maskan.jpg

دکتر احمدي‌نژاد با تأکيد بر اينکه هيچ دولت و هيچ ايراني با غيرتي نمي‌تواند فشار به مردم را تحمل کند و دولت فريب اين افراد را نمي‌خورد، تصريح کرد: به لطف خدا تا روزي که در خدمت ملت ايران هستيم يک مورد از اين مفت‌خوري‌ها را امضا و تأييد نمي‌کنيم و با همکاري شما جلوي تخلفات و زمين‌خواري‌ها را خواهم گرفت.

دکتر محمود احمدي‌نژاد در نخستين گردهمايي همياران مسکن با بيان اينکه اگر صنف مشاوران املاک نباشند، همواره دچار مشکل خواهيم بود، اظهار داشت: از 50 سال قبل قيمت مسکن پلکاني بالا رفته و پايين نيامده است و اگر همکاري صادقانه صنف مشاوران املاک نبود محال بود که قيمت مسکن 30 درصد پايين بيايد.

 

رييس‌جمهور نقش مشاوران املاک طي 30 سال گذشته را برخلاف ادعاي برخي‌ها مثبت و تخصصي برشمرد و تأکيد کرد: علي رغم هشدارهاي مشاوران املاک، دو سال و نيم پيش برخي دست‌ها و سودجويان در بازار مسکن اختلال ايجاد و صنف املاک را به عنوان عامل اصلي معضل مسکن معرفي کردند.

 

دکتر احمدي‌نژاد با تأکيد بر اين نکته که بعيد است که از صنف مشاوران املاک حتي يک واحد خواستار سختي کشيدن مردم و افزايش بي‌حد قيمت‌ها باشد گفت: در 200 ، 300 پرونده سنگين براي سوء استفاده‌چي‌ها در بخش مسکن و زمين صنف مشاوران املاک نقشي ندارد و سوء استفاده‌کنندگان کساني هستند که هيچ‌کس را به رسميت نمي‌شناسند.

 

رييس‌جمهور با بيان اينکه کساني که به دنبال سوء استفاده از معضلات اقتصادي، اجتماعي هستند براي اينکه رد گم کنند آدرس غلط و اشتباه به مردم مي‌دهند، تصريح کرد: همواره چند رانت‌خوار که دستشان در دست مجوزده‌ها و اختياردارها بوده خلاف کرده و اصناف زحمتکش را متهم کرده‌اند.

 

رييس‌جمهور گفت: برخي‌ها پول‌هاي درشت و کلان را براي ساختن کارخانه و واردات کالا گرفته بودند و به عنوان مثال چند سال قبل فردي 30 ميليون دلار و 80 ميليارد تومان وام گرفته و براي سوء استفاده اين مبلغ را وارد بازار مسکن تهران كرده بود و وقتي امروز سراغ اين فرد مي‌رويم همه صدايشان بلند مي‌شود.

 

دکتر احمدي‌نژاد با تأکيد بر اينکه هيچ دولت و هيچ ايراني با غيرتي نمي‌تواند فشار به مردم را تحمل کند و دولت فريب اين افراد را نمي‌خورد، تصريح کرد: به لطف خدا تا روزي که در خدمت ملت ايران هستيم يک مورد از اين مفت‌خوري‌ها را امضا و تأييد نمي‌کنيم.

 

رييس‌جمهور با اشاره به عوامل افزايش قيمت مسکن اظهار داشت: اميدواريم با همکاري مردم مشاوران املاک و مسکن و وزارتخانه‌هاي تعاون و مسکن و شهرسازي بازار مسکن سالم و آرام باشد.

 

دکتر احمدي‌نژاد افزايش قيمت مصالح را يکي از عوامل جهش قيمت مسکن دانست و گفت: امروز قيمت مصالح متعادل است و اگر چه برخي‌ها فشار بياورند تا قيمت‌ها بالا برود اما دولت مقاومت مي‌کند.

 

رييس‌جمهور با بيان اينکه زمين از ديگر عوامل افزايش قيمت مسکن است، گفت: با همکاري مشاوران املاک و مسکن قيمت زمين تثبيت خواهد شد.

 

دکتر احمدي‌نژاد با تأکيد بر اينکه هزينه‌هاي جنبي را از ديگر عوامل موثر در افزايش قيمت مسکن برشمرد و اظهار داشت: عوارض ساخت نقش مستقيم در جهش قيمت مسکن دارد.

 

رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با تأکيد بر اينکه همه مشکلات از جايي شروع شد که برخي‌ها فکر کردند همه کارها را مي‌توان توسط دولت حل کرد و توان عظيم مردم را کنار گذاشت، تصريح کرد: امورات کشور بايد به دست مردم سازماندهي و اداره شود زيرا هيچ‌وقت دو ميليون کارمند نمي‌توانند کار و نقش هفتاد ميليون نفر را انجام دهد.

 

دکتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: دولت بايد راه‌ها را باز و پشتيباني کند و موانع را بردارد تا مردم کارشان را انجام دهند.

 

رييس‌جمهور با اشاره به پيشرفت‌هاي طرح مسکن مهر تأکيد کرد: اگر طرح مسکن مهر به مشاوران املاک و مسکن سپرده شود بهتر از دولت اجرايي خواهد شد.

 

دکتر احمدي‌نژاد با بيان اينکه همواره توليد مسکن از نياز و تقاضاي مسکن عقب بوده است، گفت: 4 سال پيش يک ميليون و ششصد هزار واحد مسکوني کمبود داشتيم و 3 ميليون واحد فرسوده در شهرها و 2 ميليون واحد در روستاها وجود داشت و سالانه بيش از 800 تقاضاي جديد نيز وارد شده است اما با همت مردم و کمک مشاوران مسکن در صدد هستيم نيازها برطرف شود.

 

رييس‌جمهور با تأکيد بر اينکه ارائه کد رهگيري در معاملات مسکن برکات زيادي داشته است، اظهار داشت: با همکاري صنف مشاوران مسکن و استفاده از سامانه ثبت معاملات مسکن و املاک جلوي زمين‌خواري‌ها و تخلفات گرفته مي‌شود و راه‌هاي سوء استفاده در بخش مسکن محدود خواهد شد.

 

دکتر احمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود در نخستين گردهمايي همياران مسکن با تأکيد بر اينکه مسکن فقط يک سرپناه و سرمايه نيست در نگاه ملت ايران مسکن محل زندگي و آرامش و تربيت فرزندان و تعالي و کمال است.

 

رييس‌جمهور تصريح کرد: وقتي وارد مسکن مي‌شويم بايد با محيط امن آرامش‌بخش و کمال‌آفرين مواجه شويم زيرا در مسکن کانون خانواده به عنوان مقدس‌ترين نهاد خانواده شکل مي‌گيرد.

 

دکتر احمدي‌نژاد مشاوران املاک و مسکن را خادمان بي‌ادعا و بي‌سر و صداي بخش مهم مسکن دانست و اظهار داشت: جنس مشاور املاک انسان‌هاي نجيب، فعال و دنبال رزق حلال هستند.

 

وي با تأکيد بر اينکه دولت فشار به هيچ يک از اقشار مردم به ويژه صنف مشاوران مسکن را قبول نمي‌کند، گفت: سازمان امور مالياتي بايد با توافق اصناف کار ماليات‌گيري را انجام بدهد.

 

رييس‌جمهور در نخستين گردهمايي همياران مسکن از پيشکسوتان عرصه مسکن قدرداني و نخستين کارت هميار مسکن را به يکي از برگزيدگان اهدا کرد.

 

پيش از سخنان دکتر احمدي‌نژاد رييس اتحاديه صنف مشاوران مسکن و املاک در سخناني مشارکت مردم را تنها راه‌حل خانه‌دار شدن مردم برشمرد و اظهار داشت مشاوران مسکن به عنوان همياران مسکن مي توانند نقشي موثر در هدايت مردم و تسريع در خانه دار شدن مردم ايفا کنند.

 

رييس اتحاديه صنف مشاورين املاک و مسکن تأکيد کرد: طرح مسکن مهر و ثبت کد رهگيري با استفاده از سامانه ثبت معاملات مسکن از جمله اقدامات مناسب دولت در بخش مسکن بوده است.

 

سعيدي کيا وزير مسکن و شهرسازي نيز با اشاره به اقدامات دولت در بخش مسکن گفت: اجراي طرح مسکن مهر به منظور تحقق قانون اساسي و تأمين مسکن براي مردم بخصوص براي اقشار کم درآمد، تنظيم امور مربوط به مسکن و املاک کشور با همت صنف مشاورين مسکن و ايجاد سامانه ثبت معاملات و استفاده از جامعه املاک کشور از جمله اقدامات دولت در بخش مسکن است.