امام امت(ره) می فرمایند:«آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که ما باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به کاخ نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‏ شود. آن روزی که مجلسیان خوی کاخ نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم..»‌

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما» به نقل از پایـگاه جـوان انقـلابی ؛ حسیـن مهدیـزاده نراقی نوشـت :

بسم رب الشهـدا و والصـدیقین

خبر آمد خبری در راه است…

مقدمه :

امام روح الله مـیراث دار ابراهیم خلیل الله و بت شکن قرن در موضوع توجه به شهادت طلبی از یکسو و روی آوردن به تجمل و تجمل پرستی از سوی دیگر می فرماید:

« مادامی که این ملـت، این حالی که هم‌اکنون دارند که توجه به معنویات تا یک حدودی و این جوان‌های ما توجه به معنویات دارند و این تحول عظیم پیدا شده است در آن‌ها که شهادت را با جان و دل می‏خرند، مادامی که این محفوظ است، این جمهوری اسلامی محفوظ است و هیچ کسی نمی‏تواند به او تعدی کند.

آن روزی که زرق و برق دنیا پیدا بشود و شیطان در بین ما راه پیدا کند و راهنمای ما شیطان باشد، آن روز است که ابرقدرت‌ها می‏ توانند در ما تاثیر کنند و کشور ما را به تباهی بکشند. همیشه این کشور به واسطه این کاخ نشین‌ها تباهی داشته است.» (صحیفه امام، ج‏۱۷، ص۳۷۷)

دکتر احمدینژاد رئیس جمهور سابق کشور امروز برای بار دوم در ایام تعطیلات نوروز وارد مناطق عملیاتی دفاع مقدس شد تا به همراه خانواده از مناطق عملیاتی شهرهای خرمشهر و آبادان بازدید کند.

وی در زیارتگاه شرق کارون حاضر شد همان زیارتگاهی که از قضا؛ رهبری معظم انقلاب در عید امسال در آن سخنرانی فرموده و از خطر تحریف و فراموشی ۸سال دفاع مقدس سخن رانده بود.

احمدی نژاد در این زیارتگاه گفت :

« پیام حضور مقام معظم رهبری در زیارتگاه های دفاع مقدس و سخنرانی در جمع کاروانیان سرزمین نور را همه آحاد ملت دریافت کردند، روزی راحت می نشینیم که پرچم شهدا بر فراز کاخ سفید به اهتزاز درآید.»

وی پیش از این نیز در روز ۲ فروردین به مناطق عملیاتی جنـوب کشور سفر کرده بود.

از طرف دیگر حجه الاسلام هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اوایل نوروز به جزیره کیش سفرکرده بود.

سفری که با حواشی زیادی همراه شد و بنابر آنچه نقل شد سخنرانی وی توسط مردم کیش نیمه تمام ماند، امری که با برکناری فرماندار بندر لنگه و بخشدار کیش تبعات زیادی را برای دولت یازدهم به همراه داشت.

حجه الاسلام روحانی رئیس دولت یازدهم نیز چند روزی است که در سفر کیش به سر می برد و در این مورد صداوسیما نیز به طرز بی سابقه ای کوچکترین بازدید رئیس دولت را به طور گسترده پوشش می دهد.

نکته قابل تامل دیگر سفر استانی روحانی به خوزستان بود که در آن قول منطقه آزاد شدن آبادان داده شد!

امری که در صـورت تحقق، بلاشک می تواند فضای معنوی جبهه و جنگ را در آن منطقه دگرگون و ویران کند.

دکتر الهام که به همـراه دکتر احمدی نژاد به مناطق عملیاتی جنوب سفر کرده در این مورد می گوید:

« تمام کارها، اقوال و افعال مقام معظم رهبری دارای معنایی خاص است. حضور ایشان در آغازین روزهای سال ۹۳ در زیارتگاه های راهیان نور دارای پیام روشنی است که ملت را متوجه خود می کند.

مقام معظم رهبری در آغاز دوران اصلاحات در سال ۷۶ چفیه انداختند و امروز نیز از خطر فراموشی و تحریف ۸ سال دفاع مقدس صحبت می کنند که این دو مورد دارای مشترکات بسیاری است و باید به آن توجه کنیم.»

آیا این مسافرت ها به دو منطقه ای که یکی نماد مستضعفین، پابرهنگان و اسلام طرفدار محرومین است و دیگری نماد اسلام مرفهین بی درد؛ نمایانگر جنگ فقر و غنا در سال ۹۳ نخواهد بود؟

موخره :

یاد آن پیر فرزانه انقلاب گرامی باد که فرمـود :

فرزندان عزیز جهادى‏ام! به تنها چیزى که باید فکر کنید، به استوارى پایه‏هاى اسلام ناب محمدى (ص) است. اسلامى‏که غرب و در راس آن امریکاى جهانخوار و شرق در راس آن شوروى جنایتکار را به خاک مذلت‏خواهد نشاند، اسلامى که پرچمداران آن پا برهنگان و مظلومین و فقراى جهان‏اند و دشمنان آن ملحدان و کافران و سرمایه‏داران و پول پرستان‏اند، اسلامى که طرفداران واقعى آن همیشه از مال و قدرت بى بهره بوده‏اند و دشمنان حقیقى آن زراندوزان حیله‏گر و قدرتمندان بازیگر و مقدس نمایان بى هنرند. (صحیفه امام، ج۲۱، ص۲۰۴)

امام امت در جای دیگری می فرماید :

«آن روزی که دولت ما توجه به کاخ پیدا کرد، آن روز است که ما باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم. آن روزی که رئیس جمهور ما خدای نخواسته، از آن خوی کوخ نشینی بیرون برود و به کاخ نشینی توجه بکند، آن روز است که انحطاط برای خود و برای کسانی که با او تماس دارند پیدا می‏ شود. آن روزی که مجلسیان خوی کاخ نشینی پیدا کنند خدای نخواسته، و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم. ما در طول مشروطیت از این کاخ‌نشین‌ها خیلی صدمه خوردیم‏.»‌ (صحیفه امام، ج‏ ۱۷، ص۳۷۶)