برخی آمارها نشان می‌دهد که متوسط درآمد ارزی دولت هاشمی رفسنجانی ۱۴۱میلیارد دلار برآورد شده و در این راستا برخی مدافعان دولت فعلی معتقدند با درنظرگرفتن افت ارزش دلار در این سال‌ها و ارزش طلا در بازارهای جهانی این نتیجه حاصل می‌شود که دولت سازندگی ۱۲۰درصد بیشتر از دولت احمدی‌نژاد ثروت از محل فروش نفت به دست آورده است.

برخی آمارها نشان می‌دهد که متوسط درآمد ارزی دولت هاشمی رفسنجانی 141میلیارد دلار برآورد شده و در این راستا برخی مدافعان دولت فعلی معتقدند با درنظرگرفتن افت ارزش دلار در این سال‌ها و ارزش طلا در بازارهای جهانی این نتیجه حاصل می‌شود که دولت سازندگی 120درصد بیشتر از دولت احمدی‌نژاد ثروت از محل فروش نفت به دست آورده است. دولت اکبر هاشمی رفسنجانی از آن دولت‌هایی بود که روی نفت، حساب ویژه‌ای
باز کرد. رئیس اسبق مجلس وقتی با تغییر قانون اساسی و حذف پست نخست‌وزیری که به دنبال ارتحال بنیانگذار انقلاب صورت گرفت ریاست دولت را شخصاً به دست گرفت، برای انتخاب وزیر نفت شرط‌گذاری کرد و از غلامرضا آقازاده خواست تا آسیب‌های ناشی از جنگ را ترمیم کند و سطح تولید کشور را مجدداً به روزهای پیش از حمله عراق به ایران برگرداند. سطح تولید نفت کشور اگرچه به میزان پیش از انقلاب اسلامی بازنگشت اما میزان تولید روزانه نفت در دولت رئیس 3 دوره مجلس شورای اسلامی به 4/3 میلیون بشکه رسید که حکایت از افزایش نیم میلیون بشکه‌ای نسبت به روزهای جنگ داشت. از سویی دیگر نیز درآمد نفتی سالانه دولت در سال‌های 68 تا 76 به‌طور متوسط، معادل 2900تن طلا برآورد می‌شود که البته بر مبنای قیمت طلا در آن روزگار و قیمت امروز آن، می‌تواند ارقام قابل توجهی را به دست دهد.