قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92 عده ای می گفتند راه حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو ایجاد رابطه ی دوستانه با آمریکاست. ولی خیر ، چون آمریکا اگر لالایی بلد بود خودش خوابش می برد! اقتصاد هایی چون فریدمنی ها و نئوکینزی ها امروزه سقوط کرده اند و بسیاری از اقتصاددان های غربی نیز حل مشکلات اقتصادی ایجاد شده در سال های اخیر را در روی آوردن به اقتصاد اسلامی و سالم می دانند.

شاید در نگاه اول، کمی جا بخورید، آمریکا و بدهی؟! آمریکا که خون سایر کشورها رو تو شیشه می کنه و بدهی!؟ آری بدهی! آمریکا امروزه بدلیل سقوط علم اقتصاد غیراسلامی بدهکارترین کشور دنیا محسوب میشه و حدود ۱۶ تریلیون دلار بدهی خارجی دارد! شاید باورتون نشه! می خواهید بدونید دلیل این که چرا براتون سخته پذیرش این واقعیت؟ دلیلش یک کلمه است! هالیوود! بله هالیوود چون وقتی فیلم هالیوودی رو مشاهده می کنید می بینید که مردم در رفاه اقتصادی نسبتا خوبی زندگی می کنند ، همه پولدار تو برج های بزرگ زندگی می کنند و … ولی اینطور نیست دوست عزیز ، هالییود در دستان یهودیان صهیونیست می باشد ، و همان یهودیان ۱% جمعیت آمریکا رو تشکیل می دهند! الان شما جنبش های وال استیریت رو در تلویزیون مشاهده کن ، ۹۹% مردم در وضعیت اقتصادی نسبتا بدی هستند و با اون دست و پنجه نرم می کنند…

آری هالیوود ، هالیوودی که همه ی ما رو به نوعی هیپنوتیزم کرده…

آیه ی صریح قرآن هست که حکم ربا، جنگ با خداست!  قبل از انتخابات ریاست جمهوری 92 عده ای می گفتند راه حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو ایجاد رابطه ی دوستانه با آمریکاست. ولی خیر ، چون آمریکا اگر لالایی بلد بود خودش خوابش می برد! اقتصاد هایی چون فریدمنی ها و نئوکینزی ها امروزه سقوط کرده اند ، خیلی از اقتصاد دان های غربی حل مشکلات اقتصادی ایجاد شده در سال های اخیر را در روی آوردن به اقتصاد اسلامی و سالم می دانند ، امروزه در کشور خودمان این همه وام کلان ، سودی که بانک دریافت می کند آیا حلال است؟ اصلا این نظام بانکداری جمهوری اسلامی ایران چه تفاوتی با آن ربایی دارد که در قرآن از آن تعبیر به اعلان جنگ با خدا نموده است دارد؟ چه فرقی؟ اصلا اون قرض الحسنه ای که در قرآن آمده است ، چه قدر در نظام جمهوری اسلامی ایران رعایت می شود!؟ هرچند منظور از ربا ربای سازمان یافته و بین المللی است ، پولی که مبنای ثروت شده است…

اون استادان علم اقتصاد در آمریکایی که از علم اقتصاد توبه کرده اند ، و اسم “توابین علم اقتصاد” رو دارند ، برای چه از مواضع پیشین خود بازگشته اند؟ چرا؟

توجه شما را به تماشای کلیپ زیر جلب می کنیم. لینک دانلود

 

 

چرا امریکا این‌ مقدار بدهی دارد؟

national debt

شمارنده بدهی ملی امریکا چیست؟

این شمارنده میزان بدهی های خارجی امریکا را بر حسب ثانیه! و دلار نشان می‌دهد. بدهی خارجی هر کشور مهم‌ترین بدهی آن کشور است. برای دریافت کد شمارنده برای وبلاگ یا وبسایت خود کلیک نمایید…

از کجا بفهمیم این عدد صحیح است؟
این آمار را وزارت خزانه‌داری امریکا به طور رسمی منتشر می‌کند و سایتی رسمی از سوی وزارت خزانه‌داری امریکا است.

نحوه محاسبه آن چگونه بوده است؟
در همین وبسایت در مورد بدهی ملی نوشته است:
این عدد بدهی دولتی معوقه‌ی آمریکا است که نشان‌دهنده‌ی ارزش اسمی یا اصل مبلغ بدهیِ اوراق بهادار قابل معامله و غیر قابل معامله می‌باشد که هم‌اکنون منتشرشده و در دست مردم موجود است.

