«این خادم کوچک ملت تا آخر در خدمت به انقلاب و ارزش ها و اصول آن و جمهوری اسلامی باقی می ماند.»

این جمله ناب، ارزشمند و مهم دکتر احمدی نژاد پس از یک سال سکوت است که در شب رحلت بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در مشهد مقدس بیان داشت. جمله ای که نباید از کنار آن به سادگی گذشت چراکه می دانم و می دانیم که احمدی نژاد عزیز کلامی بی هدف به زبان جاری نمی سازد و یقیناً تفسیرها در آن نهفته است.
از روزی که خبر سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مشهد مقدس منتشر شد، همگان در این فکر بودند که او چه خواهد گفت؟
دوستان و یاران واقعی احمدی نژاد مسرور بودند از اینکه بار دیگر نوای دلنشین دعای فرج را از زبان سرباز حقیقی امام زمان عج خواهند شنید و در عین حال بددلان و کج اندیشان گمانه زنی ها کردند درباره آن. در رسانه ها خواندیم که می گفتند شاید می خواهد به اتهامات این یک سال پاسخ دهد و ناگفته ها و اسرار درونش را فاش گوید.
اما احمدی نژاد دگربار ثابت کرد که فراتر از گمانه ها و پیش گویی هاست. او که پیرو راستین و دانش آموخته شاگرد اول مکتب امام روح الله است، خوب می داند که چه بگوید.
شاید آنان که خود نیک می دانند طی این یک سال چه کرده اند با احمدی نژاد و یارانش، در انتظار پاسخ بودند، اما آیا احمدی نژاد نمی توانست به تهمت ها و توهین ها پاسخ دهد؟ آیا او نمی توانست به همه حرف های نامربوط این یک سال گذشته مخالفانش پاسخ دهد؟
اما او چنین نکرد و در شب رحلت خمینی کبیر از عظمت انقلاب و امام ره و پیوند ناگسستنی امام و امت سخن گفت.
سخنان احمدی نژاد سراسر درس و پند و نکات تاثیرگذار بود ولی بیش از هر چیز جمله پایانی سخنش که در ابتدای این یادداشت اشاره شد مهم، حیاتی و شاید دلیل اصلی سخن گفتنش بود.
احمدی نژاد با این جمله به همه اثبات کرد که تا آخر، تاکید می کنم «تا آخر» پای آرمان ها ایستاده است و در این راه همه خطرات، دشمنی ها و تهمت ها را به جان می خرد.
احمدی نژاد می داند که در این سالها به او و یارانش چه سختی ها و فشارها تحمیل شد و چه اتهام ها به ناحق وارد آمد، لیکن می داند که هدف این فشارها سرخوردگی و جدایی جریان احمدی نژاد از مسیر انقلاب بوده و هست.
او در مشهر درس بزرگی را به 2 گروه داد:
اول به کسانی که از هر وسیله ای برای تخریب چهره او و یارانش استفاده می کنند فهماند که زهی خیال باطل، این وصل ناگسستنی ست و هر چه در توان دارید به میدان بیاورید چراکه در مقابل استقامت و پایداری احمدی نژاد و یارانش بر آرمان های انقلاب و تبعیت شان از ولایت، کم خواهید آورد.
دوم به یاران و دوستدارانش این پیام را بار دیگر منتقل کرد که ما همه هستی مان را در راه اعتلای ایران اسلامی و برافراشتن پرچم توحید و عدالت در جهان، در کف اخلاص خواهیم گذاشت ولاغیر.
اینک نوبت همه یاران حقیقی احمدی نژاد است که همچون همیشه هدف اصلی و اساسی خود را دفاع از آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی قرار داده و خطاب به دکتر احمدی نژاد عزیز اعلام کنیم ما نیز در کنارت تا آخر می مانیم و فریاد برآوریم که «هستیم بر آن عهد که بستیم».

سهیل جانی پور