کسیکه که برای جلب آرای عمومی از چرخش همزمان « سانتریفیوژها و زندگی مردم » می گفت با طرح اینگونه مسائل واقعاً به دنبال چیست؟ و چرا برخی برای تکمیل توافق با دشمنان ملّت به هر ترفندی متوسل می شوند؟

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ مسعود شفیعی کیا در وبلاگش نوشت:

طبق اصل ۵۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، در اعمال قوه مقننه آن هم « در مسائل بسیار مهم اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی » امکان رجوع به آراء مستقیم مردم پیش بینی شده است که در صورت نیاز با تصویب دو سوم نمایندگان مجلس و طبق اصل ۱۱۰ با فرمان همه پرسی رهبری صورت می گیرد !

با توجه به اصول کلّی قانون اساسی ، روح حاکم بر تمام تصمیمات نظام باید بنابر اصل نهم ، « حفظ آزادی و استقلال و وحدت و تمامیت ارضی کشور » باشد و هیچ مقامی مجاز به سست کردن هیچ یک از آنها به هیچ بهانه ای نیست !

اگرچه در تاریخ سی و پنج ساله جمهوری اسلامی ایران که با سخت ترین معضلات و بحران ها مواجه بوده است ، مسائل پیش آمده به جایی نرسیده اند که مجریان این قانون یعنی رهبری و مجلس به برگزاری رفراندوم مبادرت کنند ولی متأسفانه برخی از مسئولان بالای کشوری از همان ابتدا عموما برای جلب افکار عمومی و ایجاد دوقطبی در کشور به نفع جریان سیاسی خود یا دشمنان ، با بحرانی نمایش دادن اوضاع با برخوردی عوامگرایانه با این اصل قانون اساسی خواسته اند بخشی از مردم را رو در رو با بخش دیگر قرار داده و برخلاف اصل نهم قانون اساسی، این قانون را بهانه ی بی ثباتی و بر هم زدن وحدت ملّی کنند !

بنی صدر ؛ اوّلین پیشنهاد دهنده ی رفراندوم

اولین کسیکه این بداخلاقی را پیش گرفت جناب « ابوالحسن بنی صدر » بود که در اخنلافش با شهید رجایی و مخالفت مجلس وقت با برخی از وزیرانش از « انسداد » و « بن بست » سخن گفت و در مقاله ای در روزنامه اش رسما خواستار رفراندوم شد :

« سالم ترین راه بدون بحران این است که همه موافقت کنند تا به مردم مراحعه کنیم و با رأی عمومی ، آنچه باید بشود ، بشود !»

روزنامه انقلاب اسلامی ۳۰ اردیبهشت ۶۰ عنوان اول

و همین بهانه ای شد برای نشریات چپی و ملّی گرا که به دنبال بر هم زدن وحدت ملّی بودند !

امام راحل در واکنش به این حرکت ضد وحدت جناب بنی صدر فرمودند :

« آنها مى‏خواستند که یک مجلسى باشد [به‏] صورت مجلس؛ مثل بعضى مجالس سابق، که بود و افرادى باشند از همین افرادى که درست شده است و مى‏شود و سینه براى غرب مى‏زنند. و دیدند نشد این. از این جهت، دنبال این افتادند که ما همه بساط را به هم بزنیم! باز دو سه سال بنشینیم دوباره رفراندم کنیم: رفراندم براى اصل جمهورى! حالا اگر براى اصل جمهوریش هم نگویند، رفراندم براى قانون اساسى؛ رفراندم براى رئیس جمهور، رفراندم براى مجلس؛ رفراندم کنیم براى اینها. این معنایش چیست؟ معنایش این است که ثبات این مملکت را از دست بگیرند .» ۲۴ خرداد ۱۳۶۰

صحیفه نور ج‏۱۴ ۴۳۹

خاتمی و طرح مجدد رفراندوم پس از خطبه جناب اکبر رفسنجانی

پس از وی شخصی که این پیشنهاد را مطرح کرد جناب « محمّد خاتمی » بود که در ماجرای لایحه ی دوقلو و افزایش اختیارات ریاست جمهوری زمزمه های رفراندوم از وی و همراهانش شنیده می شد ، ولی در ماجرای فتنه ۸۸ پس از اینکه جناب « اکبر رفسنجانی » در نمازجمعه ی جنجالی در ۲۶ تیر ۸۸ از « بحرانی بودن اوضاع » و « نارضایتی مردم » و « زیر سؤال رفتن مشروعیت » سخن گفت بلافاصله جناب محمّد خاتمی در ۳۰ تیر ۱۳۸۸ : « از برگزاری رفراندوم برای مشروعیّت نظام گفت ! » که البته هیچکدام نگرفت !

