسی پول می داد، یک نخ از این پیراهن را به وی نمی دادند. یک نفر خطاب به احمدی نژاد گفت: «تنها تو زخم نخورده ای از واعظان شهر، ما نیز در ردیف شهیدان تهمتیم.»

فرد دیگری نیز اظهار داشت: شما (احمدی نژاد) از زمان خود جلوتر هستید پس باید مثل گالیله محاکمه شوید.

گفتنی است در مراسم بزرگداشت حماسه سوم تیر که علاوه بر غلامحسین الهام سخنگوی دولت، اسفندیار رحیم مشایی مشاور رییس جمهور، زریبافان رییس بنیاد شهید، جوانفکر مشاور رییس جمهور، محمدعلی رامین، نادر طالب‌زاده، حجت‌الاسلام والمسلمین ادیب یزدی و همچنین آیت الله سید محمد قائم‌مقامی حضور داشتند، نوشته‌هایی همچون "مظلوم‌تر از بهشتی، خدوم‌تر از رجایی"، "پیش به سوی خیبر، دولت ادامه دارد" و "همه ما را محاکمه کنید، ما همه احمدی نژاد هستیم"در دست شرکت‌کنندگان مشاهده می‌شد.

احمدی نژاد هم دلش نیامد تا یارانش دست خالی برگردند. پس به آن ها یادآوری کرد که در مرام امام عصر (عج) نا امیدی و یاس جایی ندارد. بدون آنکه صراحتا از انتخابات حرفی بزند، سخن از یک دست انداز سیاسی به میان آورد و تاکید کرد کسی که زورش به احمدی نژاد نمی رسیده، تنها چرخ ماشینش را پنچر کرده است و راه ادامه دارد. او گفت که گاهی "شیطان" و نوچه هایش برسر راه ملت سنگ اندازی می کنند اما پیروزی نهایی در آینده ای نزدیک از آن یاران مهدی (عج) است.

احمدی نژاد خداحافظی کرد و به سختی از سالن خارج شد. هیچ یک از احمدی نژادی ها اما نمی خواستند یا شاید نمی توانستند از سالن خارج شوند. تلفیق صدای احسان خواجه امیری با تصاویر احمدی نژاد صورت همه را خیس کرده بود. «سلام ای غروب غریبانه دل، سلام ای طلوع سحرگاه رفتن، سلام ای غم لحظه های جدایی ، خداحافظ ای شعر شبهای روشن».

***
به یادم هست سال گذشته، نیمه های شب در برابر موسسه ایران با یک همکار محترم روبرو شدم. من در حال هندل زدن سی جی 125 و او در حال استارت کردن پولسار. شدیدا برافروخته بود از انتصابات جدید در روزنامه ایران. از من پرسید نظرت چیست؟ پاسخی دادم. جمله ای گفت که همان شب نیز تن و بدنم را لزاند: «نه آقا جان! احمدی نژاد این ترکیب را چیده تا گوش به فرمان باشند و اگر نخواست انتخابات را برگزار کند، عدم برگزاری انتخابات را تیتر یک روزنامه ایران کنند! ما که اهل این کارها نیستیم!» تعجبم از آن جهت بود که تهمت عدم برگزاری انتخابات را برای اولین بار از زبان همین همکار گرامی شنیدم.
همین همکار محترم، امروز پشت تریبون رفت و از اینکه پیش از انتخابات، اصولگرایان به رئیس جمهور تهمت های ضد امنیتی همچون عدم برگزاری انتخابات، برکناری وزیر کشور و استعفا را زده اند، شدیدا انتقاد کرد!
توبه این برادر عزیز نیز ان شا الله قبول درگاه حق باشد.

محمد حسین حیدری