وقوع حادثه تلخ آتش سوزی در خیابان جمهوری و درگذشت دوتن از هموطنان تهرانی بهترین بهانه برای حمله به مدیریت شهری تهران آن هم نه فقط جناب شهردار بلکه جریان اصولگرایی شد و اصلاح طلبان این بار با استفاده از ظرفیت رسانه ای به وجود آمده در دولت تدبیر و امید هیاهو به راه انداخته و پروژه تضعیف و تخریب شهردار تهران و به تبع آن مدیریت اصولگرایان را به راه انداختند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»، پس از دیدار اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رهبر معظم انقلاب و تاکیدات و رهنمودهای معظم له در خصوص تلاش های مدیریت شهری تهران در سال های گذشته، جریان شکست خورده انتخابات شهرداری تهران به دنبال بهانه ای برای وارونه نمودن این موضوع بود.

وقوع حادثه تلخ آتش سوزی در خیابان جمهوری و درگذشت دوتن از هم وطنان تهرانی بهترین بهانه برای حمله به مدیریت شهری تهران آن هم نه فقط جناب شهردار بلکه جریان اصولگرایی شد و اصلاح طلبان این بار با استفاده از ظرفیت رسانه ای به وجود آمده در دولت تدبیر و امید هیاهو به راه انداخته و پروژه تضعیف و تخریب شهردار تهران و به تبع آن مدیریت اصولگرایان را به راه انداختند.

این امر تا جایی پیش رفت که شخص رئیس جمهور در دستوری به وزیر کشور خواستار رسیدگی هرچه سریعتر این موضوع تا رسیدن به نتیجه قطعی شدند و بحث و جدل هایی در بین اعضای شورای شهر مبنی بر لزوم استعفای شهردار تهران به راه افتاد و سوژه یابی رسانه های خلق الساعه اصلاحات هم چون گذشته مجدداً در کام رسانه های و شبکه های معاند خوش نشست و این موضوع را به تیتر اصلی رسانه های ضدانقلاب تبدیل نمود.

این معرکه گیری رسانه ای از سوی محمد باقر قالیباف بی پاسخ نماند و وی در مصاحبه ای تلویزیونی به صورت تلویحی به برخورد سیاسی برخی از مقامات به این حادثه اشاره کرد و با بیان حوادث تلخ رخ داده در دوران مدیریت اصلاح طلبان قول رسیدگی حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری تا حصول نتیجه قطعی تا 15 روز آینده را دارد.

اما توجه به چند نکته در دومین رویارویی رسانه ای اصلاح طلبان با جناب قالیباف خالی از لطف نمی باشد:

- سوء استفاده سیاسی از حوادث و اتفاقات اجتماعی را می توان پر استفاده ترین شیوه تخریبی در سال های گذشته نسبت به فعالیت های دولت نهم و دهم دانست که نقش رسانه های حامی شهردار تهران در این امر بسیار پر رنگ بود. بداخلاقی که اکنون با روی کار آمدن جریان کارگزاران در کشور گریبان گیر شخص آقای قالیباف هم شده است.

- همکاری رسانه های حامی شهردار تهران با رسانه های اصلاح طلب در ایجاد هجمه علیه دولت های نهم و دهم از یک سو و مقابله این دوستان قدیمی با یکدیگر بر سر شهرداری تهران از سوی دیگر تجربه ای به یاد ماندنی برای کارتل رسانه ای حامی آقای قالیباف برای شناخت اهل از نا اهل است.

- جوسازی های جریان فتنه در کشور علیه اشخاص و فعالیت هایی که در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی حرکت می کنند حقیقتی انکار ناپذیر است که برخورد سیاسی اصلاح طلبان در حادثه آتش سوزی خیابان جمهوری با شهردار تهران خود حکایت از نشانه گیری این افراد به سوی نقاط قوت فعالیت های جناب قالیباف که رهبر انقلاب نیز به آن اشاره نمودند را دارد.

وگرنه این جریان چرا تا کنون نسبت به سیاست های فرهنگی غلط شهرداری تهران و یا ریخت و پاش های برخی از مدیران شهری تهران واکنش نشان نداده است.

- تبدیل نمودن حادثه اخیر آتش سوزی در تهران که موجب درگذشت دو تن از هم وطنان تهرانی هم شد به موضوع اصلی کشور و سکوت و عدم رسیدی به ده ها حادثه و مشکل بزرگ کشور همچون نارسایی های موجود در ناوگان حمل و نقل جاده ای و ... خود نشان از وجود اهداف سیاسی در پشت هیاهوی به راه افتاده را دارد که زیبنده مسئولان و مقامات ارشد کشوری نمی باشد.

* محمد حسین رضایی