بی توجهی دستگاه دیپلماسی کشور به هشدار رهبر معظم انقلاب مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن مقامات آمریکایی تا جایی پیش رفت که رئیس جمهور ایران در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در پایان سفر به نیویورک با مثبت خواندن سخنان اوباما در سازمان ملل خواستار تنش زدایی دو کشور ایران و آمریکا برای رسیدن به منافع مشترک! دولت ها شد.

دوران دفاع مقدس یادآور درس ها و عبرت های فراوانی است که ضرورت مراجعه مسئولان کشور در این برهه سرنوشت ساز به این بخش از تاریخ انقلاب اسلامی بیش از پیش احساس می شود.

در بحبوحه جنگ تحمیلی بود که امام(ره) به علت عدم پشتیبانی های لازم برخی از مقامات اجرایی کشور از رزمندگان دستور تمرکز مدیریتی و حمایتی دولت از جبهه ها را صادر فرمودند، دستوری که تا آخرین روزهای جنگ نیز به طور کامل محقق نگردید و در بسیاری از موارد با کارشکنی و کم کاری مقامات دولتی روبرو شد. از سو دیگر شاهد آن بودیم که دستور رهبری انقلاب مبنی بر "دولت در خدمت جنگ" در جبهه ی دشمن کاملا پیاده شد و رژیم بعثی عراق تمام توان خود را برای حمایت از جبهه هایش در پی گرفت.

استفاده دشمن از رهنمودهای رهبری انقلاب امریست که بارهای بار در تاریخ انقلاب اسلامی تکرار شده است و در آخرین مورد می توان به زیرکی غربی ها در بهره مندی از تاکتیک نرمش قهرمانانه در مواجهه با دستگاه دیپلماسی کشورمان اشاره نمود.

عقب نشینی تاکتیکی رئیس جمهور آمریکا در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص به رسمیت شناختن حق هسته ای ایران و اشاره وی به فتوای رهبر انقلاب را می توان بهترین نمونه از نرمش قهرمانانه آمریکا در مواجهه با ایران دانست. نرمشی که با درخواست هیئت آمریکایی برای دیدار با رئیس جمهور ایران بیشتر جلوه نمود و از آن طرف فارغ از سخنان مثبت حجت الاسلام حسن روحانی در صحن عمومی سازمان ملل، بازگشت دستگاه دیپلماسی کشورمان به بازی غرب با ایران در خصوص لزوم رعایت تعهدات بین المللی، حاکی از نرمش منفعلانه دستگاه دیپلماسی کشورمان در برابر غرب داشت.

انفعالی که پس از پایان یافتن مذاکرات هسته ای وزیر امور خارجه کشورمان با اعضای 5+1 بیشتر آشکار گردید و جان کری از لزوم توقف غنی سازی اورانیوم و فعالیت های هسته ای ایران سخن گفت و محمد جواد ظریف از روبه جلو بودن مذاکرات!

جان کری در گفت‌وگو با شبکه خبری سی‌.بی‌.اس نیوز در پاسخ به این که "یک نمونه از گام ملموسی که آن‌ها می‌توانند برای مطمئن کردن جهان درباره کنار گذاشتن جاه‌طلبی‌ های‌ شان[ایران] بردارند، بدهید؟" گفت: آن‌ها می‌توانند بلافاصله امکان بازرسی از فردو را که یک تاسیسات محرمانه و زیرزمینی تقویت شده در دل کوه است و بدون شک چیزی نیست که یک برنامه هسته‌یی صلح‌آمیز داشته باشد، فراهم کنند. آن‌ها می‌توانند بلافاصله پروتکل‌ها را امضا کنند، پروتکل‌های الحاقی جامعه بین‌المللی درباره بازرسی‌ها را. آن‌ها می‌توانند پیشنهاد دهند که داوطلبانه غنی‌سازی اورانیوم بیش‌تر از یک میزان خاص را متوقف کنند و آن را در سطح پایین نگاه دارند، زیرا نیازی نیست برای یک برنامه صلح‌آمیز در سطح بالاتری باشد. کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانند انجام دهند.

کری در پاسخ به این که اگر آیا آمریکا به لغو تحریم‌ها علیه ایران تمایل خواهد داشت؟ گفت: تا زمانی که یک روند قابل راستی‌آزمایی و شفاف که بر اساس آن بفهمیم ایران دقیقا با برنامه هسته‌ ای‌اش چه کار می‌کند برقرار نشود، آمریکا تحریم ها را لغو نخواهد کرد.

بی توجهی دستگاه دیپلماسی کشور به هشدار رهبر انقلاب مبنی بر غیرقابل اعتماد بودن مقامات آمریکایی تا جایی پیش رفت که رئیس جمهور ایران در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های جمعی در پایان سفر به نیویورک با مثبت خواندن سخنان اوباما در سازمان ملل خواستار تنش زدایی دو کشور ایران و آمریکا برای رسیدن به منافع مشترک! شد.

ایستادگی آمریکا بر اصول و مواضع خود و تداوم سیاست های گذشته اش در خصوص توقف فعالیت های هسته ای و غنی سازی اورانیوم و همچنین تاکید بر عدم لغو تحریم ها پس از لبخندهای پی در پی دیپلمات های ایرانی از نکات تاسف برانگیر دستاوردهای سفر هیئت ایرانی به نیویورک است که حکایت از فرصت دهی مقامات عالی رتبه نظام به حجت الاسلام حسن روحانی برای درک عملی غیرقابل اعتماد بودن آمریکایی ها و بستن راه هرگونه بهانه جویی برای ادامه مسیر مقاومت را دارد.

البته این پایان ماجرا نبود و گفت گوی تلفنی حجت الاسلام حسن روحانی با باراک اوباما در آخرین لحظات خروج رئیس جمهور کشورمان از نیویورک حامل پیام های بسیاری برای طرف آمریکایی و همچنین مسئولان و جریانات داخلی کشورمان بود.

ضروری است که حضرات خط امامی بار دیگر مواضع امام(ره) را مرور کنند و بعد سخن از دستیابی به منافع مشترک ایران و آمریکا بزنند که می فرمایند: "خداوندا، تو می دانی که ما سر سازش با کفر را نداریم. خداوندا، تو می دانی که استکبار و امریکای جهانخوار گلهای باغ رسالت تو را پرپر نمودند. خداوندا، در جهان ظلم و ستم و بیداد، همه تکیه گاه ما تویی ، و ما تنهای تنهاییم و غیر از تو کسی را نمی شناسیم و غیر از تو نخواسته ایم که کسی را بشناسیم."

حال با توجه به اتفاقات اخیر در دستگاه دیپلماسی کشورمان از دو موضوع موجب آرامش و اطمینان قلوب مردم انقلابی کشورمان از ادامه مسیر انقلاب اسلامی می شود که نخست پاسداری رهبر انقلاب از اصول و مبانی انقلاب اسلامی و مقابله با هرگونه عدول و انحراف از آرمان های امام(ره) و دوم آنکه ایستادگی و کوتاه نیامدن آمریکا و جبهه استکباری از موضع باطلش در مواجهه با انقلاب اسلامی که می تواند مهمترین پیام سفر نیویورک برای دولت معتدل ایران باشد.