لورا سیکور نویسنده مقالاتی درباره ایران و کشورهای اسلامی در روزنامه و رسانه‌هایی چون نیویورکر و نیویورک تایمز، به تازگی کتابی درباره ایران پس از انقلاب منتشر کرده است با نام «بچه‌های بهشت» تا در فضای مذاکرات ایران و غرب و پسا برجام به کمک غربی‌ها بیاید و آن روی حکومت ایران و وضعیت اسفبار روشنفکران و اصلاح طلبان ایرانی را بهتر بشناسند!

در «بچه‌های بهشت» که خانم نویسنده یک دوزخ و جهنم تمام عیار از ایران ساخته با عبارت و توصیف‌های عجیبی روبرو می‌شویم که حتی کسانی که بر این کتاب در رسانه های غربی نقد و یادداشتی نوشته‌اند، به صراحت اذعان کرده‌اند که توصیف‌های این کتاب آنها را به یاد فیلم‌های ترسناک یا افسانه هیولاها انداخته است!
تصویر این کتاب از ایران کشوری است که در آن روزنامه نگاران، دگراندیشان، اصلاح طلبان و فعالان دانشجویی که شجاعانه برای آرمان خود مبارزه می‌کنند به دلیل ابراز اعتقادات اغلب به زندان، شکنجه و حتی مرگ دچار شده‌اند. در این کتاب تقریبا هر ایرانی(توجه کنید هر ایرانی و نه بعضی از ایرانی‌ها) دچار کابوس کافکایی است که هر یک از گناهش می‌تواند او را به زندان بکشد و پس از آن زندان یا مرگ در انتظارش است! زندان‌های ایران هم زندان‌های مخفی است که با شکنجه‌های وحشیانه و اعدام‌های ساختگی ایرانیان را مجبور به اعتراف به گناهانشان می‌کند!
او همچنین تضاد بین اندیشه‌های سیاست مداران دو اندیشه اصولگرا و اصلاح طلب را تضاد بین دو فرهنگ و اندیشه ریشه دار در ایران می‌داند که مربوط به این سال‌ها نیست و این درگیری را تضاد بین دو گروه که شیفته غرب هستند و دیگری که مخالف غرب هستند،‌ تصویر کرده است.
** وقتی امام خمینی (ره) سر دسته تندروها می‌شود!
نکته جالب تر در ایران شناسی این خانم نویسنده قرار دادن بنی صدر و بازرگان و به دنبال آن جریان‌های اپوزیسیون و اصلاح طلب در کفه میانه‌روهای انقلاب ایران و قرار دادن امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنه‌ای در راس هرم تندروها و رادیکال‌های نظام است که با خشونت مخالفان خود را از میدان به در می‌کنند!
آنچه خانم خانم سیکور در این کتاب انجام داده است، روایت داستان‌هایی بسیار دلخراش همراه با جزییات دردناک از زندگی مخالفان ایرانی است که به جرم بیان عقایدشان در ایران کشته شده یا شکنجه شده‌اند و در این داستان‌ها شما می‌توانید از اکبر گنجی تا دانشجویان سکولار و حتی منافقان و دستگیر شدگان فتنه 88 نمونه پیدا کنید.
آنچه که حتی نویسندگان و منتقدان غربی درباره این کتاب برنتافته‌اند و آن را مشکل کتاب خوانده‌اند، احساسات بسیار شدید و اغراق شده نویسنده در کتاب است که باعث شده حتی آنها که از ایران و جمهوری اسلامی دل خوشی ندارند هم درباره این فوران خشم و احساسات اغراق شده و داستان‌های وحشتناک خانم نویسنده با دیده تردید نگاه کنند.(+)

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/OnmQF