رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: اگر امروز غربی‌ها می‌گویند نیروگاه آب سنگین اراک باید تعطیل شود و یا نباید نسل جدید سانتریفیوژها توسط ایران راه‌اندازی شود، به سبب آن است که دولت پیشین به دستاوردهای مهمی در عرصه هسته‌ای دست یافته است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ محمدمهدی زاهدی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در مجموع نگاه احمدی‌نژاد به مسائل و مشکلات نگاه نامناسبی نبود، افزود: امروز بسیاری از دستاوردهای کشور نتیجه فعالیت‌های دولت‌های نهم و دهم است و دولت یازدهم نیز بر اساس این دستاوردها با جامعه جهانی مذاکره و گفت‌وگو می‌کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت در مذاکرات در گروه ۱+۵ قدرتمندانه گفت‌وگو می‌کند، به سبب اقدامات قدرتمندانه دولت‌های نهم و دهم در بحث انرژی هسته‌ای است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تمام عملکرد احمدی‌نژاد در دوران ریاست جمهوری‌اش را زیر سئوال برد.

زاهدی تصریح کرد: اگر امروز غربی‌ها می‌گویند نیروگاه آب سنگین اراک باید تعطیل شود و یا نباید نسل جدید سانتریفیوژها توسط ایران راه‌اندازی شود، به سبب آن است که دولت پیشین به دستاوردهای مهمی در عرصه هسته‌ای دست یافته است.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از چانه‌زنی‌های دولت یازدهم در عرصه بین‌الملل به سبب پافشاری دولت های نهم و دهم در بحث هسته‌ای است، تصریح کرد: اگر امروز غربی‌ها حاضر به نشستن در پای میز مذاکره با ایران شدند، به سبب توان علمی و پیشرفت‌های ایران در موضوعات مختلف است و کشور از موضع ضعف در این مذاکرات وارد نشده است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت احمدی‌نژاد در بحث مسکن مهر کارهای بزرگی انجام داد و به جوانان برای آغاز زندگی امید داد، افزود: البته به شیوه اجرای مسکن مهر ایراداتی وارد است، اما نباید کل مسئله را زیر سوال برد.

زاهدی با تاکید بر اینکه به دولت روحانی نیز اشکالاتی وارد است، گفت: با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی کشور، نباید به طرح مشکلات پرداخت و یا در مسیر دولت سنگ‌اندازی کرد.

وی با اشاره به اینکه هرچند دولت یازدهم توانسته تا حدی تورم را مهار کند، اظهار کرد: اما این دولت نتوانسته رکود کشور را بشکند و چرخ کارخانه‌ها را به حرکت درآورد که در شرایط تحقق نشدن این امر، بیکاری به عنوان یک معضل اجتماعی دامن‌گیر کشور می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت‌ها نباید وعده‌های زیاد در سفرهای استانی خود بدهند، خاطرنشان کرد: باید بر اساس شرایط و امکانات موجود، طرح‌ها و پروژه‌ها کلنگ زنی شود که در غیر این شرایط نتیجه آن شکل‌گیری هزاران طرح نیمه کاره در کشور می‌شود. ‌