خطیب موقت نمازجمعه تهران گفت: من نمی‌دانم آیا می‌شود افرادی بیایند و از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند و چشم، فهم و درکشان به طور کلی بسته شود.برای من این نوع بازرسی مبهم است، بنابراین همه را سفارش به تأکیدات مقام معظم رهبری می‌کنم که فرمودند به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران به موضوع بازرسی مدیریت شده اشاره کرد و اظهار داشت: من نمی‌دانم آیا می‌شود افرادی بیایند و از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند و چشم، فهم و درکشان به طور کلی بسته شود.
وی افزود:‌ برای من این نوع بازرسی مبهم است، بنابراین همه را سفارش به تأکیدات مقام معظم رهبری می‌کنم که فرمودند به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم از مراکز نظامی و امنیتی ما بازدید کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تأکید بر اینکه در مقابل دشمن باید قدرت نشان داد، گفت: شکی نیست که آمریکا به توافق با ایران بیشتر نیاز دارد. وقتی آمریکا مقاومت ملت ایران را درک کرد و فهمید مردم در امر اقتصاد روی پای خود ایستاده‌اند به فرض که این تحریم‌ها هم بماند مردم باز با اقتصاد مقاومتی کارها را اداره می‌کنند. بنابراین در صورت فهم این مقوله‌ها توسط آمریکا آنها به توافق با ایران تن در می‌دهند.
آیت‌الله موحدی کرمانی تأکید کرد: این یک تصور اشتباه است که بگویند ایران با تحریم‌ها فلج شده و برای تسلیم کردن این کشور باید تحریم‌ها را بیشتر کرد. این مردم با تمام قدرت ایستاده‌اند. این اقدامات آمریکایی‌ها نیز اثری نخواهد داشت، همچنان که شاه نیز به این نتیجه رسید کشتار مردم بی‌فایده است.
وی با تأکید بر اینکه آمریکایی‌ها اگر قدرت ایران را نفهمند توقعات فراوانی بر اساس زیاده‌خواهی‌های خود خواهند داشت، گفت: به اعتقاد بنده تمام این خطرات (بازدید از مراکز امنیتی، نظامی، بازجویی از دانشمندان هسته‌ای و نخبگان) با یک امر متوقف خواهد شد و آن این که باید به آمریکا فهماند که ایران کشوری قوی است و در مقابل این تحریم‌ها و تهدید‌ها سر فرود نخواهد آورد.
وی خطاب به تیم مذاکره‌کننده ایرانی خاطرنشان کرد: عزیزان باید به طرف مقابل به ویژه آمریکا بفهمانند که مردم ایران بر رفع تحریم ظالمانه پافشاری دارند.
خطیب موقت نماز جمعه تهران اضافه کرد: مسئله تحریم و اصرار بر تحریم برای این است که ما این تحریم‌ها را ظالمانه می‌دانیم اما دشمن بداند ایران با اقتصاد مقاومتی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های داخلی روی پای خود ایستاده و تحریم‌ها گرچه مشکل ایجاد کرده اما ما را فلج نکرده است.
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه در این صورت هیئت ایرانی با پشتوانه قوی مردمی مذاکره می‌کند، گفت: مذاکره یک نوع میدان رزم است. رزمنده با رجز کوبنده دل طرف دشمن را خالی می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهدای گمنام و غواص اشاره و تصریح کرد: مرحبا به این مردم خوب و زمان‌شناس که چه عالی به این گلگون‌کفن‌ها ابراز ارادت و وفا کردند.
به گفته خطیب موقت نماز جمعه تهران پیام تجدید مردم در تشییع پیکر شهدا این است که ما هنوز بر مبانی انقلاب معتقد و پایبندیم و به مقام بالای شهدا و به روح بلند آنان عرض ارادت و اخلاص داریم.
آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به حضور حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق نیز گفت: تحکیم روابط ایران و عراق به همت الهی برقرار شد. ای کاش جهان اسلام و کشورهای اسلامی پشتوانه‌ خود را در برابر دشمن محکم می‌کردند.
وی در مورد حمله بی‌رحمانه آل سعود به مردم یمن نیز خاطرنشان کرد: مردم یمن مظهر دو حرکت هستند، نخست مقاومت که با حال روزه زیر بمباران و موشک عربستان مقاومت می‌کنند و دوم شرارت سعودی‌هاست.
