بازهم داس اعتدالیون برای برکناری مدیران علمی و آموزشی کشور به کار افتاد و اینبار فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد برکنار گردید. حمید میرزاده که در سال 1386 با دعوت حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی به عضویت هیات امنای و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی درآمد در سابقه خود ریاست پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی را به همراه دارد.

 بازهم داس اعتدالیون برای برکناری مدیران علمی و آموزشی کشور به کار افتاد و این بار فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه آزاد برکنار گردید.

یاسر هاشمی فرزند حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی رییس دفتر هیات امنای دانشگاه آزاد با اعلام خبر برکناری فرهاد دانشجو گفت: با اکثریت آرای اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد، حمیدمیرزاده به عنوان رییس جدید دانشگاه انتخاب شد که به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی می‌شود.

حمید میرزاده که در سال 1386 با دعوت حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی به عضویت هیات امنای و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی درآمد در سابقه خود ریاست پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی را به همراه دارد.

در سوابق اجرایی وی فرمانداری سرجان(1359-1360) ، استانداری کرمان( 1360-1364)، معاون اجرایی نخست وزیر(1364-1368)، معاون رئیس جمهور(1374- 1376)و عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد از سال 1386 تا کنون را می توان مشاهده نمود.

وی که از حامیان اصلی کاندیداتوری هاشمی در انتخابات 1392 بود در مطلبی در حمایت از اکبر هاشمی این چنین می نویسد: " از ابتدای انقلاب تا کنون دشمنان خارجی هیچگاه موفقیت ها و عزت و میزان تاثیر بالای آقای هاشمی در امور کشور را برنتابیده اند. و دشمنان داخلی هم با حسادت و بخالت. همه می دانیم حسادت هم چیز کمی نیست و آنقدر مهم بوده که خداوند در قرآن کریم مردم را از شر حسودان بر حذر می دارد. و من شر حاسد اذا حسد. البته در همیشه تاریخ این مرض کار دست مردم داده و هنوز روشی و یا دوایی برای علاج درد حسودان و بخیلان پیدا نشده است."

همچنین صادق زیباکلام از نزدیکان حجت الاسلام هاشمی در خصوص لزوم بازگشت دانشگاه آزاد به وضع قبلی این چنین گفته بود: " دانشگاه آزاد، فارغ از عملکرد [فرهاد] دانشجو یک مشکل بزرگ دارد. آن مشکل هم این است که این مرکز آموزشی از بدو تاسیس یک واحد خصوصی بوده‌است در سال 90 توسط دولت مصادره شد. درست است که از برخی امتیازات دولتی استفاده کرده‌ است اما تمام درآمدش از طریق شهریه دانشجویان بوده‌ است.اقدام دولت دهم درباره این مرکز آموزشی کاملا غیر قانونی بود و به گونه‌ای تصاحب آن محسوب می‌شود. این دانشگاه هیات امنا دارد و آنها مسئولیت اداره آن را دارند.بر فرض که فعل خلاف قانونی در این دانشگاه انجام شده‌ است، باید مراجع ذی‌صلاح به آن رسیدگی کنند و مجرمان را محکوم کنند اما نمی‌توانند آن را تصاحب کنند.بهتر است روال دانشگاه آزاد دوباره به شرایط قبل خود بازگردد حتی اگر این با عزل فرهاد دانشجو امکان پذیر شود."

فرهاد دانشجو پس از برکناری با حضور در بین خبرنگاران گفت: ترجیح اکثریت اعضای هیئت امنا این بود که شخصی تصدی ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده بگیرد که بتواند هماهنگ‌تر با وزرای علوم و بهداشت همکاری کند.
رئیس معزول دانشگاه آزاد در حاشیه جلسه هیئت امنای این دانشگاه، با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد در یک فضای دوستانه و آرام برگزار شد و اینطور عنوان شد که به علت مصلحت دانشگاه و شرایط پس از انتخابات و نیز ترجیح اکثریت اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، شخصی تصدی ریاست دانشگاه آزاد را بر عهده بگیرد که بتواند هماهنگ‌تر با وزرای علوم و بهداشت همکاری کند.
رئیس معزول دانشگاه‌ آزاد با اشاره به نتیجه جلسه هیئت امنا تصریح کرد: در آخر جلسه، نتیجه این شد که رئیس دانشگاه تغییر کرده و آقای حمید میرزاده به عنوان سرپرست دانشگاه، به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شوند.
وی پیرامون نظرات اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد نیز گفت: شش نفر از 8 نفر اعضای حاضر در این جلسه، رأی به سرپرستی آقای میرزاده دادند و من نیز برای رئیس جدید آرزوی توفیق می‌کنم.
وی خاطرنشان کرد: آقای فریدون عزیزی در این جلسه غایب بودند چون برای همایشی در خارج از کشور به سر می‌برند.
فرهاد دانشجو در ادامه سخنان خود تصریح کرد: اکثریت اعضای هیئت امنا با توجه به شرایط پس از انتخابات، مصلحت را به تغییر دانستند.
وی همچنین در خصوص اینکه اینطور عنوان می‌شد که تصمیمی بر عزل شما وجود نداشت، گفت: در این جلسه، اکثریت قاطع اعضای هیئت امنا مصلحت دانستند که با توجه به شرایط موجود کشور، فردی سکان دانشگاه آزاد را برعهده بگیرد که بتواند با هماهنگی بیشتر، منافع بیشتری را برای دانشگاه رقم بزند. بنابراین با توجه به این قضیه و رأی آوردن این موضوع، عزل بنده اتفاق افتاد.
رئیس سابق دانشگاه آزاد همچنین خاطرنشان کرد: همانطور که من با رأی اکثریت این اعضا انتخاب شدم، حال نیز فرد دیگری بر همین اساس انتخاب شده است.
فرهاد دانشجو با بیان این موضوع که تغییر و تحول در دانشگاه‌ها یک امر طبیعی است، اظهار داشت: در دانشگاه آزاد که رئیس قبلی به مدت 30 سال ریاست را برعهده داشته، این تغییر و تحول غیرطبیعی به نظر می‌رسد اما آن 6 نفری که رأی به تغییر من دادند، این مصلحت را تشخیص دادند که ریاست دانشگاه بر عهده فرد دیگری قرار گیرد.
وی درخصوص مدت زمان سرپرستی میرزاده بر دانشگاه آزاد نیز اظهار داشت: طبق اساسنامه دانشگاه آزاد، سرپرست باید طی سه ماه برای بررسی سوابق به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود.