آیت الله جوادی آملی: داعش هيچ بهانه‌اي براي خونريزي سفّاکانه ندارد واگر بتواند حرم مطهر سيّدالشهداء و اميرالمؤمنين(علیهم السلام) را هم ويران مي‌کند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ این مرجع تقلید در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، به خطر داعش و گروه های تکفیری برای عراق و منطقه اشاره کرده و نسبت به سوء استفاده استکبار و غرب از جهل این گروه ها هشدار دادند.
داعش محصول جهل است
ایشان با بیان این که نبود علم است که باعث به وجود آمدن گروه هایی مانند داعش می شود، اظهار داشتند: اين تکفيري‌ها، اين داعشي‌ها که برای رسیدن به بهشت! اين‌طور سفاکانه مردم را مي‌کُشند در حالی که خودشان را مجاهد هم می نامند! به خاطر جهل آنهاست، لذا معلوم مي‌کند که اگر علم نباشد و فقط غريزه و جهل و عاطفه باشد گروه هایی چون داعشي‌ها در منطقه پيدا مي‌شوند.
ایشان با بیان این که دین اسلام بر دانش افروزی و علم آموزی تاکید فراوان دارد، بیان داشتند: پیامبر فرمودند، در روز قيامت که مرکّب علما را با خون شهدا مي‌سنجند، معلوم مي‌شود مرکّب علما سنگين‌تر از خون شهداست. چرا که آن مرکّب و آن قلم و آن اعلاميه‌هاست که جوان‌ها را هدايت مي‌کند. همانطور که اعلاميه‌هاي امام راحل بود که جامعه را به طرف شهادت کشاند و اين کشور را حفظ کرد و الآن هم فتواي مرجعيّت عراق است که جوان‌ها را هدایت می کند.
تنها مرجعی که راه را نشان می دهد
معظم له با تاکید بر این که تنها مرجعي که مي‌تواند راه را نشان بدهد مرجع علمي است، اظهار داشتند: منشأ کارهای این گروه تکفیری داعش که اين‌طور در عراق، به جز مردم بیگناه، اعتاب مقدسه را نیز تهديد کردند و اگر از دستشان بر بيايد حرم مطهر سيّدالشهداء, حرم مطهر اميرالمؤمنين(علیهم السلام) را هم ويران مي‌کنند، نبود علم است.
حضرت آیت الله جوادی آملی ادامه دادند: وقتي علم نباشد، معرفت نباشد، تشخيص صحيح نباشد بيگانه از اين افراد جاهل سوء استفاده مي‌کند، اينها را به بهانه شیعه و سنی، به جان يکديگر انداخته و خونریزی راه‌ مي‌ اندازد، و این در حالی است که شعه و سنی ساليان متمادي در ايران و عراق با هم زندگي مي‌کردند بدون این که روي يکديگر شمشير و اسلحه بکشند.
شباهت داعش به دشمنان سید الشهداء
ایشان با تشبیه گروه داعش به دشمنان سید الشهداء در روز عاشورا که بدون هیچ بهانه ای دست به کشتار و خونریزی زدند، بیان داشتند: در روز عاشورا وجود مبارک سيّدالشهداء(سلام الله عليه) به مردمی که برای کشتن او صف کشیده بودند، فرمود: براي چه چيزي جمع شديد تا مرا بکشيد؟ مشکل سياسي با من داريد؟ مشکل امنيتي داريد؟ مشکل شرعي و ديني داريد؟ ما بدعتي گذاشتيم؟ خونريزي کرديم؟ کسي را ترور کرديم؟ هیچ کدام از این موارد نیست، پس شما خوني از ما طلب نداريد، مثل يک مُشت ملخ اين‌جا جمع شديد براي اينکه مرا بکُشيد براي چيست؟ الآن اين داعشي‌ها واقعاً همين‌طورند، هيچ بهانه‌اي براي خونريزي سفّاکانه ندارند.
داعش خطری برای جهان اسلام
حضرت آیت الله جوادی آملی در پایان با اظهار امیدواری به تطهیر جامعه اسلامی از خطر تکفیری ها و سلفی ها، بیان داشتند: این گروه تکفیری داعش یک خطر سنگین برای تمامی کشورهای اسلامی است، اميدواريم ذات اقدس الهي آن عقل و درايت را به جامعه اسلامي عطا کند که اين خطر تکفيري‌ها, خطر سلفي‌ها و این خونريزي‌هاي بي‌جا که در اثر جهالت اينها از يک سو و سوء استفاده از جهل اينها به وسيله استکبار و صهيونيسم از سوي ديگر دارد ، بوجود آمده و اين‌طور فاجعه به بار مي‌آورد، کلاً تطهير بشود و رخت بربندد.
منبع: حوزه