خطیب موقت نماز جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود از مصوبه مجلس شورای اسلامی در الزام دولت به مسائل هسته‌ای ضمن تشکر از نمایندگان مجلس خطاب به مسئولان، گفت: به مسئولان تذکر می‌دهم که هفت اصلی که مقام معظم رهبری در مرقد امام به عنوان مشی امام تبیین فرمودند توجه داشته باشند.
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه اول خود نیز گفت: خواهران محترمی که رعایت حجاب نمی‌کنید و بدحجابید بترسید که وقتی سر از قبر بیرون می‌آورید مهر دشمن خدا به شما زده می‌شود.
وی افزود: شما با بدحجابی آمریکا را خوشحال کردید، دشمن اسلام را خوشحال کردید، بنابراین کسی که دشمن اسلام را خوشحال کند خود هم دشمن اسلام است. بنابراین بفهمید چه می‌کنید. مبادا خدایی ناکرده چنین مهری به پیشانی خانمی زده شود.
خطیب موقت نماز جمعه تهران تأکید کرد: مبادا کارهایی انجام بدهید که اگر انقلاب خدایی ناکرده آسیب ببیند در قیامت می‌گویند تو هم در این آسیب شریک هستی.
آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه با ترک امر به معروف و نهی از منکر انقلاب آسیب دید، گفت: مسئولین، زعما اگر چهار غفلت صورت بدهید انقلاب از دست می‌رود اگر به اصول توجه نکنید انقلاب آسیب می‌بیند.
وی افزود: غفلت، تضییع اصول و چسبیدن به فروع، روی کار آوردن انسان‌های نالایق و کنار زدن انسان‌های صالح از مواردی است که مقام معظم رهبری در مرقد امام بی‌توجهی به این مباحث را سبب سقوط انقلاب دانستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران: ملت برای رسیدن به اوج عزت باید به الزامات پایداری انقلاب توجه کند
حجت‌الاسلام سعیدی طی سخنانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه پایتخت به تشریح پیروزی‌ها و شکست‌های انقلاب‌های تاریخ و انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار داشت: اگر امتی بخواهد در جهان بدرخشد نیازمند پیمودن مراحل بسیار سخت و مبارزات شدیدی است تا بتواند به آن هدف نهایی برسد.
وی تأکید کرد: ملتی می‌تواند به اوج عزت و عظمت برسد که به الزامات پایداری انقلاب توجه کند، انقلاب صدر اسلام به رهبری پیامبر(ص)، مسیر طولانی را طی کرد و گام‌های بلندی را برداشت، پیامبر(ص) در مدت بیش از یک دهه توانست از یک جامعه متحجر و متعصب یک ملت انقلابی و با نشاط بسازد و اگر این انقلاب تداوم می‌یافت می‌توانست سراسر گیتی را فرا گیرد ولی مردم بعد از رحلت پیامبر(ص) به الزامات پایداری انقلاب توجه نکردند.
حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به توجه به الزامات پیشتازی و بقای امت انقلابی ایران، گفت: اولین نکته در این زمینه وفاداری و توجه به آرمان‌های بلند مقام معظم رهبری است، اگر ما بخواهیم ارکان اصلی انقلاب‌های توحیدی را تعریف کنیم باید بگوییم که سه رکن دارند، اولین رکن رهبری است، دومین رکن شریعت و آیین الهی و سومین رکن مردم هستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مردم با حرکت در محور رهبری و پذیرش آئین الهی به عنوان منشور سبک زندگی زمینه حاکمیت الهی را فراهم می‌کنند، انقلاب حضرت نوح شکل نگرفت چون دو رکن رهبری و شریعت و آیین الهی وجود داشت اما رکن سوم یعنی مردم همراهی نکردند لذا انقلاب حضرت نوح پیروز نشد.
حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه مردم هم در اصل انقلاب و هم در ادامه انقلاب نقش دارند، تصریح کرد: یکی از علل شکست انقلاب موسی‌بن ‌عمران تن‌پروری مردم بود، مردم برای پیشروی انقلاب باید از رهبرشان اطاعت کنند و گوش به فرمان رهبرشان باشند.
