در روایتی گویا که حضرت عبدالعظیم حسنی (رضوان الله علیه) از امام جواد علیه السلام نقل کرده و سلسله روات آن امامان معصوم علیهم السلام می باشند، یعسوب الدّین و مولی الموحدین، امیرمؤمنان علیه السلام از طولانی بودن مدّت غیبت فرزندش مهدی علیه السلام خبر می دهد و مژده ای شگفت و دور از انتظار به منتظران امام عصر (علیه السلام) می دهند.

  امام می فرمایند:

«ألا فمن ثبت منهم علی دینه و لم یقس قلبه لطول أمد غیبة إمامه فهو معی فی درجتی یوم القیامة» (1)

مژده ! پس هر کس از شیعیان در زمان غیبت بر دینش پابرجا باشد و دلش به سبب طولانی شدن غیبت امامش سخت نشود حتماً در روز قیامت با من و در درجه من خواهد بود.

شگفتی این مژده امیرمؤمنان علیه السلام، هم درجه بودن راست قامتان زمان غیبت با «آن میزانِ اعمال» و «آن ملاک ایمان» در روز قیامت است که حتّی تصورش هم در مخیّله ی ما نمی گنجد.

اما چگونه در زمان غیبت بر دین پابرجا بمانیم؟!

در کلامی دیگر مولانا علی بن ابی طالب علیهما السلام خطاب به أباعبدالله الحسین علیه السلام پس از اینکه مژده ی قائم بودن نهمین فرزند سیدالشهداء را می دهند، زمان ظهور قائم علیه السلام را پس از غیبت مهدی و حیرت مردم معین می کنند (بعد غیبة و حیرة) و تلویحا از دشواری پایبندی به دین در آن دوران می گویند و می فرمایند:

«فلا یثبت فیها علی دینه إلّا المخلصون، المباشرون لروح الیقین، الّذین أخذالله عزّوجلّ میثاقهم بولایتنا و کتب فی قلوبهم الإیمان و أیّدهم بروحٍ منه» (2)

پس هیچ کس در دوران غیبت مهدی بر دینش پابرجا نیست مگر مخلصان (کسانیکه که کار ها را فقط و فقط برای خدا می کنند.)

همان هایی که با « روح الیقین » همراهند!

همان هایی که خدای عزیز و جلیل عهد ولایت ازشان گرفته است!

و در قلوبشان ایمان را تثبیت کرده است!

و آنان را با «روحی از خود» مؤید کرده است!

در روایات زیادی مهمترین و اصلی ترین ویژگی منتظران و یاران امام زمان علیه السلام اخلاص بر شمرده شده است.

همان اخلاصی که اهل اخلاص را در تلاطم حوادث و ناملایمات آخر زمان که دینداری بنابر روایت مانند آتش در دست گرفتن است آرام و متین و با سکینه و وقار می گرداند.

همان اخلاصی که مخلصان را با «روح الیقین» همراه می کند و «روح منه» مؤید منتظر مخلص می شود.

هر چه بیشتر در این روایت بنگریم در این زمان یکی از مهمترین مصادیق آنرا «دکتر احمدی نژاد» و یاران مخلصش می بینیم.

رهبری عزیز انقلاب اسلامی با پیش بینی موج تخریب مسحوران قدرت و ثروت بر علیه دولت خدمتگزار در آخرین ماه های آن دولت به یادماندنی خصوصیات مهمی اژ 8 سال خدمت دکتر احمدی نژاد و یاران مخلصش را برشمردند که امتیاز آن نسبت به دیگر دولت ها را مشخص می کرد و در آخرین دیدار رسمی دولت دهم با ایشان با تذکر آن امتیازات نکته ی مهمی را آخر کلامشان گوشزد:

« آنچه که براى خدا کردید، خداى متعال آنها را در نامه‌ى عمل شما ثبت کرده و کرام‌الکاتبین آنها را نگه داشته‌اند و بلاشک به درد شما خواهد خورد. آنچه را که شما عمل کردید، چه حالا بنده و امثال بنده ببینیم، بدانیم و تشکر کنیم، چه نبینیم، ندانیم و تشکر نکنیم، «انّ الله شاکر علیم»؛ خدا، هم میداند - علیم است - هم سپاسگزار است.» (3)

همینطور است! همراهی دکتر احمدی نژاد با روح الیقین را در روزهایی که اوج فشارها بر این مرد بود را می توان دید وقتی که می گوید:

«کار برای خدا شکست ندارد و حتّی اگر همه شیاطین امکانات خود را برای ضربه زدن بسیج کنند!»

همراهی ایشان با این «روح الیقین» را پس از اتمام مأموریت مقدس ریاست جمهوری نیز می توان دید به صورتی که سفارش اخلاص به همه دلواپسان تدوام انقلاب تا رسیدن به حکومت جهانی امام عصر علیه السلام توصیه مشترک ایشان بوده است.

کسانیکه در این روزها با این بزرگوار ملاقات داشته اند تأیید می کنند که با وجود تداوم کینه توزی ها، در کلام و چهره ی ایشان بویی از ناامیدی و حتّی گلایه استشمام نمی کنیم و دعوت دوستان به اخلاص گویای دغدغه وی برای رسیدن دیگر عدالتخواهان به این روح الیقین می باشد و برق چشمان ایشان گویای نوید نزدیکی وعده ی خدایی است که مژده ی امیرمؤمنان به منتظران مخلص می باشد که تأیید مخلصان با «روح منه» پس از هجمه ی عهد شکنان وعده ای است شدنی و آنان با تدبیر خود زمینه ی رسوایی خویش را فراهم می کنند.

فقط مخلصان در زمان غیبت پابرجا می مانند

دولت بهار : مسعود شفیعی کیا

-------

1- شیخ صدوق رحمت الله علیه / کمال الدیّن و تمام النعمة ج1 ص563
2- قبل ص 565
3- 92/ 4 /23، آخرین دیدار دولت دهم با رهبر عزیز انقلاب
4- 17 مهر 1391