به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، محمود احمدي‌نژاد در ادامه سفر استاني به استان تهران طي سخناني در جمع پرشور و گسترده مردم شهرستان پاكدشت كه در ورزشگاه شهيد پازوكي حضور يافته بودند با اشاره به ويژگي‌هاي شهرستان پاكدشت گفت: شهرستان پاكدشت شهر گل، صداقت، شجاعت، مردانگي و قهرماني است و دل‌هاي مردم شما سرشار از ايمان زلال و اراده‌هاي قوي چون كوه است و انديشه‌هاي بلند و همت‌هاي قوي در مردم عزيز پاكدشت وجود دارد و اين ديار، گل شهرستان‌هاي كشور است.

وي با اشاره به سفر دور اول هيات دولت به اين شهرستان گفت: در سفر قبل گفتم كه دو نسبت با شما دارم كه يكي از آن بچه محل بودن با شما و نسبت بعدي به لطف خداوند خادم و نوكر مردم پاكدشت بودن است.

رئيس‌جمهور با اشاره به وظايف دولت اسلامي گفت: پافشاري بر حقوق ملت و ترجيح آن بر همه امور و همه مسائل از جمله وظايف دولت اسلامي است. هرچه در اختيار دولت از منابع، بودجه و امكانات است همه متعلق به ملت است و دولت موظف است كه با همه وجود از منابع ملت و حيثيت و آبروي ملت در خارج و داخل كشور صيانت كند.

احمدي‌نژاد همچنين ادامه داد: آنچه كه در اختيار دولت متعلق به آحاد ملت در سراسر ايران است احدي در دولت حق ندارد اين امكانات را متعلق به يك گروه و افراد خاص بداند و به جايي دفاع از حقوق ملت از منابع يك قشر خاص دفاع كند.

 

* پيش از دولت نهم برخي مسئولان براي پر كردن جيب خود تصميمات خلاف منافع مردم مي‌گرفتند

 

وي با اشاره به اشتباهات برخي مديران پيش از دولت نهم گفت: برخي مديران به جاي ترجيح منافع ملت بر ساير مسائل، جريانات ديگري را بر منافع ملت ترجيح دادند كه همه ما شاهد بوديم كه يك مدير و يك رئيس‌ شركت چندين سال بر مسند كار بود و در هر مقطع تصميمات خلاف مصلحت عمومي براي پركردن جيب خود اتخاذ مي‌كرد و پر كردن جيب خود و دوستانش را بر منافع ملت ترجيح مي‌داد و زماني كه مردم كشور به او اعتراض مي‌كردند به جايي اينكه با آن مدير برخورد شود از آن مدير دفاع مي‌كردند و در شهرها به گونه‌اي فضا شكل گرفته بود كه مردم نمي‌توانستند از يك بخشدار انتقاد كنند و افراد منافع ملت را قرباني دفاع از يك مدير ناكارآمد مي‌كردند.

رئيس‌جمهور همچنين اظهار داشت: در همين تهران همان كسي كه اعتراف كرد صدها ميليون تومان در سال 72 براي حزب و گروه خود از بيت‌المال هزينه كرده است برخي به جاي مجازات او از وي حمايت كردند و تلاش كردند تا او را به عنوان يك قهرمان ملي معرفي كنند.

احمدي‌نژاد با اشاره به وظيفه دولت در عزل يك مدير ناكارآمد گفت: در حالي كه وظيفه دولت اين است كه اگر مشاهده كرد كه يك مسئول، حقوق و منافع ملت را زير پا گذاشته بايد با او برخورد كند و بلافاصله او را از سمتي كه قرار دارد عزل كند، چه برسد به اينكه بفهمد مديري از مسئوليت خود براي اندوختن مال و ثروت براي خود، اقوام و دوستانش استفاده كرده است چنانچه حضرت علي(ع) مي‌فرمايد بايد چنين فردي را به مردم معرفي كنيد تا ديگران جرات نكنند به بيت‌المال دست‌اندازي كنند.

 

* برخي‌ها مردم و انقلاب را فداي دوستان و هم‌حزبي‌هاي خودشان كردند

 

وي ادامه داد: سال‌ها به جاي اينكه طرف مردم و انقلاب گرفته شود برخي مردم و انقلاب را فداي دوستان، آشنايان، هم حزبي‌ها و افراد خاصي كردند حتي آنها به من اعتراض مي‌كردند كه چرا برخي را در دولت بركنار مي‌كنيد و من به آنها پاسخ دادم مسئولي كه بفهمد زيرمجموعه‌اش مشغول سوء استفاده بوده و يا مدير تحت نظرش از مردم كناره‌گيري كرده است قانوناً و شرعاً حق ندارد به آن مدير متخلف اجازه كار بدهد.

رئيس‌جمهور عزل مديران و مسئولان ناكارآمد و متخلف را وظيفه دولت اسلامي دانست و اظهار داشت: اين مناصب و پست‌ها ارث پدري كسي نيست و به نام كسي سند زده نشده است واين گونه نيست كه اگر كسي آمد بايد 4 سال و يا 20 سال بماند و اگر دولت متوجه شد كه كسي دچار خطا و اشتباه شده دولت حق ندارد او را در آن سمت نگه دارد و آن فرد متخلف را ملت تحميل كند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: اين خوب است كه مديران در سمت‌ها ثابت بمانند اما شرط اين منطق اين است كه در مسير اسلام و انقلاب و مردم ،پاك و صادق بمانند و از نگاه مردم هر كسي چنين ويژگي را نداشت او بايد عزل شود.

 

* با گردن‌كلفت‌ها بايد برخورد شود تا عده اي خيال نكنند مملكت ارث پدري آنها است

 

احمدي‌نژاد وظيفه اصلي خود را برخورد با گردن‌كلفت‌هاي مفسد دانست و گفت: برخورد با 4 يا 5 آدم ضعيف گرچه لازم است اما اين امر نمي‌تواند پايه‌هاي دولت اسلامي را مستقر كند بلكه در منطق دولت اسلامي برخورد با متخلفان بايد از گردن كلفت‌ها شروع شود و بايد اول جلوي آنها گرفته شود و مسير اداره كشور را به گونه‌اي تنظيم شود كه عده‌اي خيال نكنند كه منابع كشور ارث پدري آنهاست.

 

* همانند صدر اسلام، اكنون هم زياده‌خواهان طاقت اجراي عدالت را ندارند

 

وي دفاع از حقوق ملت را سخت‌ترين وظيفه دولت اسلامي برشمرد و گفت: پافشاري بر حقوق ملت سنگين‌ترين بخش كار دولت اسلامي است چرا كه زياده‌خواهان تحمل نمي‌كنند كه با آنها برخورد شود و حق ملت از آنها گرفته شود همانند صدر اسلام كه برخي در كنار حضرت علي (ع)و پيامبر (ص) شمشير مي‌زدند زماني كه وقت كوتاه‌كردن دست آنها از بيت‌المال فرا مي‌رسد آنها با شمشير در برابر حضرت علي(ع) ايستادند و مقاومت كردند.

رئيس‌جمهور با اشاره به اختصاص وام به جوانان براي ايجاد اشتغال گفت: اگر دولت بخواهد كار و فعاليت ايجاد شود بايد وام‌هاي بانكي را كنترل كند و به دست جوانان، كشاورزان و صنعت‌گران برسانند تا با ايجاد اشتغال، درمان و كارخانه كشور پيشرفت كند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: وقتي يك فرد وامي كوچك دريافت مي‌كند زماني كه قسط او عقب مي‌افتد براي او اخطاريه مي‌فرستند اما برخي كه وام‌هاي ميلياردي گرفته‌اند و به جايي اينكه آن را در بازار اشتغال و صنعت به كار بگيرند آن را وارد بازار مسكن كرده‌اند زماني كه از آنها مي‌خواهند آن وام را بازگردانند صداي صدها حنجره به هوا مي‌رود و هزاران تلفن به صدا در مي‌آيد و آن فرد را تهديد مي‌كنند.