وی ادامه داد: وقتی رهبر انقلاب می‌فرمایند اگر کالایی مشابه ایرانی داشت، نوع خارجی آن را خریداری نکنید و از این طریق به تولید ملی کمک کنید، چه کسی باید به این فرمایش رهبر معظم انقلاب عمل کند؟ آیا غیر از این است که مردم باید بیانات رهبری انقلاب را عملی کنند؟
حجت‌الاسلام سعیدی با بیان اینکه ملت ایران تجربیات گذشته را پیش روی خود دارد، گفت: مشکل ما همان طور که رهبر انقلاب فرمودند با تکیه بر داخل کشور حل می‌شود نه خارج، به نظرم این سخن رهبری یک شبه حکم حکومتی است و مردم و مسئولان باید به بیانات ایشان جامه عمل بپوشانند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ابراز داشت: دومین الزام پایداری انقلاب و پیشتازی ملت ایران توجه به تکلیف است، باید به تکلیفمان در عصر امروز توجه کنیم باید بررسی کنیم ببینیم تکلیفمان برای زمینه سازی حکومت جهانی حضرت مهدی‌(عج) چیست؟ موقعیت ما امروز بسیار حساس است و رسالت ملت ایران بسیار سنگین است.
وی خاطرنشان کرد: ما در قبال ملت‌های مظلوم منطقه مانند یمن، بحرین و سوریه مسئولیت و وظیفه داریم، هم دولتمردان و هم مجلسی‌ها و هم مردم در قبال این ملت‌ها وظیفه دارند، ما در برابر استکبار و شرک مسئولیت داریم و باید در برابر آنها بایستیم، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته بود «امروز می‌خواهم خطر پیچش تاریخ به نفع ایران را گوشزد کنم، خامنه‌ای ملت‌ها را به سوی خود جلب کرده است»، این اعتراف دشمنان ملت ایران است و به نظرم زمینه برای ورود ملت ایران فراهم شده اما نیاز به استقامت و بردباری بیشتری داریم.
مهدی چمران: رهبر انقلاب ۱۴۰۰ هکتار بوستان جنگلی یاس را که در اختیار نهادها بود به مردم هدیه کردند
به گزارش خبرگزاری فارس، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در سخنرانی پیش از خطبه‌های‌ نماز جمعه پایتخت ضمن تبریک 9 اردیبهشت ماه روز شوراها و میلاد امام علی(ع) اظهار داشت: در 9 اردیبهشت حضرت امام‌(ره) فرمانی صادر کردند که بر اساس آن شوراها شکل بگیرد.
وی گفت: با همدلی و هم‌زبانی با دولت، شوراها می‌توانند بین خود و شهرداران رابطه‌ ایجاد کنند تا خدمتگزاری به مردم افزایش یابد.
چمران گفت: تلاش ما برای برنامه 5 ساله دوم شهرداری و چشم‌انداز 20 ساله برای شهر تهران است تا شهری آبادتر و بدون آلودگی‌های زیست محیطی و سایر ناهنجاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مدیریت و تفکر ما بر مبنای مدیریت جهادی است، گفت: در برنامه‌هایی که در کوتاه‌ترین مدت انجام شد اقتصاد مقاومتی و شرایط سخت اقتصادی وجود داشت ولی با تمام این موانع پروژه‌ها به سرانجام رسیده است.
وی یادآور شد: اقدامات گسترده‌ای در زیر زمین شهر تهران برای توسعه مترو صورت گرفته است که سرعت ساخت مترو و تونل‌ها از سرعت جهانی آن نیز بیشتر شده است.
چمران با تأکید بر اینکه شهر تهران بسیار زلزله‌خیز است، گفت: در شمال و جنوب تهران گسل‌ داریم و زلزله خطری است که همیشه شهر تهران را تهدید می‌کند بنابراین باید نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده شهری که از 4 هزار هکتار تا 12 هزار هکتار برآورد شده است هر چه سریعتر اقدام کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر نگاه ویژه‌ای که به محیط زیست و فضای سبز دارند، ابراز داشت: با دستور مقام معظم رهبری بوستان جنگلی 1400 هکتاری در بزرگراه شهید بابایی که پیش از این در اختیار نیروهای مسلح بود در اختیار شهرداری قرار گرفت و طی چند روز و در روز طبیعت این بوستان برای استفاده از آحاد مردم به بهره‌برداری رسید که در آینده نام آن را به بوستان یاس فاطمی تغییر خواهیم داد.(+)
"Our President, analytical news site"