«از زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران، تلاش های زیادی برای رفع اختلافات هسته ای با غرب انجام و امتیازات بی سابقه ای نیز به طرف غربی داده شده، اما گویا این رویکرد در تغییر لحن خصمانه آمریکایی ها تاثیر چندانی نداشته است ...».

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ پایگاه اطلاع رسانی وزارت جنگ آمریکا (Department of Defense)، اظهارات ضدایرانی رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور را روی خروجی خود قرار داده است.
وی در این سخنان، آشکارا ایران را به حمله نظامی درصورت شکست مذاکرات هسته ای، تهدید می کند.
مارتین دمپسی (Martin Dempsey)، طی مصاحبه ای در ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، گفته: هرچند راه حل دیپلماتیک برای برنامه هسته ای ایران به شدت بر گزینه نظامی ترجیح دارد، اما این گزینه نیز همچنان روی میز باقی مانده است.
وی افزود: آمریکا، میزان قابل اعتبار و توانمندی از نیروهای نظامی خود را در منطقه نگه داشته است تا اگر مسیر دیپلماسی شکست خورد، گزینه نظامی علیه ایران برای رهبران ما مهیا باشد.
از زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران، تلاش های زیادی برای رفع اختلافات هسته ای با غرب انجام و امتیازات بی سابقه ای نیز به طرف غربی داده شده، اما گویا این رویکرد در تغییر لحن خصمانه و تهدیدآمیز آمریکایی ها تاثیر چندانی نداشته است.
سایت وزارت جنگ آمریکا، بدون اشاره به تاکید ایران برصلح آمیز بودن برنامه هسته ایش و تایید این مطلب در گزارش های آژانس، ادامه می دهد: باراک اوباما، بارها اعلام کرده که ایالات متحده، اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را به ایران نخواهد داد. او گفته: اگر ایران، فرصت را غنیمت شمرده و از روند دیپماسی برای رسیدن به نتیجه استفاده کند، برای همه بهتر خواهد بود.
دمپسی در بخش دیگری از سخنان خود گفته، مشکل آمریکا با ایران به برنامه هسته ای محدود نمی شود و به دفاع ایران از جبهه مقاومت در منطقه، تاخته است.
وی مدعی شد: پایان بلندپروازی های [!] هسته ای ایران، مشکلاتی را که این کشور در منطقه ایجاد کرده، حل نخواهد کرد. آنها نفوذ بدخیم خود را از راه های دیگر مانند حزب الله لبنان و سپاه قدس، دنبال می کنند... خیلی چیزها هستند که موجب نگرانی ما از ایران شده اند و این نگرانی حتی درصورت حل مساله هسته ای نیز از بین نخواهد رفت.
آمریکا، تنها کشور استفاده کننده از سلاح هسته ای در جهان و حامی تروریسم دولتی صهیونیست ها در منطقه است. از زمان پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، ایالات متحده بارها از تهدید گزینه نظامی استفاده کرده اما تحلیلگران می گویند با توجه به موقعیت استراتژیک ایران، توان بالای دفاعی و موشکی این کشور و واکنش احتمالی حزب الله لبنان، سوریه و ...، امکان تحقق چنین تهدیدهایی وجود ندارد.