وي افزود: 90 درصد وام‌هاي بانكي، بالاي يك ميليارد تومان است و بسياري از وام‌هايي كه قسط‌ هاي آن عقب افتاده متعلق به همين 90 درصد است و كساني وام‌هاي كلان گرفته‌اند و حاضر هم نيستند آنها را بازگردانند.

 

* ما از سياستي كه پول نفت را به جيب عده اي خاص سرازير كند، بيزاريم

 

رئيس جمهور در پاسخ به سيل تهمت‌ها و اشتباه خواندن سياست‌هاي اقتصادي دولت نهم گفت: اگر سياست درست اقتصادي اين است كه پول‌هاي كشور توي جيب يك عده‌ خاص برود و مردم محروم باشند ما از اين سياست بيزار هستيم.

احمدي‌نژاد افراد سرمايه‌گذار واقعي را افرادي با حساب پاك دانست و گفت: افرادي كه با سرمايه‌گذاريهاي خود اشتغال ايجاد مي‌كنند و دامداري و كشاورزي را رونق مي‌دهند حسابشان پاك است و ما با آنها كاري داريم اما اگر قرار باشد عده‌اي پول‌ها بردارند و عليه منافع ملت استفاده كنند اين امر را فاقد منطق اقتصادي مي‌دانيم و اگر برخي اين سياست‌ها را غلط مي‌دانند ما با اين حرف‌ها كاري نداريم چرا كه ما نوكر و خدمت‌گزار مردم هستيم.

 

* معاون وزير نفت كه در قراردادهاي نفتي تخلف داشت را عزل كردم

 

وي با اشاره به تخلف يكي از معاونان وزارت نفت و بركناري آن فرد گفت: من در بخش نفت مطلع شدم كه يكي از محصولاتي كه در كشتي‌ها مصرف مي‌شود را به يك دلال در امارات مي‌فروشند .بنده سئوال كرده‌ام كه چرا اين كار را مي‌كنيد و اين محصول را يكجا به يك فرد مي‌فروشيد و چرا در بندرها در مرزهاي خودمان اين كار را نمي‌كنيد.از اين رو فردي را براي تحقيق فرستادم كه گزارش داد همه كشتي‌ها ترجيح مي‌دهند اين محصول را در بنادر ايران بخرند. و از اينكه براي خريد محصول به امارات مي‌روند ناراحت هستند.

رئيس‌جمهور ادامه داد: من به وزير نفت گفتم كه ديگر حق نداريد اين محصول را به امارات بفروشيد؛ لذا بايد آگهي بدهيد و در همين ايران به مردم خودمان اين امر را بسپاريد تا خود آنها با ساخت امكاناتي در بنادر، اين محصول را به كشتي‌ها بفروشند اما زماني كه آگهي داده شد ملاحظه كردم آقايي كه به يكي از سران كشور وابسته است و 15 سال اكثر قراردادها را به جيب خود ريخته، اين قرارداد هم به او واگذار شده است و زماني كه اين امر را مشاهده كردم گزارش و سابقه آن فرد را خواستم و وقتي فهميدم كه يكي از معاونان وزير نفت اين كار را كرده او را عزل كردم و امروز همين فرد در روزنامه‌ها و رسانه‌ها عليه دولت مصاحبه مي‌كند و مي‌گويد كه سياست اقتصادي دولت غلط است. ما تهمت‌ها، توهين‌ها، بي‌ادبي‌ها را تحمل مي‌كنيم اما امضاي يك قرارداد كه يك ريال هم از آن عليه ملت باشد را تحمل نمي‌كنيم.

