"حال جالب است این برداشت و درس جدید از کربلا و عاشورا که تماما درس استقامت و پایداری بر مسیر حق و صراط مستقیم الهی بود در حالیست که حضرت ابا عبدالله الحسین بزرگترین منکر را حاکمیت طاغوت میدانست و بزرگترین معروف را مبارزه با این طاغوت مستکبر که به ناحق جای خدا نشسته و حکم میراند!"

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ میدان ۷۲ در یادداشتی تحت عنوان «کدام درس؟!» به قلم ر. وجدانی نوشت:

از زمانیکه شنیدم درس کربلا برای ما درس تعامل سازنده و مذاکره در چارچوب منطق و موازین است ،دیگر از خود بی خود شدم و به خود گفتم ای غافل چرا و چگونه شد که سید آزادگان جهان را تاکنون نشناختی و چرا باید حالا این مطلب ناب و نغز را از بیان ریاست جمهوری اسلامی ایران بشنوی!

چرا خطبا و مداحان تا به حال این بعد از کربلا را برای ما باز گو نکرده بودند؟ اما خوب که فکر میکنم میبینم این چنین درسی از ماجرای کربلا و عاشورا را باید اینچنین فرا گرفت که اگر تعامل سازنده مذاکره در چارچوب-که نمیدانم کدام چارچوب؟!(حق یا باطل)- رخ ندهد نتیجه میشود پرپر شدن بهترین اصحاب و یاران و اشبه الناس خلقا و خلقا ومنطقا به رسول الله آنهم در مقابل دیدگانت میشود پرپر زدن طفل ۶ ماهه در حال تلظی بر روی دستت و خنده سپاه مقابل!

میشود فرق شکافته شیر عرب و برادر همچون قرص ماهت که امان نامه را نپذیرفت و نه تنها نپذیرفت بلکه از خجالت آب شد مقابل عقیله العرب که چرا امان نامه…؟! آری میشود این درس را از کربلا و عاشورا گرفت ،البته این فراتر از درس است بلکه باید آنرا عبرت نامید! برای جماعت دنیا طلب که حاظر نیستند بر خلاف نظم حاکم ظالم موجود حرکت واقدامی کنند و آنرا بی عقلی محض میدانند!

حال جالب است این برداشت و درس جدید از کربلا و عاشورا که تماما درس استقامت و پایداری بر مسیر حق و صراط مستقیم الهی بود در حالیست که حضرت ابا عبدالله الحسین بزرگترین منکر را حاکمیت طاغوت میدانست و بزرگترین معروف را مبارزه با این طاغوت مستکبر که به ناحق جای خدا نشسته و حکم میراند! کاش روشنگری افراد بصیر!امروز هم مانند دیروز همچنان رسا به گوش میرسید،تا جوانان انقلابی از این سخنان و برداشتهای جدید فکرشان منحرف نگردد و این سوال برایشان خلق شود که چه شد این برداشت نوین در زمان و مکانی مطرح و ارایه شد که به فرموده علمدار بصیر و غریب انقلاب اسلامی و بزرگ مبشر تمدن نوین اسلامی موعود ،آنرا پیچ بزرگ تاریخی باید دانست.

آیا نباید مدعیان ولایت و بصیرت گریبان چاک دهند از اینکه این پیچ بزرگ تاریخ را عده ای قصد دارند به دور برگردان تبدیل کنند!

آیا نباید نگران باشند که براستی اساس و مایه حرکت و بیداری ملت مسلمان ایران که برخواسته از قیام عاشورا و ایستادگی در مقابل طاغوت بود مبادا تحریف شود و ما ادراک ما التحریف!

وقتی این اصل مهم انقلاب اسلامی یعنی ایستادگی و تقابل با طاغوت واستکبار به درسی برای تعامل سازنده با نظم حاکم تعریف و تبدیل شود توسط دشمن بد خواه آیا این به معنای استحاله و براندازی نرم منطق انقلاب اسلامی نیست؟!

کجایند آنها که تا دیروز بر سر دولت انقلابی و احیا کننده ارزشهای انقلاب فریاد وا انحرافا و وا اسلاما شان بلند بود؟

چرا دیگر از خطبه های آتشین وبصیرت افزا خبری نیست؟

چرا باید این فکر آزار دهنده به سمتمان بیاید که چرا پیچ تاریخی که به واقع انحرافی است در مسیر ظلمانی تاریخ به سمت تحقق آرمانهای انبیا الهی دارد به دور برگردان تاریخی تبدیل میگردد و هیچ کس خروشی بر نمی آورد؟!

حال یاد آوری کنم فرازی از خطابه تاریخی امام حسین علیه السلام این انقلابی بزرگ و احیا گر ارزشهای نبوی در جامعه که در منی در جمع علمای امت اسلامی با خروشی تاریخی فرمود:

هان مردم

از آنچه خداوند دوستان خود را با سرزنش علمای یهود پند داده است عبرت گیرید، آنگاه که میفرماید:

(لولا ینها هم الربانیون و الاحبار عن قولهم الاثم)۱

چرا دانشمندان مسیحیت و علمای یهود آنانرا از سخنانی که گناه است باز نمیدارند؟

و همچنین فرمود:

(لعن الذین کفروا من بنی اسراییل)۲

عده ای از بنی اسراییل که کافر شدند مورد لعنت قرار گرفتند.

و تا آنجا که میگوید:

(لبئس ما کانوا یفعلون)۳

چه بد بود آنچه عمل میکردند.

و خداوند آنها را نکوهش کرد زیرا میدیدند که ستمگران ظلم و فساد میکنند اما آنها را از کار خود نهی نمیکردند!

و این نهی نکردن آنها به خاطر آن بود که میخواستند از دشمنی آنان در امان مانند در حالیکه خداوند میفرماید:

(فلا تخشوا الناس و اخشون)

پس از مردم نترسید و از من بترسید

و فرمود:

۴(المومنون و المومنات بعضهم اولیا بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر)

مردان وزنان مومن یار و دوستان یکدیگرند و امر به معروف و نهی از منکر میکنند.

باید خوشبینانه به قضیه هم بنگریم وبگوییم گرچه میدانیم منظور رئیس جمهور محترم از تعبیر مذاکره امام حسین علیه السلام با عمر سعد تلاش ایشان برای اتمام حجت و هدایت وی و جلوگیری از بروز فاجعه بود اما از این کلام و درس جدید دشمنان آگاه یا نا آگاه با منطق عاشورا ممکن است و بعید نیست که برداشتهای اشتباه و غلطی انجام دهند که از آن مقصود خودشان مبنی بر سازش و تسلیم شدن در برابر دشمن را در این مقطع حساس به مخاطب القا کنند که باید برای این دشمنان در کمین نشسته این سخن زیبای استاد شهید مرتضی مطهری را یادآوری کنیم که فرمودند:

امروز باید عزای حسین علیه السلام را گرفت اما در عصر ما برای حسین علیه السلام یک عزای جدیدی است که در گذشته نبوده است و آن عزای جدید، برای همین دروغ هایی است که در باره حادثه کربلا گفته میشود و هیچ کس جلوی این دروغ ها را نمیگیرد.

والسلام.

۱:مائده ۶۳
۲:مائده ۷۸
۳:مائده ۴۴
۴:توبه ۷۱

منبع