آن روزگار هيچ كس براي مردي كه خود را وقف شوراي نگهبان كرده بود مراسم تقدير نگرفت او به جرم همراهي با دولتي كه به قول مقام معظم رهبري قطار انقلاب را به مسير اصلي اش بازگردانده بود كنار گذاشتند...

شنبه 16 شهريور براي سخنگوي شوراي نگهبان مراسم تقديري برگزار شد و رسانه هاي مختلف عبارت هاي متعدد و متنوعي را براي وي در نظر گرقتند از صدق و عمل و حتي مرد فقه تا ... همه هم آماده بودند و از او تقدير مي كردند تا مصداق عملي عاقبت به خيري در دنيا شود. در آخر هم آيت الله جنتي فرمودند "انتقام جویی و حسادت موجب برکناری کدخدایی شد" و از همين رو از ايشان در معاونت اجرایی و امور انتخابات این شورا استفاده مي شود.

نمي دانم چرا در اين ميان يكباره ياد دكتر الهام افتادم همان كه چوب ماندنش با احمدي نژاد را بدجوري خورد و امروز نيز شايد مورد سرزنش قرار گيرد كه ديدي ...

آن روزگار هيچ كس براي مردي كه خود را وقف شوراي نگهبان كرده بود مراسم تقدير نگرفت او به جرم همراهي با دولتي كه به قول مقام معظم رهبري قطار انقلاب را به مسير اصلي اش بازگردانده بود كنار گذاشتند...

مي خواستم از الهام بنويسم و از مظلوميتش از مظلوميتش در بين دوستانش از مظلوميتش در ... از پاكي اش از مردمي بودنش از ترور شخصيت وي از تصويب قانون براي محدود كردنش از مدال درجه دومي كه سكه هايش را وقف كودكان و بيماران كرد و هيچ نگفت و نگذاشت هيچ كس چيزي بگويد ...

اما پشيمان شدم مي دانستم دكتر بي شك ناراحت مي شود و گله مي كند شايد هم بگويد بابا بي خيال ما شويد، مي‌خواهيد دوباره تكذيبتان كنند يك كاري مي كنيد تا جواب سلامتان را هم ندهم ها... البته جواب در آستين آماده داريم كه دكتر محبت را كه نمي شود تكذيب كرد...

اما به رسم تقدير از مردي كه به دنبال تقدير نبود، به جاي نوشتن در سال 92 قسمتي از ياداشت محمد حسن روزي طلب در اول اسفند سال ۱۳۸۵ را با يكديگر مرور مي‌كنيم با اين علم كه تنها ماشين دكتر عوض شده است ماشيني كه ... بگذريم :

بزرگمردی به نام غلامحسین الهام!

دیروز صبح که معارفه دکتر الهام در وزارت دادگستری بود، ایشان به رسم احمدی نژاد دارایی هایش را اعلام کرد: سه دانگ از یک خانه و یک پیکان ۸۳(سفید یخچالی!)

چندتا نکته به نظرم رسید:

۱- خانه ۱۲۰ متری دکتر الهام در شهرک آزادی در منطقه ۲۱ تهران و در شهرک آزادی کیلومتر۴ جاده کرج قرار دارد. شب ۱۴ خرداد اگر خواستید هر سال برای سالگرد امام مراسم می گیرند می توانید تشریف ببرید.

۲- سه دانگ خانه متعلق به ایشان است و سه دانگ خانه متعلق به خانم فاطمه رجبی همسر ایشان. قابل توجه زوج های جوان! هر چند کسی که پشت تریبون مجلس می گوید: زنم را از وزارت بیشتر دوست دارم، اگر بهش بگویند ۶ دانگ خانه اش را به اسم همسرش می کند!

۳- شماره تلفن خانه شهرک آزادی دکتر الهام را تقریبا همه دانشجویانش دارند ۴۴۴.... دیروز با یکی از بچه های انجمن اسلامی دانشکده حقوق دانشگاه تهران صحبت می کردم. شماره خانه دکتر الهام را حفظ بود!

