تاکید امام جمعه مشهد بر کلید واژه‌هایی همچون در میانه بررسی صلاحیت‌ها رهبری توصیه کردند؛ در خصوص معین حکم حکومتی نگفتند و هنوز احراز صلاحیت‌ها اعلام نشده بود! آیا نشان از ضعف حافظه دارد یا تحریف تاریخ محسوب می شود.

در حالی که عصر روز اول خردادماه سال84 شورای نگهبان با صدور اطلاعیه، اسامی 6 تن از کسانی را که طی بررسی‌ها واجد شرایط کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری تشخیص داده شده بودند، اعلام کرد و رسماً معین رد صلاحیت شده بود.مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی نامه دکتر حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی به ایشان و درخواست برای توسیع دایره کاندیداها، در نامه‌ای خطاب به دبیر شورای نگهبان،‌خواستار تجدیدنظر در اعلام صلاحیت دکتر مصطفی معین و مهندس مهرعلیزاده شدند.
متن نامه دکتر حداد عادل خطاب به مقام معظم رهبری بدین شرح بود: «بسمه تعالی محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مدظله‌العالی با سلام و تحیت. چنان که مستحضرید، شورای محترم نگهبان اسامی شش تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری را که صلاحیتشان به تایید آن شورا رسیده است اعلام کرده است اگرچه شورای نگهبان همواره سعی داشته وظیفه خطیر خود را براساس موازین شرعی و قانونی به انجام رساند، لکن گهگاه براساس رهنمودهای برخاسته از مصلحت‌اندیشی حضرتعالی در تصمیم خود تجدید نظر کرده است.

اینک استدعا آن است در مورد اخیر نیز چنان که تجدیدنظر در این امر را به مصلحت و مایه تقویت مشارکت عمومی بیشتر – که مخصوصاً مورد عنایت حضرتعالی در انتخابات ریاست جمهوری بوده- می‌دانید، شورای محترم نگهبان را به توسیع دایره نامزدهای واجد صلاحیت، دلالت فرمایید. والامر الیکم. غلامعلی حداد عادل، رئیس مجلس شورای اسلامی 2/3/1384.»
به گزارش روزنامه ایران در پی ارسال این نامه از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی به رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نامه‌ای خطاب به آیت‌الله جنتی، دبیر شورای نگهبان مرقوم فرمودندکه متن آن بدین شرح بود:
«بسمه تعالی آیت‌الله جناب آقای جنتی دبیر محترم شورای نگهبان دامت برکاته با سلام و تحیت و تشکر از زحمات آن شورای محترم در تلاش برای احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری دوره نهم، با رعایت موازین قانونی در این امر از آنجا که مطلوب آن است که همه افراد کشور از صاحبان سلایق گوناگون سیاسی، فرصت و مجال حضور در آزمایش بزرگ انتخابات را بیابند لذا به نظر می‌رسد نسبت به اعلام صلاحیت آقایان دکتر مصطفی معین و مهندس مهرعلیزاده تجدیدنظر صورت گیرد. والسلام علیکم. سیدعلی خامنه‌ای 2/3/1384. »
این نامه رهبر معظم انقلاب که براساس مصالح عالیه موردنظر ایشان خطاب به دبیر شورای نگهبان مرقوم شده بود، فی‌الواقع «حکم ولایی» به حساب می‌آمد و از این رو، اعضای شورای نگهبان بلافاصله اقدام به تشکیل جلسه فوق‌العاده نمودند و دبیر شورا در نامه‌ای خطاب به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، اجابت حکم حکومتی ایشان را این گونه تشریح کرد: «پس از وصول نامه جنابعالی جلسه فوق‌العاده شورای نگهبان برای تجدیدنظر تشکیل شد و از آنجا که حضرتعالی مطلوب را آن دانسته‌اید که همه افراد کشور از صاحبان سلایق گوناگون سیاسی فرصت و مجال حضور در آزمایش بزرگ انتخاب را بیابند، در امتثال نظر ولایی آن مقام شریف، صلاحیت آقایان مصطفی معین و محسن مهرعلیزاده اعلام می‌گردد.»

درحالی که تنها 8 سال از صدور این حکم از سوی رهبر معظم انقلاب گذشته است اما حجت‌الاسلام علم الهدی در جمع طلاب مدرسه عالی نواب صفوی در خصوص ماجرای احراز صلاحیت معین در انتخابات سال 84 گفت: رهبری در خصوص معین حکم حکومتی نگفتند بلکه گفتند «شورای نگهبان تجدید نظر کند» سپس این در میانه بررسی صلاحیت‌ها بود و این‌گونه نبود که احراز صلاحیت‌ها اعلام شود و بعد رهبری دستور دهند.
تاکید امام جمعه مشهد بر کلید واژه‌هایی همچون در میانه بررسی صلاحیت‌ها رهبری توصیه کردند؛ در خصوص معین حکم حکومتی نگفتند و هنوز احراز صلاحیت‌ها اعلام نشده بود! آیا نشان از ضعف حافظه دارد یا تحریف تاریخ محسوب می شود.