دکتر وبستر گريفين تارپلي نويسنده و مورخ آمريکايي در گفتگو با کانال "روسیه امروز" به افشاگری علیه جنایات ایالات متحده در سوریه پرداخت. وی افزود: اتفاقاتی که در سوریه اتفاق می افتد یک جنگ داخلی نیست بلکه فعالیت های گروه های تروریستی اعزامی به سوریه است و این کشتارهای محصول مشترک "سیا"، " موساد و "MI 6" است که با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات و قطر در حال رخ دادن است.

دکتر وبستر گريفين تارپلي نويسنده و مورخ آمريکاييدر گفتگو با کانال "روسیه امروز" به افشاگری علیه جنایات ایالات متحده در سوریه پرداخت.

این نویسنده آمریکایی که چندی پیش نیز از اعزام جوخه های مرگ توسط آمریکا به سوریه برای کشتار مردم سویه خبر داده بود این بار به بیان نقش سازمان سیا در سازمان دهی گروه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و انگلیس در سوریه اشاره نمود.

دکتر وبستر گريفين در گفتگو با شبکه روسی بیان داشت: غرب قدرت خود را در بی ثباتی سوریه می بیند و بهمین دلیل جوخه های اعدام و ترور سیا و موساد را به این کشور اعزام نموده است.

وی افزود: اتفاقاتی که در سوریه اتفاق می افتد یک جنگ داخلی نیست بلکه فعالیت های گروه های تروریستی اعزامی به سوریه است و این کشتارهای محصول مشترک "سیا"، " موساد و "MI 6" است که با کمک های مالی عربستان سعودی، امارات و قطر در حال رخ دادن است.

این مورخ و نویسنده آمریکایی در ادامه بیان داشت: سوریه یکی از تاثیرگذارترین کشورهای خاورمیانه است و می توان گفت که سوریه تنها کشوری است که در آن ادیان مختلف هم مسلمان و هم مسیحی و ... با آرامش در کنارهم زندگی می کردند.

دکتر وبستر گريفين گفت: وضعیت سوریه نمونه ای از همزیستی مسالمت آمیز ادیان و نژاد های مختلف در کنار یکدیگر است و ایالات متحده برای از بین بردن خاورمیانه بهترین راه را در اختلاف بین ادیان و قوم های موجود دیده است.

وی همچنین نتایج انتخابات مصر را در اوضاع آتی سوریه بسیار تاثیر گذار دانست و همچنین از نگرانی بسیار رژیم صهیونیستی از وضعیت مصر و نیز به نتیجه نرسیدن در سوریه سخن گفت.

لازم به ذکر است که چندی پیش نیز دکتر وبستر گريفين تارپلي در اظهاراتی بیان نموده بود که: شبکه‌هاي خبري نظير "العربيه، الجزيره، بي بي سي، سي ان ان، فاکس، فرانس ۲۴، فيوچر تي‌وي و ام تي‌وي" به عنوان یک عامل بيرونی در عمليات‌هاي ضد سوري مشارکت دارند.

"آن‌ها (قدرت‌هاي غربي) با در اختيار داشتن ماهواره‌هاي نايل ست و عرب ست در واقع تمايل آشکار خود به هم‎کاري با ناتو را نشان داده‎اند. اين يک عمليات بزرگ محسوب مي‌شود."