در گرما گرم نام نویسی نامزدهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و زمانیکه بسیاری از محافل ضد انقلاب و کشورهای غربی برای وارد شدن هاشمی رفسنجانی به گود انتخابات لحظه شماری می کردند " بی بی سی " فارسی رسانه برانداز از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران مانند خود هاشمی که مدعی است وقایع فتنه 88 را پیشگویی کرده بود اعلام کرد اگر هاشمی پیروز نشود، خون بپا می‌شود !

بی بی سی که در سال 88 بیشترین نقش را در القای"تقلب" و سازماندهی "فتنه و آشوب" های پس از انتخابات برعهده داشت، دراقدامی هدفمند با حمایت قاطع از کاندیداتوری آقای هاشمی رفسنجانی، وی را کاندیدای پیروز انتخابات معرفی کرد.
بی بی سی فارسی (bbcpershian) بنگاه خبرپراکنی دولت انگلیس، از جمله رسانه هایی است که در ادامه سیاست های خصمانه خود علیه ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی، در اخبار و تحلیل های خود به طور رسمی و علنی دست آقای هاشمی رفسنجانی را به عنوان پیروز انتخابات بالا برده و از هم اکنون القاء می کند که در صورت پیروزی فردی غیر از هاشمی "تقلب شده و باید منتظر رخ‌داد‌های خشونت‌بار و احتمالاً براندازی خون‌بار به جای توسعه سیاسی باشیم."
سایت بی بی سی در یادداشتی با عنوان "آمدنِ هاشمی: رفتنِ هاشمی" با سوء استفاده از انتقادهایی که چهره های مختلف سیاسی این روزها نسبت به برخی از اقدامات آقای احمدی نژاد کرده اند چنین نتیجه می گیرد که "همه‌ مدافعان و مخالفان روند کنونی در ایران نا‌خواسته و خواسته به یک «گزینه» رسیده‌اند که برای اولی (اصولگرایان)، ناخوشایند و برای دومی (اصلاح طلبان و مخالفان جمهوری اسلامی)، خوشایند است."
بی بی سی در ادامه با این ادعا که مردم حتما به آقای هاشمی رای خواهند داد و او پیروز نهایی انتخابات خواهد بود می نویسد: «اولی‌ها، یعنی مدافعان ولایت و رهبری نظام، برای حل مسائل سیاسی و اقتصادی به یکی از این دو مسیر تن خواهند داد:
الف. قبول انتخاب مردم که با آمدن هاشمی به صحنه، به او رأی خواهند داد
ب. برهم زدن قاعده‌ بازی با ایجاد فضای خاص و امنیتی که در آن صورت، سه پدیده شکل می‌گیرد که عبارتند از:
۱.مبارزه‌ی منفی از سوی اصلاح‌طلب‌ها (با گفتمان حداقلی و گاهی سکوت که کفایت می‌کند)
۲. نافرمانی مدنی از سوی عناصر اجتماعی و ...
۳. فشار اقتصادی از خارج
که محصول تجمع این سه پدیده، وقوع رخ‌داد‌های خشونت‌بار و احتمالاً براندازی خون‌بار به جای توسعه سیاسی است.»
این رسانه انگلیسی با تهدید نظام جمهوری اسلامی ایران به افزایش فشارها و تحریم می نویسد: «یادمان باشد که اخیراً ۳۵ نفر از کارشناسان و دیپلمات‌های ارشد سابق امریکا (از جمله رئیس سابق سازمان سیا) از دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با ارائه گزارشی درباره ایران به کنگره امریکا و رسانه‌های امریکایی، ضمن انتقاد از رفتار‌ دولت اوباما در قبال ایران، خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران شدند. به اعتقاد آنان، سیاست فشار بر ایران نتیجه معکوس داشته‌ است. آنها معتقدند که در سیاست واشنگتن در قبال ایران، تعادل بین تحریم و دیپلماسی به هم خورده‌است. پس از انتشار این نامه، جان‌کری، وزیر خارجه امریکا، خواستار صبر و شکیبایی تا برگزاری انتخابات در ایران شد. او گفت در اقدامات آتی، بین سناتور‌ها و وزارت امور خارجه امریکا، هماهنگی خواهد بود. ظاهراً، بازی سیاست در ایران، در روی میز جریان دارد و علی‌رغم آن‌که برخی می‌پندارند لایه‌های پنهانی و پیچیده زیادی وجود دارد، این‌گونه نیست.»
بی بی سی در ادامه با تعریف و تمجید از آقای هاشمی از یک سو وی را هم عرض رهبری معظم انقلاب معرفی کرده و از سوی دیگر تهدید می کند که در صورتی که هاشمی رد صلاحیت شود احتمال مداخله کشورهای غربی علیه ایران افزایش می یابد: «روند آتی در ایران شامل یکی از این دو گزینه است:
۱- آمدن هاشمی به صحنه به عنوان فردی که هم عرض رهبری است و رخ‌نمایی اصلاحات جدّی که اوج آن در اصلاح قانون اساسی است (شقّ خوش‌بینانه) و نهایتاً انتقال آرام و بدون خون‌ریزی قدرت به نمایندگان واقعی‌تر مردم طی سال‌های بعد.
۲- انسداد سیاسی و بسته شدن فضای انتخاباتی که توأم با زایمان آسیب‌رسان طی سال‌های آتی به مدد ورود عناصر بیرونی به صحنه‌‌ی داخلی خواهد بود. این دو مسیر‌ی است که بدون تعارف باید توسط همه‌ی نیرو‌های هوادار ملت در داخل و خارج مورد ارزیابی و انتخاب واقع شود. باقی حرف‌ها، از جانب هرکسی که باشد غیر عالمانه و متعصبانه خواهد بود.»
بی بی سی در پایان باز هم با تاکید بر پیروزی نهایی آقای هاشمی در انتخابات پیش رو مدعی می شود: «لازم به ذکر است پیش‌فرض ما در تحلیل مذکور و تبیین دو گزینه برای آینده، وجود درک واقعی در ذهن هاشمی از خواسته‌ی رأی‌دهنده‌ها به او است. یعنی همان افرادی که (۶۱۵۰۰۰۰ رأی‌دهنده که در سال ۸۴ به هاشمی رأی دادند) در خرداد ۹۲ او را حمایت و رئیس‌جمهور خواهند‌ کرد. قطعاً او می‌داند توقع حامیانش حول سه محور دور می زند: تیم اقتصادی‌اش، قدرت چانه‌زنی‌اش و لزوم برخورداری از جسارتی همانند احمدی‌نژاد در هموار‌ کردن مسیر قانونی برای گذر از حاکمیت دینی از نوع کنونی. امیدواریم هاشمی به گونه‌ای بیاید که هاشمیِ قبل از سال ۷۶ فقط در اوراق تاریخی همان سال‌ها مرور شود.»

