رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران گفت: نیمه نخست امسال رشد اقتصادی کشور منفی بود که موجب شد تا رکود در اقتصاد حاکم شود به طوری که در 30 سال گذشته چنین رکودی نداشتیم و هر روز در انتظار بسته شدن کارخانه‌ای هستیم.

 به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ مسعود خوانساری در حاشیه سفرش به گیلان، کاهش صادرات را در رکود اقتصادی تاثیرگذار دانست و افزود: در نیمه نخست امسال رشد اقتصادی کشور منفی بود که موجب شد تا رکود بسیار سخت در اقتصاد کشور حاکم شود به طوری که در 30 سال گذشته چنین رکودی نداشتیم و هر روز در انتظار بسته شدن کارخانه‌ای هستیم.

وی با تصریح بر اینکه بسیاری از صنایع مشکل دارند، خاطرنشان کرد: کمبود تقاضا، پیدا نشدن خریدار، کافی نبودن تسهیلات و... از جمله عوامل رکود اقتصادی کشور است.
خوانساری اضافه کرد: بانک‌ها به دلیل پرداخت بی‌ضابطه تسهیلات نمی‌توانند بازگشت پول را داشته باشند و امکان نقدینگی برای کارخانه‌ها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نرخ تورم به 16 درصد برسد، گفت: اگر قیمت‌ها متعادل نشود هیچ جهشی صورت نمی‌گیرد.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی تهران به نامه چهار وزیر به روحانی اشاره کرد و گفت: از این نامه تعجب کردیم زیرا بیشترین تأکید وزیر اقتصاد در این نامه در زمینه بورس و صنایع بورس بود.
وی با بیان اینکه در مدت دو سال با وجود رکود شاخص بورس به رشد 7 درصدی رسیده بود، یادآور شد: مسائل محتوای نامه داخلی دولت بود و انتشار آن به بیرون جای تعجب داشت.
خوانساری مشکل فعلی کشور را بورس ندانست و تصریح کرد: موضوع مالیات با توجه به رکودی که داریم بیش از اندازه تولید کننده را در فشار قرار داده که موجب ایجاد بحران اقتصادی می‌شود و مشکلات تامین اجتماعی و... به تولید و اقتصاد و آبروی افراد صاحب‌نام لطمه می‌زند.
وی با تأکید بر اینکه تمام تولید کنندگان با تامین اجتماعی و بانک‌ها مشکل دارند، متذکر شد: تمام مشکلات توسط بخش خصوصی به وجود نیامده و اگر همه این موارد را از دولت بخواهیم درک بهتری از وضعیت اقتصاد کشور خواهیم داشت.(+)

 

لينک کوتاه مطلب: https://miniurl.ir/wJjsF