 

* پرونده كساني كه 24 سال در مناصب اجرايي بودند را در مقابل چشم ملت افشا مي‌كنم

 

احمدي‌نژاد با اشاره به فشارها، توهين‌ها و تهمت‌ها در مساله هسته‌اي به دولت گفت: به خاطر مسائل هسته‌اي و اينكه دشمنان پشت مرزهاي ما بودند و ما درگير اين مسائل بوديم براي اينكه خدمت به مردم با ورود به اين مسائل لطمه نبيند ما وارد نشديم اما امروز براي دفاع از ملت مجبورم پرونده يك گروه را كه 24 سال در مناصب اجرايي كشور حضور داشتند و ريشه مشكلات كشور را به وجود آورده‌اند را فاش كنم و در برابر چشم ملت قرار خواهم داد.

وي افزود: در تلويزيون و در مناظره‌ها پرونده اين افراد را افشا خواهم كرد اما من اهل تهمت و بي‌ادبي نيستم البته همه اين پرونده ها را روي ميز نمي‌آورم و اجازه مي‌دهم اگر ملت بارديگر من را برگزيد آن وقت همه آنها را در پيشگاه ملت محاكمه مي‌كنيم و حقوق ملت را به بيت‌المال باز مي‌گردانيم.

رئيس ‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به عرصه دوم وظايف دولت براي دفاع از حقوق ملت گفت: عرصه دوم كه جزو وظايف دولت محسوب مي‌شود و بايد از عزت و استقلال مردم دفاع كند،‌ عرصه سياست خارجي است و در عرصه سياست خارجي دولت بايد از عزت ملت با شجاعت دفاع كند. شما مي‌دانيد كه اگر يك ملتي تحت شرايط تهديد زندگي كند امكان برنامه‌ريزي و ‌پيشرفت براي او بوجود نمي‌آيد و تا زماني كه دشمن يك چماقي را در دست گرفته و هر روز ملت را تهديد مي‌كند، يك روز بهانه حقوق بشر و يك روز مسئله هسته‌اي را بهانه مي‌كند در چنين شرايطي يك ملت نمي‌تواند راه درست پيشرفت را طي كند و اولين وظيفه يك دولت اين است كه با پشتوانه ملت تهديد را از سرزمين و منافع ملي دور كند.

 

* در دولت قبل چندين قرارداد خانمان‌برانداز بدون تصويب مجلس بر ملت تحميل شد

 

وي افزود: همه شما 5 سال گذشته را در قضيه هسته اي به ياد داريد كه دشمنان آمدند و با فشار، تقاضاهايي را مطرح كردند و در آن زمان با شعار اينكه ما بايد تنش‌زدايي كنيم، و بايد گفتگو كنيم دشمنان قدم به قدم خواسته‌هاي خود را مطرح كردند و آن را افزايش دادند ولي از اين سمت، قدم به قدم عقب‌نشيني صورت گرفت و تعهد كردند تا جايي كه چندين قرارداد خانمان برانداز را بدون تصويب مجلس بر ملت ما تحميل كردند و متن اين قراردادها آن طوريكه اتفاق افتاد به اطلاع مردم نرسيد.

رئيس‌جمهور با اشاره به ماجراي هسته‌اي گفت: در ماجراي هسته‌اي آنها همه تاسيسات را پلمپ كردند و آزمايشگاه‌ها و رشته‌هاي دانشگاهي را هم درخواست تعطيلي دادند و اعلام كردند كه رشته‌هاي منتهي به مسئله هسته‌اي بايد تعطيل شود.

احمدي‌نژاد ادامه داد: در آن شرايط رئيس دولت وقت، در افغانستان و در عراق و در موضوع هسته‌اي با آنها كمال همكاري را انجام داد و كمال عقب‌نشيني را انجام داد و تقريبا كليد هسته‌اي را براي هميشه تحويل آنها داد و پس از اين همه همكاري كه تحت شعار تنش‌زدايي انجام شد، آقاي بوش پشت تريبون آمد و ايران را محور شرارت ناميد و گفت كه بايد به ايران حمله كنيم و بدانيم كه اين اخلاق مستكبران است كه اگر در برابر آنها عقب‌نشيني كنيم آنها تا انتها مي‌آيند.

