در خجسته سالروز ميلاد حضرت مولي الموحدين علي بن ابيطالب (ع)، حسينيه امام خميني (ره) امروز صحنه جلوه هاي زيبايي از عشق و شور ايماني هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم از سراسر كشور بود كه با ذكر يا علي به مقام ولايت ابراز ارادت كردند.

حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار با اشاره به اهتمام ويژه حضرت علي (ع) براي استقرار عدالت و حفظ وحدت در جامعه اسلامي، مهمترين نياز كنوني دنياي اسلام و به ويژه ملت ايران را اتحاد كلمه و هوشياري در قبال توطئه دشمنان براي ايجاد اختلاف دانستند و ضمن اخطار شديد به سران برخي دولتهاي غربي درخصوص واكنش ملت و دولت ايران به دخالتهاي آشكار آنان در قضاياي اخير تأكيد كردند: شكرگزاري حركت عظيم و با شكوه ملت ايران در 22 خرداد و حضور نزديك به 40 ميليوني مردم در پاي صندوقهاي رأي، حفظ وحدت، مهرباني، نگاه مشفقانه، نشاط، و تداوم حركت انقلابي در ميان مردم و نخبگان، و اشتباه نگرفتن دوست و دشمن است.

ايشان با اشاره به نقش اسلام و انقلاب اسلامي در اتحاد و يكپارچگي ملت ايران، لزوم حفظ وحدت و همدلي را يادآور شدند و تأكيد كردند: انتخابات پرشور 22 خرداد كه با مشاركت بي نظير 85 درصدي مردم همراه بود نشان داد كه انقلاب اسلامي بعد از گذشت 30 سال توانايي اينگونه به صحنه آوردن مردم را دارد، بنابراين دشمنان دست بكار شدند تا ميان مردم ايجاد اختلاف كنند كه تا حدي هم موفق شدند ولي ملت بايد اين توطئه را خنثي كند.

رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سياست روشن نظام جمهوري اسلامي كه رقابت نامزدهاي رياست جمهوري را رقابتي درون خانوادگي مي داند افزودند: گاهي ممكن است اين رقابت داخل خانواده به عصبانيت هم كشيده شود اما اين مسئله ربطي به بيگانگان ندارد.

حضرت آيت الله خامنه اي هدف دشمنان از ورود به مسائل داخلي كشور را ايجاد اختلاف و دو دستگي دانستند و خاطرنشان كردند: برخي از سران كشورهاي غربي در سطح رئيس جمهور، نخست وزير، و وزير خارجه، در مسائل داخلي ملت ايران كه به آنها ارتباطي نداشت صراحتاً دخالت كردند و بعد هم گفتند كه در مسائل ايران دخالت نمي كنند در حاليكه آنها ضمن تشويق به اغتشاش گري، مردم ايران را اغتشاش گر معرفي كردند.

ايشان با تأكيد بر اينكه اغتشاش گر همان عده معدودي هستند كه از بودجه تصويب شده برخي دولتهاي غربي استفاده مي كنند، افزودند: اينكه عده اي نامزد مورد نظرشان رأي نياورد و احساس افسردگي و ناراحتي كنند طبيعي است و معناي اين مسئله، اغتشاش گري نيست زيرا براساس نتيجه انتخابات، اكثريت و اقليتي در كشور است و قواعدي وجود دارد، بنابراين معرفي مردم ايران در رسانه هاي امريكايي و اروپايي تحت سلطه صهيونيستها، به عنوان اغتشاش گر، اهانت به ملت است.

رهبر انقلاب اسلامي با اخطار شديد به سران برخي دولتهاي غربي تأكيد كردند: اين دولتها بايد مراقب اظهارات و رفتار خصمانه خود باشند زيرا ملت ايران عكس العمل نشان خواهد داد.

حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: ما اظهارات و رفتارهاي مداخله جويانه اين دولتها را محاسبه خواهيم كرد و قطعاً در آينده روابط جمهوري اسلامي ايران با آنها تأثير منفي خواهد داشت.

ايشان ملت ايران را ملتي مقتدر و نظام اسلامي را ريشه دار و تثبيت شده دانستند و تأكيد كردند: اگر مسئولين جمهوري اسلامي با يكديگر اختلافاتي هم داشته باشند، در ايستادگي در مقابل دشمن، و در حفظ استقلال كشور با يكديگر يك كلام هستند و دشمن بداند كه نخواهد توانست ميان ملت ايران انشقاق ايجاد كند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: همه سران كشورهاي استكباري بدانند، هنگامي كه پاي دشمنان به ميان بيايد، ملت ايران با وجود برخي اختلاف سليقه ها، در مقابل دشمنان متحد و مشتي واحد عليه آنها مي شوند.

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري تجربه سي ساله ملت ايران از دشمني ها و توطئه هاي بيگانگان، خطاب به برخي كشورهاي غربي افزودند: تصور نكنيد كه اگر شما از يك جرياني به خيال خود دفاع كرديد و يا اسم برخي افراد را آورديد آن جريان به شما متمايل خواهد شد. ابداً چنين اتفاق نخواهد افتاد زيرا دروغ گويي شما براي ملت ايران آشكار است و آنان مي دانند كه هدف شما ايجاد بدبيني ميان مردم و نخبگان و ادامه كينه ورزي نسبت به نظام اسلامي است.

