"مسلّماً يهوديان و كسانى را كه شرك ورزيده ‏اند، دشمن‏ترين مردم نسبت به مؤمنان خواهى يافت..." ( سوره مائده، آیه 82)

26 قرن پیش، یهودیان با "نفوذ فردی" در جکومت ایران و استفاده از نقاط ضعف شخصیتی پادشاه وقت(خشایارشاه)، مقدمات تحقق یک نفوذ جریانی ریشه دار را در راستای تحقق خواسته های شوم خویش در این مرز و بوم رقم زده و به تدریج با رخنه در ارکان تصمیم ساز و تصمیم گیر، ضمن تأمین منافع فردی و گروهی خود به تدریج موفق به تغییر باورها، آرمان‌ها، نگاه‌ها و سبک زندگی پادشاه شده و در نهایت فاجعه بزرگی را در قالب حذف و اعدام نیروهای وفادار به حکومت و قتل عام بیش از 77000 ایرانی طی سه روز(از هر 11 نفر یک نفر) رقم زدند.

به گزارش «پايگاه تحليلي تبیینی رئيس جمهور ما»؛ «نفوذ» و «رخنه» دو کلید واژه‌ای هستند که طی چند ماه گذشته و پس از پایان برجام، بار‌ها از زبان مقام معظم رهبری شنیده شده است. رهبر معظم انقلاب اسلامی طی چند ماه گذشته بیش از 100 بار کلمه «نفوذ» را در اظهارات مختلف خود به کار برده و خطر نفوذ دشمن را به عنوان اصلی‌ترین راهبرد دشمن در دوره پسابرجام به ملت و مسئولان متذکر شده‌اند.

پروژه نفوذ، امری بدیهی است و کسانی که این واقعیت را نمی‌ببیند، باید در ابزارهای شناختی خود بازنگری کنند. افرادی که متوجه نیستند اساساً دشمن، در صحنه حضور دارد و برای رخنه در ساختارهای نظام تلاش می‌کند، باید در قوای ادراکی خود شک کرده و از خود سوال کنند که چرا متوجه این خطر نمی‌شوند ؟

تأکید و هشدار چندباره رهبر انقلاب نسبت به هوشیاری و آگاهی کامل در برابر نفوذ دشمن و در راس آن آمریکا از این منظر مهم است که دشمن با به کارگیری از سلاح مذاکره و بهانه هسته‌ای، به دنبال ورود و نفوذ در بطن انقلاب و نظام است تا از این طریق وابستگی داخلی ایران را دو چندان کند و پس از آن به هدف نهایی خود یعنی براندازی و شکست دست یابد.

رهبر معظم انقلاب-۱۳۹۴/۹/۴ : "«نفوذِ جریانی» از «نفوذِ فردی» خطرناک‌تر است/ نفوذ جریانی یعنی شبکه‌سازی در داخل ملت به‌وسیله‌ی پول و جاذبه‌های جنسی با هدف تغییر باورها، آرمان‌ها، نگاه‌ها و سبک زندگی/ آماج نفوذ جریانی، «نخبگان»، «افراد مؤثر»، «تصمیم‌سازان» و «تصمیم‌گیران» هستند/ نفوذ خطر بزرگی است."

باید به این نکته اشاره داشت که تلاش برای تغییر ساختارهای ذهنی نسبت به ماهیت انقلاب و تلاش دشمن برای نفوذ در قوه ادراک سیاسی اساساً به منظور تسهیل سلطه غرب بر کشور است. در این میان دشمن تلاش می‌کند تا درباره درستی باورهای اصیل، تردیدافکنی کرده و سوءتفاهم به وجود آورد. متاسفانه در طول سال‌های اخیر، جریاناتی با متهم کردن ارزشی‌ها به افراطی‌گری به دنبال خدشه وارد کردن بر اصول اصلی انقلاب هستند. برخی افراد از جمله دوستان خودی به دلیل عدم شناخت واقعیت‌های جهانی و داخلی، فاصله گرفتن از حقایق و پذیرفتن دیدگاه‌ها و نظریاتی که صرفاً در محافل به اصطلاح روشنفکری مطرح می‌شود و فاقد قرابت با انقلاب است، بسیج را معادل افراط و خروج از اعتدال معرفی می‌کنند. این همان خطایی است که در اوایل انقلاب، لیبرال‌ها و ملی‌گراها دچار آن شده بودند. آنان انقلاب را امری تمام شده تلقی می‌کردند و نیروهای انقلابی را تندرو و افراطی خطاب می‌نمودند و خود را مظهر عقلانیت و اعتدال می‌دانستند. به همین دلیل، بهره‌گیری از توان جوانان مومن و مسلمان را نه تنها درست و مطلوب نمی‌دانستند بلکه ضمن مخالفت، آن را تحت عنوان افراط و تندروی محکوم می‌کردند.

