طریقت منفرد همچنین به دو برابر شدن تعداد پروانه های ساخت داروهای گیاهی و شروع صدور پروانه های ساخت داروهای طب سنتی همزمان با تاسیس دانشکده و رشته طب سنتی و ظرفیت سازی قابل توجه برای توسعه این طب در کشور اشاره کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 17 هزار و 11 تخت بیمارستانی در 49 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در کشور طی هشت سال اخیر راه اندازی شده است.
محمدحسن طریقت در دیدار هیات دولت با مقام معظم رهبری در ماه مبارک رمضان در بیان دستاوردهای وزارت بهداشت، افزود:‌ طی این مدت ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی نیز از 700 به دو هزار پایگاه افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تربیت حدود 29 هزار نفر پزشک عمومی، 12 هزار و 800 پزشک متخصص، یک هزار و 800 نفر پزشک فوق تخصص، یک هزار و 200 داروساز، هشت هزار دندانپزشک و 167 هزار و 800 نفر پیراپزشک که موجب افزایش شاخص نیروی انسانی متخصص در کشور شده از دیگر اقدامات وزارت بهداشت است.
طریقت منفرد گفت: همچنین طی هشت سال گذشته ، 901 موسسه آموزشی جدید (دانشگاه، دانشکده، موسسه تحقیقاتی و شعب بین الملل دانشگاه های علوم پزشکی) در کشور تاسیس شده است.
وزیر بهداشت در ادامه با بیان اینکه طب سنتی (ایرانی- اسلامی) همواره مورد توجه قرار داشته است، افزود: تصویب ساختار سازمانی و شورای عالی طب سنتی، انتصاب معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت و درمان و انتصاب اعضای شورای عالی با حکم ریاست محترم جمهوری از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.
طریقت منفرد همچنین به دو برابر شدن تعداد پروانه های ساخت داروهای گیاهی و شروع صدور پروانه های ساخت داروهای طب سنتی همزمان با تاسیس دانشکده و رشته طب سنتی و ظرفیت سازی قابل توجه برای توسعه این طب در کشور اشاره کرد.
وی در خصوص پیشرفت های دارویی نیز گفت: ارتقای توانمندی ملی در زمینه تولید دارو و رشد چشمگیر تعداد اقلام دارویی تولید داخل به نحوی است که در سال های اخیر 97 درصد حجم مصرفی داروها از داروهای حوزه تولید داخل پوشش داده شده است.
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنانش به تولید چشمگیر ملزومات و تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارو طی هشت سال اخیر اشاره کرد و گفت: هفت کارخانه تولید مواد اولیه دارو در کشور مورد بهره برداری قرار گرفته است.
طریقت منفرد همچنین از تولید برخی داروهای نوترکیب و با تکنولوژی و کاهش قیمت این داروها در کشور اشاره کرد و گفت: کاهش ارزبری و کاهش یارانه اعمال شده از تولید این داروها باعث تضمین تأمین مداوم و به موقع این اقلام دارویی شده است که از آن جمله می توان به انواع اینترفرون بتا و اینترفرون گاما و داروهایی مثل آیمد، آنژی پارس و اسپینال زد اشاره کرد.