«هاشمی از غافلگیر شدن روسها در انفجار هواپیمای مسافربری خود در مصر می گوید تا ما هم بدانیم که با یک خطر بالقوه روبرو هستیم. چرا که اگرداعش توان ضربه زدن به روسها را دارد این امکان برای ما هم باید متصور باشد. آقای هاشمی برای هشدارهایش یک تبصره جدی دارد. آنهم ناکارآمدی داعش در مقابل اتحاد ملّی است. پس آقای هاشمی هشدار می دهد تا گوشهایی که باید بشنوند، بدانند که انتخابات اسفند در شرایط امروز منطقه، فقط یک موضوع داخلی نیست. یک موضوع بین المللی و منطقه ای است. خیلی چشم ها از جمله نامحرمان داعش، به انتخابات آتی ماست. تا ببینند وحدت ملّی انتخابات 92 تکرار می شود یا خدای ناکرده تفرقه انتخابات قبلش؟!»

«پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ « بر فرض اینکه اینجانب صبورانه به مشی گذشته ادامه دهم، بی‌شک بخشی از مردم و احزاب و جریانها این وضع را بیش از این بر نمی‌تابند و آتش‌فشانهایی که از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شوند، در جامعه شکل خواهد گرفت که نمونه‌های آن را در اجتماعات انتخاباتی در میدانها، خیابانها و دانشگاهها مشاهده می‌کنیم.»

این پاراگراف مهمترین بند نامه معروف بدون سلام هاشمی در آستانه انتخابات پرشور خرداد 88 بود که باز هم رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را در جایگاه نوسترآداموسِ انقلاب نشانید.
اما این نامه بندهای مهم دیگری نیز داشت که حاکی از عمقِ شناختِ رئیس مجمع تشخیص از جریانات سیاسی داخلی بود!
آنجا که او گفت: " تخلفات دولت نهم در زمانش برای مردم آشکار خواهد شد" شاید کسی تصورِ یارگیریِ هاشمی از درون کابینه دولت های نهم و دهم و همراهی با پروژه ی صهیونیستیِ انحرافی خواندن دولت سابق را نیز در مخیله ی خود نمی گنجاند!
هاشمی در این نامه از گم شدن یک میلیارد دلار! در دولت نهم نیز سخن راند.
دروغی که خالق آن کسی نبود جز عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس وقتِ دیوان محاسبات مجلس و وزیر کشور کنونی که با طرح آن موضوع واهی باعث ریزش رای زیادی از سوی جبهه عدالتخواه و سرریز شدن آن به سمت جبهه مقابل خود داشت اما به جهت کذبیت این موضوع و عدم توانِ تهیه ادله برای اثبات آن، بعد از انتخابات ریاست جمهوری و آرام شدن آتشفشان های مدنظر هاشمی اعلام شد که تخلف عدم واریز یک میلیارد دلار از درآمدهای نفتی صحت نداشته است.
بند مهم دیگر نامه اخیر نیز مقایسه ی رئیس دولت قبل با بنی صدر بود.
اما بعد از 6 سال از فتنه 88، هاشمی باز هم در آستانه انتخاباتی دیگر هشدارهایی می دهد که با توجه به نبوغ نوسترآداموسانانه وی و همچنین در اختیار داشتن ابزارهایی غیرقابل تصور با ابزارهای وی در سال88، باید کاملا جدی گرفته شود!
وی در اول دی ماه امسال در دیدار با «مستقلین و اعتدال گرایان» از خطر داعش برای ایران می گوید، سایت رسمی وی اینگونه این هشدار را بازخوانی می کند:
« آیت الله برای دادن این هشدارها، استدلال خاصی دارد. چرا که مبنای شکل گیری داعش را خوب می داند. تاکتیک‌هایش را بدرستی ارزیابی می کند و به همین خاطر، هشدار دادن را وظیفه خود می داند. هاشمی از غافلگیر شدن روسها در انفجار هواپیمای مسافربری خود در مصر می گوید تا ما هم بدانیم که با یک خطر بالقوه روبرو هستیم. چرا که اگرداعش توان ضربه زدن به روسها را دارد این امکان برای ما هم باید متصور باشد. آقای هاشمی برای هشدارهایش یک تبصره جدی دارد. آنهم ناکارآمدی داعش در مقابل اتحاد ملّی است. پس آقای هاشمی هشدار می دهد تا گوشهایی که باید بشنوند، بدانند که انتخابات اسفند در شرایط امروز منطقه، فقط یک موضوع داخلی نیست. یک موضوع بین المللی و منطقه ای است. خیلی چشم ها از جمله نامحرمان داعش، به انتخابات آتی ماست. تا ببینند وحدت ملّی انتخابات 92 تکرار می شود یا خدای ناکرده تفرقه انتخابات قبلش؟!. هشدارهای این روزهای هاشمی درباره داعش، یگانه قصدش منکوب کردن خطرآنان در پشت دیواراتحاد ملّت است و بس.»
با نگاهی به بیانات صریح رئیس مجمع تشخیص مصلحت و تفسیرهای سایتها و نشریات مکتوب حامی وی، می توان اینگونه استنتاج کرد که:
1- انتخابات 92 انتخاباتی با وحدت ملی و انتخابات88 مظهر افتراق ملی بوده است.
2- در صورت شکل گیری مجلسی همسو با دولت و خبرگانی مورد تاییدِ رئیس 81 ساله ی مجمع تشخیص، شاهد آرامش در کشور خواهیم بود اما در غیر این صورت و به هر دلیل ( چه رد صلاحیت برخی اعضای شاخص اصلاح طلب و چه تایید صلاحیت آنان و عدم اقبال مردمی) باید منتظر ورود داعش به کشور بود!
3- البته آقای هاشمی به مثابه همیشه ترجیح داد به این موضوع نپردازد که نماینده ی دولت قبل در انتخابات 92 که به زعم ایشان با عدم اقبال مردمی مواجه شده چه کسی بوده است.
آنچنانکه حافظه ی نگارنده یاری می کند تنها کاندیدای مورد حمایتِ رئیس دولت قبل، با حذف در مرحله تایید صلاحیت، باعث شد که برای اولین بار در تاریخ جمهوری اسلامی، انتخابات بدون حضور نماینده ای از دولتِ مجریِ آن برگزار شود.
به بیان صریح تر می توان اینگونه گفت که هر بار انتخابات با اقبال مردم به جریان حامی کارگزاران و اصلاحات ( ولو با حذف افراد) همراه شود انتخابات سالم و کشور آرام و در غیر این صورت در برابر جمهوریتِ نظام می توان اقدام به براندازیِ خان سالارانه، الیگارشی مآب و آقازاده محور کرد ولو با استفاده ابزاری از داعش!
خوب است آقای هاشمی که امروز از وحدت دم زده ( و البته این وحدت را بنابر فرمایشاتشان می توان تعبیر به فتح مجلسین کرد!) به این سوال پاسخ دهد که در برابر رای 40 میلیونی مردم در سال 88 که جهان را متحیر و مبهوت خود کرده و عزت و اقتدار ایران را در دنیا اثبات کرد، چرا قد عَلَم کرده و خواستار ابطال انتخابات شده و وحدت مردم را شکسته و هشت ماه امنیت را از مردم این مرز و بوم گرفته و هنوز هم حاضر به پذیرش اشتباه خود نشده اند؟
حسین مهدیزاده نراقی

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/VcLxy