طرح همه پرسی توسط موسوی برای انرژی هسته ای در سال ۸۹ :

به جز این ، محصوران فتنه مثل کروبی و موسوی نیز در بیانیه ها و مصاحبه هایی این طرح همه پرسی را مطرح می کردند که جدّی ترین آن توسط جناب « میر حسین موسوی » بود که سال ۸۹ چندی پیش از به حصر رقتن ، در سخنی که توسط رسانه های بیگانه و ضدانقلاب برجسته شد با دخالت در امر حیاتی و آینده ساز نظام و کشور پیرامون حقّ استفاده از « فن آوری هسته ای » گفت : « این مسئله باید به رفراندوم گذاشته شود ! »

تمایل جناب حسن روحانی برای برگزاری رفراندوم هسته ای!

و همینطور در روز گذشته به نوعی این سخن جناب میرحسین موسوی را از کلام رئیس دولت ۱۱ شنیدیم که در اجلاس اقتصاد گفت :

« اصول و آرمان ها به سانتریفیوژها وصل نیست ! »

و در همین اجلاس گفت :

« یکی از اصول قانون اساسی که از روز اول تاکنون اجرا نشده و به عنوان مسئول اجرای قانون اساسی خیلی تمایل دارم تا شرایطی فراهم شود تا یک بار هم شده آن اصل عملی شود و این است که یک مساله مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در قالب ماده قانونی یا برنامه به آرای عمومی مردم و همه پرسی گذاشته شود و تمایل دارم برای یک بار هم شده برای اجرای مسئله بسیار مهمی که برای همه اهمیت دارد، از مردم سوال شود. » ( همایس اقتصاد – ۹۳/۱۰/۱۴ )

آیا نه ۹۷ درصدی مردم به انصراف از یارانه ها واقعیّت ها را برای دولتمردان آشکار نکرده ؟!

به راستی مدعیانی که رئیس جمهور محبوب « دکتر محمود احمدی نژاد » را متهم به قانون گریزی می کردند کجایند و چرا سکوت کرده اند ؟!

چرا وقتی مجلس هشتم به جای چهل هزار میلیارد ٬ بیست هزار میلیارد برای هدفمندی یارانه ها اختصاص داد و دکتر احمدی نژاد برای احقاق حقوق مردم پیشنهاد همه پرسی داد عده ای وا اسلاما سر دادند ولی اینجا که استقلال و حیثیت ملّی و فن آوری های حیاتی کشور به خواست دشمنان به تطاول رفته و لشگر کشی خیابانی برای بود و نبود آن تدارک دیده می شود سکوت می کنند !

خوشبختانه دولت ۱۱ با تدبیر خود به همه پرسی مد نظر دکتر احمدی نژاد با بکارگیری تمام امکانات و مقدساتش تن داد و نه مردم به خواست پرتبلیغات دولت ۱۱ ٬ معلوم کرد بیش از ۹۷ درصد مردم با نظر اقتصادی دولت دهم همراهند !

کسیکه که برای جلب آرای عمومی از چرخش همزمان « سانتریفیوژها و زندگی مردم » می گفت با طرح اینگونه مسائل واقعاً به دنبال چیست ؟! و چرا برخی برای تکمیل توافق با دشمنان ملّت به هر ترفندی متوسل می شوند ؟!

بهتر نیست جناب روحانی به شکست اعتماد به کدخدایان مستکبر اعتراف کرده و با بازگشت به اعتماد به خدا و امام عصر علیه السلام و اعتماد به سخن رهبر انقلاب روش عزتمندانه ی دولت دکتر محمود احمدی نژاد را پیش بگیرد ؟!

که اگر بازگشت از سر دلسوزی باشد مردم نیز گذشت داشته و با تحکیم وحدت می توان به رفع مشکلات با توان همان دانشمندان هسته ای جوان و دولتمران خادم گذشته امید داشت .

به راستی آیا برخوردای کشور از فن آوری به روزی که به عنوان مقدمه ی پیشرفت های مهم کشور است ، حالا بودن یا نبودنش به مسئله ای تبدیل شده که در طول سی و پنج سال جنگ طاقت فرسا با استکبار به وجود نیامده بود ؟!