یکی از ضروریات مهم برای مقابله با توطئه نفوذ، شناخت میدان نبرد، آرایش و نحوه چینش نیروها و محورهای عملیاتی دشمن است.

امام خامنه ای در دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج در مورخ ۱۳۹۴/۹/۴ در تشریح این مهم می فرمایند:

" نفوذ دو جور است: یک نفوذ موردی است، نفوذ فردی است؛ یک نفوذ جریانی است. نفوذ موردی خیلی نمونه دارد، معنایش این است که فرض کنید شما یک دم‌ودستگاهی دارید، یک مسئولی هستید؛ یک نفر را با چهره‌ی آرایش‌شده، بزک‌شده، با ماسک در مجموعه‌ی شما بفرستند؛ شما خیال کنید دوست است درحالی‌که او دوست نیست، تا او بتواند کار خودش را انجام بدهد؛ گاهی جاسوسی است که این کمترینش است؛ یعنی کم‌اهمّیّت‌ترینش جاسوسی است، خبرکشی و خبردهی است؛ گاهی کارش بالاتر از جاسوسی است، تصمیم شما را عوض میکند. شما یک مدیری هستید، یک مسئولی هستید، تصمیم‌گیر هستید، میتوانید یک حرکت بزرگ یا مؤثّری انجام بدهید، اگرچنانچه این حرکت را این‌جور انجام بدهید این به نفع دشمن است، او می‌آید کاری میکند که شما حرکت را این‌جور انجام بدهید؛ یعنی تصمیم‌سازی.

منتها از این خطرناک‌تر، نفوذ جریانی است. نفوذ جریانی، یعنی شبکه‌سازی در داخل ملّت؛ به‌وسیله‌ی پول که نقش پول و نقش امور اقتصادی اینجا روشن میشود. عمده‌ترین وسیله دو چیز [است‌]؛ یکی پول، یکی هم جاذبه‌های جنسی. افراد را جذب کنند، دور هم جمع کنند؛ یک هدف جعلی و دروغین مطرح کنند و افراد مؤثّر را، افرادی که میتوانند در جامعه اثرگذار باشند، بکشانند به آن سمت مورد نظر خودشان. آن سمت مورد نظر چیست؟ آن عبارت است از تغییر باورها، تغییر آرمانها، تغییر نگاه‌ها، تغییر سبک زندگی؛ کاری کنند که این شخصی که مورد نفوذ قرار گرفته است، تحت تأثیر نفوذ قرار گرفته، همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر میکند؛ یعنی کاری کنند که شما همان‌جوری نگاه کنی به مسئله که یک آمریکایی نگاه میکند -البتّه یک سیاستمدار آمریکایی، به مردم آمریکا کاری ندارد- همان‌جوری تشخیص بدهی که آن مأمور عالی‌رتبه‌ی سیا تشخیص میدهد؛ در نتیجه همان چیزی را بخواهی که او میخواهد. بنابراین خیال او آسوده است؛ بدون اینکه لازم باشد خودش را به خطر بیندازد و وارد عرصه بشود، شما برای او داری کار میکنی؛ هدف این است، هدف نفوذ این است؛ نفوذ جریانی، نفوذ شبکه‌ای، نفوذ گسترده؛ نه موردی. اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که اینها در سرنوشت کشور، سیاست کشور، آینده‌ی کشور تأثیری دارند، شما ببینید چه اتّفاقی می‌افتد؟ آرمانها تغییر پیدا خواهند کرد، ارزشها تغییر پیدا خواهد کرد، خواستها تغییر پیدا خواهد کرد، باورها تغییر پیدا خواهد کرد.