ايشان با تأكيد بر اينكه آرزو و خواب آشفته و باطل برخي كشورهاي استكباري، از بين رفتن نظام اسلامي مستقل و مقاوم در مقابل زورگوييهاي آنها است، خاطرنشان كردند: حمايت دولتهاي غربي از برخي افراد و يا مخالفت آنها با برخي ديگر، همه فريب است زيرا از نظر آنها هركسي كه به نظام اسلامي، قانون اساسي و آرمانهاي ملت ايران پايبند باشد، دشمن است.

رهبر انقلاب اسلامي افزودند: سي سال تجربه ايستادگي نظام اسلامي و تو دهني ملت ايران به سران زورگو و متجاوز، هنوز برخي كشورهاي غربي را بيدار نكرده است و همچنان به اين كشور و ملت طمع دارند در حاليكه آنها اشتباه مي كنند و نتيجه اين اشتباه خود را خواهند ديد.

حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به برخي دنباله هاي دستگاههاي تبليغاتي مخرب و معاند با نظام جمهوري اسلامي افزودند: چنين دنباله هايي همواره در سالهاي گذشته نيز وجود داشته اند اما اين افراد بدانند كه دشمنان و گرگهاي درنده، از اين دنباله ها تا آنجا كه منافع¬شان اقتضاء كند، استفاده و بعد اين افراد را همچون دستمالي به گوشه اي پرت خواهند كرد.

ايشان، حفظ هوشياري و شناخت صحيح دوست و دشمن را يادآور شدند و تأكيد كردند: اين معدود دنباله هاي فريب خورده، علامت هاي غلطي مي دهند كه دشمنان نيز فريب اين علامتها را مي خورند اما مردم و نخبگان و همه جناحها بايد مراقب باشند تا دوست و دشمن را اشتباه نگيرند و رفتاري را كه بايد با دشمن داشته باشندَ، با دوست انجام ندهند.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر لزوم جدا كردن حساب اخلال گران به امنيت مردم از ساير افراد افزودند: نظام اسلامي براساس وظيفه خود با كساني كه زندگي و آسايش مردم را برهم مي زنند و جوانها را تهديد مي كنند، برخورد خواهد كرد اما مبادا دشمن را با دوست اشتباه بگيريم و دوست را بخاطر يك خطا، دشمن به حساب بياوريم.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: از آن طرف عده اي هم، بايد مراقب باشند تا دشمن معاند را دوست تصور نكنند و فريب حرف هاي او را نخورند.

ايشان تأكيد كردند: هرفتنه اي، در مقابل حق و در مقابل ملتي هوشيار از بين خواهد رفت و به لطف خداوند فتنه هايي كه دشمن در قضاياي اخير به آنها اميد بسته بود تمام شد.

رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه آنچه بعد از پايان فتنه و گرد و غبارهاي ناشي از آن باقي مي ماند، متن و اصل قضيه است، خاطرنشان كردند: حقيقت اصيل و ماندگار، همان انتخابات پرشكوه و با حضور نزديك به 40 ميليون نفر از ملت ايران و ابراز اعتماد آنان به نظام اسلامي بعد از گذشت سي سال، و انتخاب يك رئيس جمهور با بيش از 24 ميليون رأي است.

حضرت آيت الله خامنه اي لزوم شكرگزاري و قدرشناسي اين نعمت بزرگ را از جانب مسئولان و همچنين مردم يادآور شدند و افزودند: وظيفه مسئولان و رئيس جمهور منتخب در برابر اين اقبال مردمي، خدمت كامل و جامع براي حل مشكلات مردم و تلاش به منظور پيشبرد كشور و حفظ اتحاد ملت بزرگ ايران است.

ايشان درخصوص وظيفه مردم نيز تأكيد كردند: ملت ايران هم بايد در جهت مخالف خواست دشمن كه همان حفظ وحدت، هوشياري، نگاه محبت آميز و مشفقانه، نشاط و تداوم حركت انقلابي است، حركت كنند كه قطعاً موجب خرسندي حضرت ولي عصر (عج) خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جايگاه و مقام حضرت علي (ع) در نزد پيامبر اكرم (ص)، زندگي اميرالمؤمنين (ع) را الگوي عالي تربيت اسلامي و حاوي درسهاي فراوان براي سعادت و كمال امت اسلامي خواندند و افزودند: از جمله درسهاي زندگي آن امام عظيم الشأن، حق طلبي ايشان براي استقرار عدالت و حفظ وحدت در جامعه اسلامي است كه در اين راه مجاهدتها و آزمونهاي دشواري را تحمل كردند و حتي در برخي موارد بخاطر مصالح اسلام از حق خود نيز چشم پوشي كردند.

حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري مجدد تلاش دشمنان براي ايجاد اختلاف ميان مسلمانان و رودررو قرار دادن شيعه و سني خاطرنشان كردند: دنياي اسلام با توجه به نيازها و اهداف بزرگ خود، امروز بيش از پيش نيازمند اتحاد كلمه است و اگر مسلمانان وحدت را حفظ كنند، دشمنان نخواهند توانست از ضعف آنان براي رسيدن به مقاصد خود استفاده كنند.

يادآور مي شود در اين ديدار جمعي از دانشجويان دانشگاه علوم قضايي ، ائمه جماعات تهران بسيجيان و خانواده هاي معظم شهدا از شهرهاي مشهد ، اهواز ، بوشهر ، سنندج ، ورامين ، مهريز ، انار ، مباركه ، هرمز ، نجف آباد ، كاشان ، اراك ، شهرري و سبزوار حضور داشتند.