مگر می شود کسی نام خود را ایرانی بگذارد ولی بتواند چشم پوشی از انرژی هسته ای که ثمره ی خون شهیدان بی نظیری است را مورد معامله با دشمنان بداند ؟!

و چگونه کسی مردم ترقی خواه ایران که شعارشان « انرژی هسته ای حقّ مسلم ما » بوده است را متهم به حراج این دست آورد بی نظیر می کند ؟!

چرا صدا وسیما و زسانه های رسمی در مقابل این بی حرمتی به دست آوردهای علمی کشور لال شده و وظیفه ی ملّی خود را برای حراست از این فن آوری و تشریح ضرورت برخورداری کشور از آن را ترویج نمی کنند ؟!

استقبال رسانه های بیگانه از طرح رفراندوم برای اوکرانیزه کردن کشور

استقبال گسترده ی رسانه های برانداز و به خصوص رسانه ی دولت خبیث انگلیس گویای عمق این سخنان می باشد ، چنانچه از روز گذشته بی بی سی فارسی با اختصاص برنامه های خود به این سخن جناب « حسن روحانی » به دنبال زمینه سازی ایجاد دوقطبی در کشور و شبیه سازی همان اتفاقی که در اوکراین افتاد می باشد !

اگر به تحولات سال گذشته اوکراین دقیق توجه کرده باشید ، سرمایه داران و احزاب غربگرا ابتدا با انسداد اقتصادی و گره زدن رفع مشکل مردم به پیوستن به اتحادیه اروپا با طرح رفراندوم ، دو قطبی خشنی به وجود آوردند که دولت قانونی را ساقط و بی ثباتی پایداری را برای آن کشور به ارمغان آورد .

اگرچه ورود شتابزده ی جناب « سعید جلیلی » در انتخابات ۹۲ تا حدودی زمینه ی القای این دوقطبی کاذب را به وجود آورده تا همواره مدعیان آنرا در ناکامی ها دستاویز فرافکنی های خود کنند ، ولی آنقدر طرح این موضوع سخیف است که حتّی برخی از کارشناسان رسانه های بیگانه ای مثل بی بی سی را نیز اقناع نکرده است و بعضاً آنرا « منطقی » ندانسته اند !

تداوم اخلال در بازار و معیشت مردم برای القای انسداد و بحران

اساسا جریان خاص با در دست داشتن بازار و نبض اقتصادی کشور ، سال های اخیر ابتدا به دنبال کارساز کردن تحریم های دشمن بودند که با شوک دلاری و ایجاد کمبودهای کاذب به قصد براندازی دولت مردم جلو آمدند و سپس با وعده ی اصلاح اوضاعی که مردم هوشمندانه می دانستند که مسببش خودشان هستند در انتخاباتی که نامزدهایش یک قد و قواره بودند مردم را در بن بست موجود برای رفع خفقان معیشتی ناچار به گزینش کسانی کرد که دخالتشان در بازار بیشتر محسوس بود ولی گویا امر بر خود آقایان مشتبه شده !

حال نیز با تداوم فشارهای اقتصادی بر مردم با تعطیلی و ناقص گذاشتن طرح های مردمی دولت نهم و دهم مثل عدم افزایش یارانه های مستقیم با افزایش قیمت حامل های انرژی و خدمات و مالیات های مستقیم و … و کاهش قدرت خرید مردم و اجحاف عوامل بازار به مردم دنبال القای انسداد و بحران است تا آنرا به مسئله تبدیل کرده تا به سمت دوقطبی کردن جامعه روند که باز شدن پرونده بازیخوران محصور فتنه در این باره ی زمانی حساس جز تأمین نظر کسانیکه که به دنبال دوقطبی کردن فضا هستند فایده دیگری خواهد داشت ؟!

تجربه نشان داده است که زمان به نفع فتنه گران نیست و متوسلان به شیطان بزرگ و کسانیکه به میل دشمنان ملّت به دنبال تعطیلی هسته ای و فضانوردی و دیگر پیشرفت های کشور هستند ، فرصتشان به زودی تمام خواهد شد و حال دیگر وقت بازگشت و توبه تمام کسانی است که به خادم ملّت و یارانش اتهامات بی جا زدند و با کفران نعمت ، سال های خوش دولت مردمی را تباه کردند ! و عاقبت با باتقوایان است !
"Our President, analytical news site"