آماج نفوذ هم چه کسانی هستند؟ عمدتاً نخبگان، عمدتاً افراد مؤثّر، عمدتاً تصمیم‌گیران یا تصمیم‌سازان، اینها آماج نفوذند؛ اینها هستند که سعی میشود روی اینها نفوذ انجام بگیرد؛ بنابراین نفوذ خطر است؛ نفوذ خطر بزرگی است."

چیستی و چگونگی «نفوذ»
تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان گردان‌های بسیج ۱۳۹۴/۹/۴
نفوذ فردی تعریف:  یک نفر را با چهره آرایش شده، بزک شده، با ماسک بفرستند در مجموعه شما، شما خیال کنید دوست است در حالیکه او دوست نیست تا او بتواند کار خودش را انجام دهد.
انواع:  جاسوسی: کم اهمیت‌ترین نوع نفوذ فردی
 تصمیم‌سازی: عوض کردن تصمیم مدیران و مسئولان به نفع دشمن
نفوذ جریانی تعریف:  نفوذ جریانی یعنی شبکه‌سازی در داخل ملت؛ به‌وسیله پول و جاذبه‌های جنسی.
 اگر این نفوذ نسبت به اشخاصی انجام بگیرد که اینها در سرنوشت کشور، سیاست کشور، آینده کشور تأثیری دارند، آرمان ها، ارزشها، خواستها و باورها تغییر پیدا خواهند کرد.
هدف:  شخص مورد نفوذ همان چیزی را فکر کند که آن آمریکایی فکر میکند... یعنی کاری کنند که شما همان چیزی را بخواهی در نتیجه، که او می خواهد. بنابراین خیال او آسوده است بدون اینکه لازم باشد مأمور عالی‌رتبه سیا خودش را به خطر بیندازد و وارد عرصه بشود، شما برای او داری کار میکنی.
آماج:  نخبگان، افراد مؤثر، تصمیم‌گیران یا تصمیمسازان
مکمّل:  تخطئه کسانی که پای می‌فشارند بر اصالتها، بر نگاه درست، بر ارزشها مکمّل نفوذ است.
 کسانی که در بخشهای مختلف، با زبانهای مختلف بسیج را متهم میکنند به تندروی، به افراطی‌گری و... اینها دارند نفوذ را تکمیل میکنند.

نمونه های فراوانی را از این قبیل ترفندهای دشمن و وادادگی یا خیانت دست اندرکاران می توان در تاریخ ایران یافت نمود؛

قتل عام ایرانیان! در حکومت ایرانی و مقتدر هخامنشیان! از مصادیق نفوذ دشمن در ارکان حکومت و آفات و خسارات مترتب بر آن، جزو دردناک ترین عبرت های تاریخ برای ایرانیان بوده که پس از گذشت بیش از 2600 سال هنوز از سوی نوادگان نسل نفوذ، مورد رقص و پایکوبی قرار گرفته و در قالب جشن پوریم(ایرانی کُشی) تعظیم می گردد.

26 قرن پیش، یهودیان با "نفوذ فردی" در جکومت ایران و استفاده از نقاط ضعف شخصیتی پادشاه وقت(خشایارشاه)، مقدمات تحقق یک نفوذ جریانی ریشه دار را در راستای تحقق خواسته های شوم خویش در این مرز و بوم رقم زده و به تدریج با رخنه در ارکان تصمیم ساز و تصمیم گیر، ضمن تأمین منافع فردی و گروهی خود به تدریج موفق به تغییر باورها، آرمان‌ها، نگاه‌ها و سبک زندگی پادشاه شده و در نهایت فاجعه بزرگی را در قالب حذف و اعدام نیروهای وفادار به حکومت و قتل عام بیش از 77000 ایرانی طی سه روز(از هر 11 نفر یک نفر) رقم زدند.

برای مطالعه جزئیات این فاجعه تاریخی و هولوکاست ایرانی بر روی لینک های ذیل کلیک نمایید:

ـ 13 فروردین: هولوکاست ایرانی؛ کشتار 77000 ایرانی توسط یهودیان 

ـ تقارن دو جشن برای صهیونیست‌ها!! / 13 فروردین؛ جشن پوریم(هولوکاست ایرانی) و شاید جشن ...

حمید دیانی

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/r7wGq