 

* مسئولي كه اجازه حضور غربي ها در مراكز نظامي ما را بدهد، به جايي مي‌فرستم كه راه خانه‌اش را گم كند

 

وي اظهار داشت:‌ غربي‌ها آنقدر پررويي كردند و گفتند كه ما بايد همه مراكز شما را بازرسي كنيم و من به آنها گفتم كه دليل اين كار چيست و آنها پاسخ دادند كه ممكن است شما كار مخفي انجام دهيد ومن به آنها گفتم كه اين كار ممنوع است و اگر كسي اجازه دهد مامورين غربي پايشان را در يك مركز نظامي ما بگذارند، من آن كسي كه اجازه اين كار را داده است همراه با آن مامور به جايي خواهم فرستاد كه راه خانه‌شان را گم كنند.

رئيس‌جمهور با اشاره به هدف غربي‌ها براي بازرسي از تاسيسات نظامي ايران گفت:‌ دشمنان به بهانه مسائل هسته‌اي قصد داشتند از قدرت دفاعي ما مطلع شوند تا دشمنان به راحتي بتوانند نقشه‌هاي بوش را پياده كنند. زماني كه يك چماق بالاي سر يك ملت است، امكان عزت و پيشرفت وجود ندارد. اولين وظيفه دولت اين است كه آن چماق را از دست دشمن بگيرد و توي سر خود دشمن بكوبد و خرد كند. و الا تا زماني كه آنها خودشان را مالك ومحق مي‌دانند وايستاده‌اند و هر روز تهديد مي كنند هيج كاري نمي‌توان كرد و مي بايست يك بار براي هميشه اين تهديد كنار مي رفت.

احمدي‌نژاد گفت: برخي به ما مي‌گويند براي رفع تهديد كوتاه بياييد و لبخند بزنيد و چرا از موضع قدرت با آنها برخورد مي‌كنيد اما من پاسخ مي‌دهم منطق ما روشن است. ذات استكبار پررويي و تجاوز‌طلبي است و اگر در برابر متكبر تواضع كنيد آن متكبر پرروتر مي‌شود و زياده خواهي بيشتري مي‌كند و فهرست طلبكاريهاي خود را افزايش مي‌دهد. و اگر بخواهيم جنگ و تهديد را از سرزمين‌تان دور كنيد بايد از موضع قدرت و شجاعت و البته با تدبير اين كار را انجام دهيم.

وي با اشاره به سخن يكي از مسئولان در صدا و سيما مبني بر حمله آمريكا به ايران گفت: شما يادتان است كه چند سال قبل يك عزيزي در تلويزيون آمد و اعلام كرد كه يك ماه ديگر آمريكا به ايران حمله مي‌كند و آن مجري از وي پرسيد كه آيا جدي مي‌گويي وآن فرد در صحبتش تاكيد كرد و گفت من از اين موضوع خبر دارم. من به محض اينكه اين حرف را شنيدم ناراحت شدم و در برنامه تلويزيوني اعلام كردم كه چنين چيزي محال است چرا كه ملت ايران مقتدر است و اگر هر قدرتي بخواهد تجاوزي به اين ملت بكند قبل از اينكه دست آن متجاوز بر روي ماشه برود ملت دست آن دست را از بازو قطع خواهد كرد. شما مشاهده كرديد كه آنها جرات نكردند به ايران حمله كنند و همان افرادي كه 5 سال پيش بحث حمله به ايران را مطرح مي‌كردند، و ايران را محور شرارت مي‌ناميدند امروز بر سر تائيد و تمجيد از ايران مسابقه گذاشتند و اعلام مي‌كنم كه ايران كانون تمدن و فرهنگ است و بدون ايران نمي‌شود منطقه و دنيا را اداره كرد و تقاضاي گفتگو و همكاري با ايران را دارد.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه اگر در برابر مستكبر كسي تواضع كند حتما عزتش لجن مال مي‌شود،‌گفت: امروز ملت ايران عزيز است و بدانيد كه راه همين عزت ومقاومت است كه البته بايد با تدبير همراه باشد. و بنده شما را با مواردي كه در اين 4 سال گذشت، و برخي از داخل همراه با دشمن چه فشارهايي به ما آوردند ،‌و ما را دعوت به سازش كردند خسته نمي‌كنم.

