به نظر می رسد آقای روحانی آنچه که در سفر به خوزستان انجام داد الگو برداری از بازدیدهای منطقه ای دولت آقای هاشمی بوده که این را باید تحت عنوان بازدید منطقه ای یا در واقع سرکشی منطقه ای نام نهاد.

 

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»، عبدالرضا داوری فعال سیاسی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری آریا در خصوص سفرهای استانی رئیس جمهور، اظهار داشت: با توجه به نوع سفرهای استانی رئیس جمهور پیشین، سفر اخیرآقای روحانی به خوزستان را نمی توان سفر استانی تلقی کرد چرا که سفر استانی با توجه به اینکه به صورت فرایند مثبت و مشخص در دولت نهم توسط آقای احمدی نژاد پایه گذاری شد از یک مجموعه استانداردهایی برخوردار بود که این استاندارد را در سفر اخیر آقای روحانی مشاهده نکردیم.
وی گفت: به نظر می رسد آقای روحانی آنچه که در سفر به خوزستان انجام داد الگو برداری از بازدیدهای منطقه ای دولت آقای هاشمی بوده که این را باید تحت عنوان بازدید منطقه ای یا در واقع سرکشی منطقه ای نام نهاد. کارکرد سفرهای استانی در واقع برقراری ارتباط و پیوند نزدیک بین دولتمردان با مردم است و این موضوع در سفر اخیر آقای روحانی اصلا وجود نداشت و ایشان به جز چند ملاقات با گروه های داخل استان برنامه دیگری نداشتند و این در حالی است که فرصت مناسبی را برای ارتباط نزدیک تر بین خود و مردم از دست دادند.
این فعال سیاسی با تأکید بر بیانات رهبری در ابتدای سال جاری مبنی بر اینکه دولت جدید نقاط قوت دولت قبل را در فعالیت های خود لحاظ کند، بیان داشت: آقای روحانی معتقدند که دولت آقای احمدی نژاد هیچ نقطه قوتی نداشته و دولت گذشته یکپارچه سیاه و دارای نقاط ضعف فراوانی بوده است لذا تمام اقدامات دولت آقای احمدی نژاد را نفی می کند.
داوری افزود: آقای روحانی بنا دارد هویت دولت خود را مقابل دولت آقای احمدی نژاد نشان دهد که این عمل یک استراتژی نادرست است که دولت یازدهم قطعا ازاین استراتژی نادرست لطمه خواهد خورد اما چون این رویکرد در دولت یازدهم غالب است نیازی به توصیه به آقای روحانی وجود ندارد که به مسیر دولت آقای احمدی نژاد بازگردد چرا که وی این مسیر را یک مسیر نادرست می داند.
وی خاطرنشان کرد: با شروع کار دولت جدید و عملکرد آقای روحانی به این نتیجه می رسیم که آقای روحانی تصمیم دارد در هر مسیری که آقای احمدی نژاد حرکت کرده دقیقأ نقطه مقابل آن مسیر حرکت کند.
وی تصریح کرد:نباید تمام حرکت ها و رویکردهای دولت نهم و دهم را سیاه و نادرست بدانیم، به طور قطع دولت آقای روحانی از رویکردی که در پیش گرفته اند متضرر خواهند شد چرا که باید برخورد منصفانه با عملکرد دولت قبل داشته باشند و به جای سیاه خواندن عملکرد دولت آقای احمدی نژاد نقاط قوت دولت قبل را ادامه دهد.