از هول حلیم/اسامی همه کسانی که خورده‌اند و برده‌اند را منتشر کنید/پنجره‌ای برروی اهانت!/بعید است در ولایتمداری آقای روحانی مشکلی پیش بیاید.

از هول حلیم
در حالیکه رئیس جمهور منتخب مشغول چیدن اعضای کابینه دولت یازدهم است اظهار نظرهای عجیب برخی افراد و گروه‌ها که بیشتر جنبه سهم خواهی و منت کشی سیاسی دارد، خبر از کم خردی سیاسی و باری به هر جهت بودن آنها می دهد. در این خصوص سخنگوی جبهه پایداری در گفت و گو با سایت خانه ملت با بیان اینکه مردم از احمدی‌نژاد و عملکرد دولت او عبور کردند، تصریح کرد: روحانی در نشست خبری‌اش پس از انتخابات ریاست‌جمهوری مواضعی گرفت که اگر قبلاً بیان کرده بود ما در انتخابات به او رأی می‌دادیم!
قاضی زاده در بخش دیگری از مصاحبه اش و برخلاف صریح فرمایشات رهبری در دیدار کارکنان قوه قضائیه که بر برتری نقاط قوت دولت دهم تاکید فرمودند، اینگونه می‌گوید: در واقع اگر در چهار سال اول ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد معتقد بودیم نقاط قوت دولت او به نقاط ضعفش برتری دارد، در چهار سال دوم نتیجه‌گیری عکس حاصل شد و هرچه به سمت آخر عمر دولت رسید، این مسأله تشدید می‌شد.
در همین حال یادداشت روز گذشته روزنامه کیهان نیز در رویکردی مخالف با منش پیش از این و پس از مقدمه چینی‌های مختلف درباره رئیس جمهور منتخب می‌نویسد: این نوشته بر آن نیست که از آقای روحانی، یک قدیس اصولگرا بسازد؛ که چنین قدیسی- بی‌عیب و نقص و منزه- را در میان نامزدهای اصولگرا نیز نمی‌توان پیدا کرد و همچنان که رئیس‌جمهور فعلی دارای نقاط قوت و ضعف است. طبیعتاً به کارنامه عملکرد نامزد منتخب چه در مناظره‌ها و تبلیغات انتخاباتی و چه در دوره تصدی مسئولیت مذاکرات هسته‌ای می‌توان نقدهایی وارد کرد.

 طبعاً اگر شروع اعتمادسازی و رفع ابهامات درباره برنامه هسته‌ای ایران اقدام حکیمانه‌ای بود، نادرستی اعتماد و خوش‌بینی بیش از اندازه بعدی به مرور زمان معلوم شد و همین موضوع اکنون تبدیل به یک تجربه گران‌قیمت ملی شده! نویسنده در پایان با لحنی سهم خواهانه می‌آورد: باید مراقبت بود آنها که در حماسه دوم خرداد 76 و سوم تیر 84 و 22خرداد 88 خلل ایجاد کردند و مهمان‌های ناخوانده سفره اعتماد و ملت شدند، این بار نتوانند با نفوذ و امتیازطلبی و غنیمت‌انگاری مسئولیت، به دولت جمهوری اسلامی آسیب بزنند و در چشم ولی‌نعمتان کم‌قدر سازند.

چنین مراقبتی است که می‌تواند دولت جدید را در برابر تیرهای تهدید و فشار بیگانگان رویین تن کند. در عین حال نباید رئیس‌جمهور محترم را در برابر وقاحت و فشار و طلبکاری قدرت‌های بیگانه یا جریان‌های فتنه‌گر و امتیازطلب و قانون‌شکن تنها گذاشت. دولت، خاکریز و خط ‌مقدم جمهوری اسلامی است.
اسامی همه کسانی که خورده‌اند و برده‌اند را منتشر کنید
در پی انتشار سخنان اخیر مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره پرونده 450 میلیون یورویی کیش، که در آن ادعاهای وی در این خصوص مجدداً تکرار شده، اداره کل روابط عمومی معاونت اجرایی و سرپرستی نهاد ریاست جمهوری طی اطلاعیه‌ای به این مسأله پاسخ داد. در این اطلاعیه آمده است: آقای پورمحمدی، کشف خیالی شما شوی تبلیغاتی است! شما در مصاحبه اخیرتان مجدداً به کشف «فساد در قرارداد 450 میلیون یورویی کیش» اشاره کرده‌اید. این در حالی است که تا این لحظه از ارائه متن قرارداد این «فساد بزرگ!!» عاجز مانده‌اید.