احمدي‌نژاد در ادامه اظهار داشت: اگر ملتي بخواهد مستقل باشد و در امنيت به سر ببرد،و بتواند سازندگي كند و اقتصاد خود را رونق بخشد‌ بايد در مسائل جهاني با اقتدار و با شجاعت و باتدبير وارد شود و اين راه و خط و مشي ملت ايران است. اگر خداوند عنايت كرد و به دست شما مسئوليت به من سپرده شد وقتي به سازمان ملل بروم خطاب به اين كشورهاي به اصطلاح قدرتمند خواهم گفت كه كداميك از شما جرات حمله به ايران را داريد.

 

* برخي‌ها در داخل همنوا با صهيونيست‌ها، از اينكه ما صهيونيستها را جنايتكار مي ناميم ناراحت مي‌شوند

 

وي با ابراز تاسف از برخي اظهارنظرات افراد داخلي همگام با دشمن گفت‌: برخي در داخل همراه با صهيونيست‌ها از اينكه ما مي‌گوييم صهيونيست‌ها آدم‌كش،كودك‌كش و جنايتكار هستند ناراحت مي‌شوند و مي گويند چرا به آنها اعتراض مي‌كنيد اما اين صهيونيست‌ها 30 سال است كه ما را تهديد مي‌كنند و مي‌خواهند به ايران حمله كنند ولي برخي آقايان مي‌گويند چرا شما هولوكاست را دروغ خوانديد اما سوال اين است كه آيا ما بايد منتظر بنشنيم تا از آنها در داخل كشور استقبال كنيم در حالي كه امام علي (ع) فرمودند هر كسي از دشمن در داخل خانه خود استقبال كرد به ذلت مي‌افتد.

رئيس‌جمهور ادامه داد:‌دولت موظف است با ديپلماسي اقتدار كاري كند كه رژيم صهيونيستي و اربابان آنها جرات حمله به ايران را نكنند اما برخي در داخل مي‌گويند كه شما هزينه توليد كرده‌ايد و به آنها مي‌گويم كه جز چند سفر من و فريادهاي مرگ بر صهيونيست ،چه هزينه‌اي پرداخت شده است ؟ ما امروز به جايي رسيده‌ايم كه خودشان هم اعتراف مي‌كنند كه ديگر نمي‌توانند در برابر ملت ايران غلطي بكنند و امروز ملت ايران قهرمان و مقتدر است و اجازه نمي‌دهيم آنها براي ما تصميم گيرند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اعتراض برخي افراد داخلي از حمايت دولت از لبنان و فلسطين گفت: رژيم صهيونيستي و اربابان او و هفت جد و آباد آنها نمي‌توانند غلطي بكنند اما برخي در داخل مي‌گويند كه چرا از لبنان و فلسطين حمايت مي‌كنيد لابد آنها انتظار دارند كه دشمن مقاومت لبنان و فلسطين را بشكند و به پشت مرزهاي ما برسد و پس از آن ما با آنها مبارزه كنيم اما حتي اگر آنها ما را تهديد نمي‌كردند ما خود را موظف به حمايت از لبنان و فلسطين مي‌دانستيم.

وي با اشاره به تصميمات دولت براي شهرستان پاكدشت گفت: گازرساني، احداث خط راه‌آهن شهري، ساخت بيمارستان پاكدشت، واگذاري زمين براي مسكن مهر، تاسيس ساخت مجتمع فرهنگي و هنري و استاديوم ورزشي، ساخت دو مجموعه ورزشي براي دختران و دو مجموعه ورزشي براي پسران از جمله تصميمات دولت در جلسه هيات دولت مخصوص تهران خواهد بود.

رئيس جمهور در پايان گفت: امروز شما مردم پاكدشت موجب عزت، ملت ايران و اميد ملت‌هاي مظلوم دنيا هستيد.