جان لیمبرت دستیار معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مسئول سابق میز ایران در این وزارتخانه انتخابات پیش روی ایران را فرصت طلایی برای آمریکا دانست و گفت: این انتخابات بلای بزرگ احمدی نژاد را از سر آمریکا برمی‌دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی تبیینی رئیس جمهور ما ، این دیپلمات کارکشته که در دوران تسخیر لانه جاسوسی در سال 57 جزو گروگان‌های سفارت آمریکا در ایران بود در تازه‌‌ترین اظهارات خود درباره انتخابات ریاست جمهوری پیش روی ایران گفت: باید این اصل آشکار را در نظر بگیریم که این انتخابات به واشنگتن یک فرصت استثنایی می دهد چون محمود احمدی نژاد دیگر در رأس کار نیست.
به گزارش «پایگاه خبری تحلیلی رئیس جمهور ما» به نقل از خبرگزاری آی پی اس، لیمبرت ادامه داد: تا زمانی که احمدی نژاد بر سر کار بود مقامات واشنگتن روز خوش نداشتند و جملات تند و بی‌محابای او درباره هولوکاست، اسرائیل و سایر مسائل دیگر به منزله سم مهلکی برای آمریکا بود. لذا واشنگتن قدر فرصت حذف جریان احمدی نژاد از انتخابات را بداند
وی با اشاره به ترسی که مقامات واشنگتن از احمدی نژاد داشتند افزود: در واشنگتن مقامات رسمی هر چیزی را که به طور منطقی یا غیرمنطقی اثری از احمدی نژاد در آن بود را حذف می کردند و حالا که قرار است رئیس جمهور ایران تغییر کند آمریکا نیز از دست احمدی نژاد نجات پیدا می‌کند.
مسئول میز ایران در وزارت خارجه آمریکا همچنین با انتقاد از عملکرد مقامات آمریکایی درباره ایران تصریح کرد: واشنگتن که دچار بیماری وسواس نسبت به مسائل ایران است باید بپذیرد که انتخابات 14 ژوئن ریاست جمهوری ایران یک رویداد کاملا داخلی و ایرانی است و اگر بخواهد در این موضوع مداخله کند و آن را به نوعی به خودش ربط دهد برای چندمین بار دچار شکست‌های چندگانه از ایران می‌شود.
استاد برجسته علوم سیاسی آکادمی نیروی دریایی آمریکا ادامه داد: اکنون مقامات ایالات متحده تنها باید سکوت کنند و حرفی نزنند و اگر هم مجبور به اظهار نظر درباره انتخابات ایران هستند باید تا حد امکان کوتاه و مختصر اظهار نظر کنند و کلمات خود را به دقت و با زیرکی کامل برگزینند.
لیمبرت افزود: اگر انتخابات 14 ژوئن ایران به خوبی برگزار شد تنها کاری که آمریکا و شخص اوباما باید انجام دهد این است که پیام تبریک خود را برای رئیس جمهور منتخب ایران ارسال کند و البته اوباما باید در پیام تبریک خود به رئیس جمهور آینده ایران واژگانش را زیرکانه انتخاب کند و از به کار بردن عباراتی مانند «رژیم منفور»، «رفتار خود را تغییر دهید»، «حمایت از تروریست را متوقف کنید» و ... بپرهیزد.
اوباما باید گفتمانی را که در اوایل دولت خود درباره ایران اتخاذ کرده بود را پیش بگیرد و در پیام تبریکش از عباراتی مانند «احترام متقابل» و «منافع مشترک» دم بزند. هر چند ایرانیان در طول 34 سال انقلاب اسلامی خوب آموخته اند که چه طور پاسخ آمریکایی‌ها را بدهند.