رئیس‌جمهور با اشاره به اعزام نیروهای نظامی عربستان به بحرین گفت: به آنهایی که قوای نظامی در بحرین آورده‌اند متذکر می‌شوم که در گذشته نیز برخی در منطقه بودند به کشور همسایه لشکرکشی کردند و باید از سرنوشت صدام عبرت بگیرند.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان پس از پایان آخرین جلسه هیئت دولت در سال 1389 در جمع خبرنگاران مقابله با مردم کشورهای منطقه را محکوم کرد و گفت: برخی دولت‌های منطقه از سرنوشت صدام عبرت بگیرند.
وی با بیان اینکه یک ماه پیش خطاب به برخی سران منطقه که رفتارهای غیرقابل توجیهی داشتند مطالبی گفتم، اظهار داشت: امروز در بحرین شاهد صف آرایی در مقابل توده‌های مردم هستیم که کار بسیار زشتی است.
احمدی‌نژاد خطاب به حاکمان بحرین تاکید کرد: مگر شما نمی‌خواهید حکومت کنید؟ وقتی اکثریت مردم را تحت فشار قرار می‌دهید بر چه کسانی می‌خواهید حکومت کنید؟
رئیس‌جمهور با بیان اینکه این‌گونه برخوردها جبران‌ناپذیر است، گفت: براساس تجربه، این رفتارها هیچ سرانجامی ندارد و باید نظر و خواسته‌های مردم بحرین را اجرا کنند و ایستادن مقابل مردم با تفنگ، مسلسل، بالگرد و توپ و تانک هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و به برخی‌ها هم که قوای نظامی در بحرین آورده‌اند متذکر می‌شوم که در گذشته نیز برخی در منطقه بودند که به کشور همسایه لشکرکشی کردند و باید از سرنوشت صدام عبرت بگیرند.
احمدی‌نژاد با طرح این سوال که چرا برخی می‌خواهند تجربیات شکست خورده صدام را تکرار کنند؟ تصریح کرد: مگر می‌شود امواج انسانی را با نیروهای مسلح و آن هم از طریق کشورهای همسایه متوقف کرد؟
رئیس‌جمهور خطاب به این دولت‌ها گفت: آمریکا دوست امین و وفاداری برای شما نیست و تاکنون همه دوستانش مانند صدام را قربانی کرده است. آمریکا، صدام را به انواع سلاح‌ها مسلح کرد اما همان‌ها برای حفظ منافع خودشان مقابل صدام ایستادند.
وی با بیان اینکه نمی‌خواهم برخی حاکمان کشورها سرنوشتی مشابه صدام داشته باشند، گفت: آنها باید به دنبال راه حل منصفانه باشند.
احمدی‌نژاد با اشاره به اوضاع بحرین اظهار داشت: از جمعیت 700 هزار نفری بحرین بیش از 600 هزار نفر معترض و خواستار تغییرند و باید به این مردم احترام گذاشت و اصلاحات انجام داد. سران این کشورها به فکر فردای خود باشید.
رئیس‌جمهور ادامه داد: همه این رفتارهای زشت را به حساب آمریکا می‌گذارم چرا که آمریکا هم اکنون درصدد نجات صهیونیست‌ها و خفه کردن مطالبات مردمی است و در این‌باره از برخی دولت‌های منطقه سوءاستفاده می‌کند.
وی در پایان تصریح کرد: دولت آمریکا بداند که این کشتارها لکه ننگ پاک نشدنی برای آمریکاست و با این بیداری مردم کشورهای منطقه، ریشه سلطه آمریکا از منطقه کنده خواهد شد.
احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش اظهار داشت: همان تصمیمی که برای حقوق هیئت علمی دانشگاه ها گرفته شده بود برای قضات و کارکنان دادگستری نیز اعمال خواهد شد. قضاوت کار بسیار سختی است و باید قضاوت در شرایط آرامی صورت گیرد و به همین سبب دولت ترمیم دریافتی‌های قضات و کارکنان دادگستری را به این قشر هدیه خواهد داد.
وی ادامه داد: از قضات کشور انتظار داریم در مبارزه با مفاسد و پیگیری منافع ملی بیش از این تلاش کنند. اکثریت قضات ما افرادی شریف و پیگیر اجرای عدالت هستند.
رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره جشن نوروز امسال تصریح کرد: دو سال پیش جشن نوروز در سازمان ملل ثبت جهانی شد و امسال نیز مانند سال گذشته از برخی سران کشورها دعوت خواهیم کرد تا برای برگزاری جشن نوروز در تهران حضور یابند. جشن نوروز جشن پاکی، انسانیت، توحید و محبت است و حکمت های فراوانی در جشن نوروز وجود دارد که به مرور آشکارتر می‌شود.
وی افزود: یکی از این حکمت‌ها تذکر به نوروز حقیقی انسانهاست چرا که با حضور امام عصر (عج)، بشریت بار دیگر زنده می‌شود و نوروز حقیقی انسان با رسیدن به انسان کامل محقق خواهد شد.
رئیس‌جمهور ادامه داد: بزرگان ما نیز در خصوص جشن نوروز تاکیدات فراوانی داشته‌اند و دارند، جشن نوروز می‌تواند برای ملت ایران فرصتی در عرصه بین الملل باشد و از این طریق می‌توانیم فرهنگ، عشق و عدالتخواهی خود را به دنیا عرضه کنیم.
وی با بیان اینکه برگزاری جشن نوروز با حضور برخی سران کشورها در ایران کار خوبی بود که از سال گذشته آغاز شد و امسال نیز در تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: وقتی سران چند کشور به نام جشن نوروز دور هم جمع می‌شوند، درباره عدالت ، صلح ، دوستی و زیبایی‌های اخلاقی با هم گفتگو می‌کنند. در جشن نوروز امسال نیز چند رئیس‌جمهور و نمایندگان دولت‌ها شرکت می‌کنند.
احمدی‌نژاد ادامه داد: البته امسال دعوت گسترده صورت نگرفته است اما امیدواریم در سال‌های آینده بتوانیم با برگزاری جشن نوروز با بسیاری از هیاهوهای مادی و جشن‌های سطحی مقابله کنیم زیرا جشن نوروز جشن کرامت و ارزش‌های الهی و انسانی است. جشن نوروز فرصت بسیار خوبی است تا برخی کشورها بتوانند آداب و رسوم ملت‌های خود را مبادله کنند.
رئیس‌جمهور با بیان اینکه حوزه فرهنگی و تمدنی ایران بسیار گسترده‌تر از حوزه سیاسی آن است و این موضوع باید عاملی برای حلقه وصل باشد، گفت: همانطور که مردم با آغاز نوروز تلاش جدیدی را برای همدلی هر چه بیشتر آغاز می‌کنند امیدواریم در جهان نیز اینگونه باشد.
احمدی‌نژاد در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مهمترین آرزوی شما در سال 90 چیست؟ گفت: ما سرشار از آرزو هستیم اما مهمترین آرزویم سلامتی روزافزون ملت ایران و همه ملت هاست.