** نفع بی بی سی از آمدن آیت‌الله هاشمی چیست؟

بی بی سی با بیان اینکه "هاشمی برای پیروزی نیازمند ائتلاف وسیعی است" خواستار حمایت گسترده از وی در برابر جریان اصولگرایی شد.
این رسانه برانداز افزوده است «پس از ماه ها شک و تردید سرانجام سیاستمدار کهنه کار خط میانه کاندیداتوری خود را برای پست ریاست قوه مجریه اعلام کرد. بازگشت اکبر هاشمی رفسنجانی به خط مقدم سیاست بدون تردید تهدیدی جدی برای اصولگرایان حاکم محسوب خواهد شد. رفسنجانی ۷۹ ساله سابقه دو دوره ریاست جمهوری، ریاست مجلس شورای اسلامی، ریاست مجلس خبرگان و ریاست مجمع تشخیص مصلحت را در اندوخته خود دارد.»
بی بی سی، حمایت هاشمی از اغتشاشات 88 را عامل اصلی اختلاف اصولگرایان با وی عنوان کرده و می نویسد "اصولگرایان از دست هاشمی ناراضی و عصبانی هستند".
این گزارش با تعریف و تمجید از مسن ترین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه یافته است: «طی ماه گذشته رفسنجانی زیر شدیدترین بمباران سیاسی و رسانه ای محافظه کاران بوده تا شاید از نام نویسی در انتخابات منصرف شود. در صحنه سیاسی ایران، رفسنجانی همیشه به عنوان عالی ترین نمود عملگرایی زیرکانه و مصلحتی شناخته شده است.»
بی بی سی خواستار حمایت از هاشمی رفسنجانی شده و تاکید کرد: «برای اینکه رفسنجانی این بار پیروز شود او نیازمند ائتلاف وسیعی از مراکز ذینفع قدرت، فعالین خط میانه و اصلاح طلب و اقشار متوسط اجتماعی است. او محتاج تمام کسانی است که خواهان کوچکترین تغییر و تحول در ایران اند.»
بی‌بی‌سی فارسی که در انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل نقش محوری را برای ساماندهی و خط دهی به رسانه های حامی میرحسین موسوی بر عهده داشت، این روزها حمایت خود را از هاشمی علنی کرده است.
رسانه دولتی انگلیس در مطلبی در باره تاثیر انتخاب هاشمی می گوید : این آقای رفسنجانی خواهد بود که گره رابطه با آمریکا را باز خواهد کرد، چون ادامه وضع موجود می تواند ایران را به سطح عراق در دهه ۱۹۹۰ (پس از حمله به کویت) تنزل دهد و تجربه تلخ کشته شدن هزاران کودک عراقی از سوتغذیه شاید چیزی نباشد که ایرانیان به آن رضایت دهند و دامنه نارضایی هایی گسترده کنونی می تواند تکراری از مدل های مختلف بهار عربی در ایران را رقم بزند.
در ادامه گزارش بی‌بی‌سی فارسی آمده است: هاشمی رفسنجانی سهم زیادی در سیاست های مختلف جمهوری اسلامی ایران ایفا کرده و از تیغ انتقاد و فراتر از آن مصون نبوده و نخواهد بود، اما وضع در جمهوری اسلامی ایران اکنون به نقطه ای رسیده که آمدن هاشمی رفسنجانی، این بار با همه دفعات قبل متفاوت خواهد بود، اگر بیاید.