جناب آقای مصطفی پورمحمدی، خوب است بدانید مطابق روایات و آموزه‌های دینی و اخلاق اسلامی، دروغگویی و تهمت و افترا و سوء استفاده از مقام و قدرت، مصداق مفسده بزرگ است. اگر ادعای شما مبنی بر «کشف فساد 450 میلیون یورویی» شوی تبلیغاتی نیست، پس چیست؟ آیا تیزر تبلیغات انتخاباتی است؟! به نظر می‌رسد که این بار نباید از «شوی تبلیغاتی» شما گذشت. باید شکایت از شما را به مراجع قضایی برد و قطعاً دادگاه صالح نیز روشنگری بزرگ خواهد بود برای کشف خیالی شما.

در خاتمه، برای آخرین بار به شما فرصت می‌دهیم که عین متن قرارداد، اسناد مالی پرداختی و نیز اسامی همه کسانی که خورده‌اند! و برده‌اند! را منتشر کنید. اگر منتشر کردید که ما رسماً در پیشگاه ملت بزرگ ایران عذرخواهی خواهیم کرد؛ اما اگر منتشر نکردید باید بدانید که ملت شریف ایران اظهارات شما را یک بلوف آشکار و یک چاخان بزرگ خواهند دانست. 

پنجره‌ای برروی اهانت!
هفته نامه متعلق به علیرضا زاکانی که با پشتیبانی و حمایت‌های بیت‌المال و نهادهایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی منتشر می‌شود، در شماره اخیر خود به بهانه سخنان دکتر الهام در همایش «تجلیل از خادم ملت» به حمله و تخریب شدید علیه سخنگوی دولت و شخص رئیس جمهور پرداخت. در این پرونده که با عنوان اهانت‌آمیز «رجعت نامحمود» منتشر شده با سوءاستفاده از واژه رجعت، حملات سنگینی به عملکرد دولت‌های نهم و دهم شده است. در بخشی از پرونده ضددولتی هفته نامه پنجره آمده است: «دولت احمدی‌نژاد در کنار نقاط قوت خود، نقاط ضعف ویژه‌ای داشته است. یکی از مهمترین نقاط ضعف، سوءاستفاده سیاسی از مفاهیم دینی است!» این درحالی است که رهبر معظم انقلاب چند روز پیش در دیدار با مسئولین قضایی فرمودند: «دولت فعلی نقاط قوت فراوانی دارد.» 

بعید است در ولایتمداری آقای روحانی مشکلی پیش بیاید
دبیرکل جبهه پایداری از ارائه برنامه این جبهه به دولت حجت‌الاسلام حسن روحانی خبرداد و گفت: خیلی از مردم به خاطر لباس روحانیت به روحانی رأی دادند و او طلبه‌ای اهل بحث است که سابقه نمایندگی مجلس را نیز دارد. حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با فارس با تأکید بر این که بعید است در ولایتمداری آقای روحانی مشکلی پیش آید چرا که ایشان نسبت به مقام معظم رهبری حساس است، افزود: تقسیم‌بندی‌هایی همچون اصلاح‌طلب و اصولگرا مفاهیم کشداری هستند که خیلی موضوع‌ها را شامل می‌شود. از این رو بنده از این چارچوب نگاه نمی‌کنم و معتقدم افکار افراد نشان می‌دهد که به چه سمتی گرایش دارند اما ان‌شاءالله آقای روحانی رئیس‌جمهور خوبی باشد.