«رفتارهای خارج از عرف و اردوکشی های خیابانی پسندیده نبوده و نیست. بی تردید در انتخابات ۸۸ رفتارهایی بروز کرده که چندان قابل دفاع نیست.»

نامه سوم جمعی از اصلاح طلبان (ابراهیم اصغرزاده، الیاس حضرتی، سعید لیلاز، محمدجواد حق شناس، مسعود سلطانی فر، سید رضا نوروززاده، اسماعیل دوستی) به حبیب الله عسگراولادی منتشر شد.

نگارندگان این نامه، اقدام اخیر دکتر احمدی نژاد در مجلس را "غیراخلاقی" خوانده و مدعی شده اند که اصلاح طلبان از آقای احمدی نژاد، بهتر عمل کرده و تابع ولایت بوده اند: «روشن است آن که می گوید به اجرای بدون تنازل قانون اساسی پایبند هستم به ولایت فقیه نیز که یکی از ارکان این قانون است پایبندی دارد.اما اگر مدل وزن کشی و محاسبات عدد و رقمی درمیان آید چگونه می توان صحت ادعاها را باور کرد.کدامیک به نظر شما پایبندی و تعهد بیشتری به قانون اساسی دارند.آنکه ادعای ولایتش گوش فلک را کر کرده بود و از هر ابزار غیراخلاقی برای حذف رقیبش سود برده و می برد یا آنکه به احترام حکم حکومتی جور مخالفت برخی از همفکرانش در مجلس ششم را به جان خریده بود؟ آنکه در مقام ریاست جمهوری علیرغم عدم اعتقاد به برگزاری انتخابات هفتم مجلس شورای اسلامی تن به خواست رهبری داد یا آن که به بهانه مخالفت با ابقای وزیرش یازده روز به حالت قهر در خانه نشست؟»

در ادامه این نامه که در وب سایت سحام نیوز (sahamnews) منتشر شده، آمده است: «ولایت فقیه ارزش متعالی و میراث با شکوه امام است. اما هم ما و هم شما می دانید که این نظریه یکی از مهمترین نظریات در فقه شیعه است که توسط امام خمینی (ره) احیا و اجرایی شد.»

صرف نظر از اقدام ناشایست و غیرقابل دفاع آقای آحمدی نژاد، باید گفت که عملکرد جریان اصلاحات، محدود به دو مورد یاد شده در این نامه نبوده و مقابله طیف گسترده ای از این جریان با خواسته های مورد تصریح ولایت فقیه در فتنه های 78 و 88 و موارد بی شمار دیگر بر کسی پوشیده نیست.

 

نگارندگان نامه، به پاسخی که در نامه های قبلی از آقای عسگراولادی دریافت کرده بودند اشاره کرده و می افزایند: «در باره تندروی ها و مرزبندی با طیف برانداز اشارتی داشته اید. ما هم با شما موافقیم که دوطرف، بلکه اکثر کسانی که در این سال ها در ایران فعالیت سیاسی داشته اند به این بیماری- تندروی- و آفت گرفتار آمده اند.این حتی منحصر به ما و شما هم نیست.آیا اپوزیسیون خارج از کشور که به ظاهر آزادی عمل هم دارد با اعتدال و میانه روی و خردورزی رفتار می کنند؟ آیا آنها در سابقه خود تندروی، رادیکالیسم، جنگ مسلحانه و کشتار مردم بیگناه در کارنامه خود ندارند؟»

این افراد بدون اشاره به هماهنگی کامل اصلاح طلبان با جریان های برانداز در یفتنه 88 که همه می دانم تا کجا پیش رفت، می افزایند: «اما چه کسی است که می تواند ادعا کند که هم می توان اصلاح طلب بود و هم برانداز. مفهوم اصلاح طلبی همانگونه که در ذاتش هویداست با هر رادیکالیسم و انقلابی گری و البته تغییرات ساختاری در تعارض است.اگر غیر این باشد که نمی توان نامش را اصلاحات گذاشت.»

در بخش دیگری از این نامه با بیان اینکه "رفتارهای خارج از عرف و اردوکشی های خیابانی پسندیده نبوده و نیست. بی تردید در انتخابات ۸۸ رفتارهایی بروز کرده که چندان قابل دفاع نیست" ادعا شده که برخورد نیروهای انتظامی با آشوبگران هم مناسب نبوده است.

شایان ذکر است، اظهارات اخیر آقای عسگراولادی که موسوی و کروبی را "خطاکار" و نه "فتنه گر" دانسته بود با استقبال بسیاری از فعالان و همچنین ساکتین فتنه 88 روبه رو شده است.