۴- دکتر الهام استاد بسیار آسانگیری هم هست. لیست نمره دانشجویانش اینجوری است ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۰ ۲۰ ۲۰ ۲۰ ۱۸ ۱۹ ۲۰! خوش به حال کسانی که با هاش واحد زیاد داشتند! ماکه یک واحد بیشتر نداشتیم و وقتی می خواستیم ۲ واحد حقوق جزای اختصاصی ۳باهاش بگیریم رفت در دولت و جایش دکتر نجفی توانا آمد، همکار شیرین عبادی! چقدر هم بی سواد بود!

۵- یک بار بعد از مدت ها با دکتر الهام قرار مصاحبه گذاشتم برای ویژه نامه سوم تیر. قرار ساعت ۵ بعد از ظهر بود در دفتر ریاست جمهوری. سر ساعت ۵ رسیدم گیت مسجد سلمان. دیدم اسم ما هماهنگ نشده. شاکی شدم ... چند دقیقه ای نگذشته بود که دیدم خود دکتر آمده دم در گیت و ما را آورد بالا. گفتم چرا خودتان آمدید. گفت: فراموش کرده بودم اسمت را رد کنم. اگر الان رد می کردم حدود نیم ساعت توی چک و خنثی گیر می کردی .

۶- مدینه که بودیم. همان شب اول آمده بود هتل ما و نقش همیشگی سخنگویی را انجام می داد. بعد از مراسم رفتم سلامی کردم و فردا صبح با ایشان قرار گذاشتیم در صحن مسجدالنبی.
صبحش با خانم رجبی آمدند و یک ساعتی صحبت کردیم. زائران ایرانی که قیافه ایشان برایشان آشنا بود می آمدند و آدرس هتل می پر سیدند!

۷- شبی که پیش مرحوم دوانی رفته بودم، حدود نیم ساعت از دکتر الهام تعریف می کرد. می گفت: یک بار سال ۷۲(اگر اشتباه نکنم) رفتم منزل بچه ها. ایشان آن موقع معاون مالی دادستان کل کشور بود، دیدم کف اتاق صدها چک و سندش را پهن کرده و در حال حسابرسی است. این در حالی بود که منزل استیجاری دکتر الهام یک صدم یکی از این چک ها هم نمی شد!

۸- می دانید اولین بار شهید بهشتی در زمستان ۵۹ برای دکتر الهام حکم ویژه قضایی زده است. زمانی که ایشان تنها ۲۰ سال سن داشته.

۹- سمت های دکتر الهام تا آن جایی که من اطلاع دارم: قاضی ویژه با حکم شهید بهشتی، قاضی ویژه در مناطق جنگی، مسئول قضایی سپاه پاسداران، معاون مالی دادستان تهران، معاون مالی دادستان کل کشور، مسئول ستادلشکر ۲۷ محمدرسول الله در ساله ای ۶۶و ۶۷(این را مطمئن نیستم)، معاون مالی اداری دانشکده حقوق دانشگاه تهران، قائم مقام نهاد رهبری در دانشگاه ها، رئیس مرکز تحقیقات شورای نگهبان، عضو و سخنگوی شورای نگهبان، سخنگوی قوه قضاییه، رئیس دفتر رئیس جمهور و سخنگوی دولت ، وزیر دادگستری.

خدا وکیلی هر کدام از ما اگر یکی از این پست ها را داشتیم، الان ماشینمان پیکان سفید یخچالی اول ۸۳ بود!

۱۰- این ها را نوشتم که فقط عرض ارادتی خدمت این استاد عزیز داشته باشم و خیلی حرف های دیگر هم هست که مطمئنم ایشان اگر گفته شود به خاطر تواضع فوق العاده ناراحت می شود.