منبع : خزانه داری  ایالات متحده‌ی امریکا

در این سایت در مقابل United States National Debt Per Person عددی بر حسب دلار نوشته شده است ، مثلا تا همین لحظه ، ۵۵۵۷۵۴۸$ هر شخص در آمریکا مثلا نوزادی که به تازگی متولد شده است ، بدهی دارد! حال خودتان برای درک عمق فاجعه بر حسب تومان حساب کنید ببینید…

و همچنین این سایت رو مشاهده بفرمایید.

چرا امریکا میزان بدهی‌ های خود را به طور آشکار اعلام می‌کند؟
دلیلش ساده است. او خود را ارباب جهانیان می‌داند. واحد پول او مبنای معاملات در دنیای امروز است. به همین دلیل به طور آشکار می‌گوید اگر من زمین بخورم شما خواهید مرد! پس مراقب باشید تا من زمین نخورم.

چرا اینهمه بدهی؟

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای مرداد ماه ۱۳۹۱ در جمع کارگزاران نظام در می فرمایند:

یک واقعیت دیگر این است که رژیم‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی درگیر بحران‌اند؛ همین چند دولت غربی ، خودشان و اطرافیانشان دچار بحران‌اند. با این بحران اقتصادی‌ای که در اروپا وجود دارد ، اتحاد اروپا جداً در تهدید است ، یورو جداً مورد تهدید است. آمریکا هم به نحو دیگری؛ کسری بودجهٔ فراوان ، قرض فراوان ، فشار مردم، حرکت ضد وال‌استریت، حرکت – به قول خودشان – نود و نُه درصدی. این‌ها حوادث مهمی است. البته وضع اروپا از آمریکا بدتر است؛ چند دولتشان سقوط کردند. الان در چندین کشور اروپایی بی‌ثباتی وجود دارد.

مشکلات آن‌ها با مشکلات ما فرق هم می‌کند. مشکلات اقتصادی و بحران اقتصادی اروپا با مشکلات اقتصادی‌ای که ما احیاناً دچارش می‌شویم ، متفاوت است. مشکلات ما مثل مشکلات یک گروه کوهنورد است که دارد در راهی حرکت می‌کند. راه سختی است و البته مشکلاتی دارد؛ گاهی آب می‌خواهند، گاهی غذا می‌خواهند ، گاهی مشکلات دارند ، گاهی به یک مانعی برخورد می‌کنند؛ اما دارند طرف بالا می‌روند. مشکلات ما از این قبیل است. مشکلات اروپایی‌ها مثل اتوبوسی است که زیر بهمن گیر کرده. سال‌ها خود آن‌ها بدون اینکه بدانند ، مقدمات این مشکل را فراهم کردند. این فاصله‌های طبقاتی ، این غلبهٔ سازوکار ربا در مسائل مادی ، این تقویت زورمندان مادی ، این نفوذپذیری از صهیونیست‌های پول‌پرست و مال‌پرست ، آن‌ها را دچار مشکلاتی کرده؛ این بهمنی است که روی سرشان افتاده. بنابراین مشکلات آن‌ها با مشکلات ما خیلی متفاوت است. این هم یک واقعیت است.
بلی این یک واقعیت است که ربا این بلا را بر سر آن‌ها آورده است. در تمام این مدت که برای جنگ باخدا خود را تجهیز می‌کرده‌اند فقیر تر شده‌اند. و اکنون این فقر را به سراسر جهان تسری می‌دهند.

به عکس زیر توجه کنید ، کل بدهی جهان برحسب دلار را نشان می دهد…

و همچنین تصویر زیر نقشه ی بدهی کشورها را نشان می دهد.

کشورهایی که از بدهی خیلی بالایی برخوردار باشند با رنگ قرمز و کشورهای با ثبات اقتصادی و بدهی کم ، با رنگ های ملایم تر سبز نشان داده شده است. ایران نارنجی و در معرض خطر هست. و اما عکس زیرین…

آیا وقت آن نرسیده به اقتصاد اسلامی پناه ببریم ،  اقتصادی که تنها راه برون رفت از این بحران هست؟

این ، آن اتوپیای دوستان ما در دپارتمان های اقتصادی دانشگاه‌ های کشور است. اتوپیایی که به شما وام می‌دهد. اما بازپرداخت آن بدهی‌ها به عمر شما کفاف نمی‌دهد و این فرزندان شما هستند که می‌بایست این بدهی‌ ها را پرداخت کنند. آیا ربا غیر از این است؟

منبع:  http://www.usdebtclock.org

ویدئوهای مرتبط با این بحث

 

دانلود لینک مستقیم با حجم 7.7 مگابایت

 

دانلود لینک مستقیم با حجم 18.56 مگابایت

 

دانلود لینک مستقیم با حجم 4.69 مگابایت

دانلود لینک مستقیم با حجم 3.36 مگابایت