خبرنگار شبکه خبری سی ان ان: تظاهرات امسال با درگیری‌هایی که تاکنون به کشته شدن 700 فلسطینی که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند و ۳۰ اسرائیلی مصادف شده است و همین امر باعث می‌شود تا امروز شور و حرارت بیشتری را در میان تظاهرات کنندگان تهرانی شاهد باشیم.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ روز قدس، روز همبستگی عربی و اسلامی با فلسطین و ملت آن است. 35 سال پیش آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس و روز اعلام همبستگی جهانی با مردم فلسطین برای برخوردار شدن از حقوق مشروع خود نام گذاری شد. در سال 1979 امام خمینی (ره) خواستار انتخاب آخرین روز جمعه رمضان به عنوان روز قدس شد و عرب ها و مسلمانان در سراسر جهان از این مسئله استقبال کردند و روز قدس به مناسبتی سالیانه برای اعلام همبستگی عربی و اسلامی با فلسطین و ملت آن تبدیل شد.

امسال تظاهرات در حمایت از فلسطین به روز جهانی قدس محدود نمی‌شود. تجاوز اخیر اشغالگران به غزه در ششم ژوئیه موجب شده است هر روز، روز قدس و روز فلسطین باشد. شهرهای جهان هر روز شاهد تظاهرات هزاران حامی غزه و مردم آن است تا تجاوز تروریستی به این منطقه را محکوم کنند.

در این گزارش، بازتاب‌های گسترده این روز بزرگ در رسانه‌های بین‌الملل را دنبال کنید.

الجدید لبنان: مردم سراسر ایران تظاهرات میلیونی برگزار کردند

پایگاه خبری الجدید لبنان نوشت: در تهران پایتخت ایران و دیگر استان های این کشور تظاهرات سراسری و میلیونی ملت ایران آغاز شده است.

خبرگزاری فرانسه: ایرانی‌ها در 700 شهر خواستار مقاومت فلسطینی‌ها شدند

خبرگزاری فرانسه در گزارشی با موضوع راهپیمایی روز قدس در ایران، نوشت: مردم ایران در بیش از 700 شهر در سرتاسر این کشور با حضور در راهپیمایی خواستار مقاومت فلسطینی‌ها در برابر «اسرائیل» شدند.

پانوراما الشرق الاوسط: مردم ایران یکصدا فریاد مرگ بر اسرائیل سر دادند

پایگاه پانوراما الشرق الاوسط با اشاره به برگزاری مراسم روز جهانی قدس در ایران آورده است: مراسم روز جهانی قدس به منظور اعلام همبستگی با ملت مسلمان فلسطین و نجات قدس از لوث صهیونیست ها که این روزها جنایات وحشیانه ای علیه فلسطینی ها مرتکب می شوند در ایران برگزار شد.

پایگاه بانوراما الشرق الاوسط گزارش داد: قرار است در 80 کشور دنیا تظاهرات مشابهی برگزار شود و فریاد خشم علیه صهیونیست ها طنین انداز شود.

الرأی کویت: اعلام روز جهانی قدس نشان داد انقلاب ایران نقطه تحولی جهانی بود

روزنامه کویتی «الرای العام» در مقاله‌ای با عنوان «روز جهانی قدس روز تجلی همبستگی اسلامی» نوشت که امام خمینی (ره)، رهبر انقلاب اسلامی در ایران با نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، به خوبی به بزرگی خطر رژیم اشغالگر قدس در سایه توافقنامه‌های ننگین سازش به امضا رسیده با این دشمن صهیونیستی برای امت اسلامی واقف بود.

سی ان ان: به دلیل وقایع غزه تظاهرات امسال در تهران شور و حرارت بیشتری داشت/سی ان ان: به دلیل وقایع غزه تظاهرات امسال در تهران شور و حرارت بیشتری داشت

خبرنگار شبکه خبری سی ان ان در گزارشی از تهران درباره راهپیمایی روز قدس در ایران نوشت: مردم سراسر ایران با حضور در خیابان‌ها از مردم فلسطین حمایت کرده و علیه اشغالگری اسرائیل و رهبران آن شعار سر دادند.

وی افزود: دهها هزار نفر از مردم تهران با حضور در خیابانها شعار مرگ بر آمریکا و همچنین مرگ بر اسرائیل سر دادند.

این گزارش افزود: تظاهرات امسال با درگیری‌هایی که تاکنون به کشته شدن 700 فلسطینی که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند و ۳۰ اسرائیلی مصادف شده است و همین امر باعث می‌شود تا امروز شور و حرارت بیشتری را در میان تظاهرات کنندگان تهرانی شاهد باشیم.

ترند: مردم ایران به طور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند

خبرگزاری «ترند آذربایجان» در انعکاس خبر راهپیمایی امروز روز قدس در ایران نوشت: « رئیس جمهور ایرانیان در راهپیمایی روز قدس شرکت کرد»

ترند نوشت که مردم در گروه‌های بزرگ ده‌ها هزار نفری در تهران و بیش از 700 شهر دیگر از صبح امروز با حمل پلاکارهایی، شعارهایی را علیه اسرائیل سر دادند.شرکت‌کنندگان در این تظاهرات پرچم اسرائیل را به آتش‌کشیدند.

آروتز شوا : فریاد میلیونها ایرانی برای حمایت از مقاومت فلسطین

پایگاه اینترنتی این روزنامه اسرائیلی گزارش داد :‌معترضان ضداسرائیلی در بیش از 700 شهر ایران در حالی آخرین جمعه ماه رمضان را به برگزاری راهپیمایی روز قدس پرداختند که شعارهایی در حمایت از فلسطین و گروه های مقاومت و ضد رژیم صهیونیستی فریاد می زنند .

این روزنامه همچنین نوشت : مردم روزه دار تهران و دیگر شهرهای ایران امسال با خشم بیشتری نسبت به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه به خیابانها آمدند .

آروتز شوا با انتشار تصاویری از پلاکاردهای مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس اظهار داشت : مردم تهران از 9 نقطه مختلف در حالی به سمت دانشگاه تهران در مرکز شهر راهپیمایی می کنند که بر روی پلاکاردهای آنان شعار های " مرگ بر آمریکا "‌و "‌مرگ بر اسرائیل "‌ نوشته شده بود.

شبکه المنار لبنان: حمایت میلیون‌ها ایرانی از مقاومت مردم فلسطین

شبکه تلویزیونی المنار درباره روز جهانی قدس در تهران اعلام کرد: میلیون‌ها نفر از مردم ایران با آمدن به خیابان‌ها تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها را محکوم و بر ضرورت حمایت از فلسطینی‌ها تاکید کردند.

این شبکه اعلام کرد: مراسم روز جهانی قدس که امام روح الله موسوی خمینی (ره) آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان را به این روز نامگذاری کرد در جهان عرب و اسلام برگزار می شود.

پخش تصاویر راهپیمایی بزرگ حمایت از قدس در تهران در شبکه رویترز

تصاویر راهپیمایی بزرگ حمایت از قدس در شهر تهران در شبکه تلویزیونی رویترز به صورت زنده پخش شد.

شبکه الجزیره: راهپیمایی مردم ایران در حمایت از مردم غزه
شبکه تلويزيوني الجزيره انگليسی نوشت: امروز در تهران پايتخت ايران راهپيمايی روز قدس برای اعلام همبستگی با مردم غزه برپاشده است.

اين راهپيمايی عليه رژیم صهیونیستی و در حمايت از فلسطينی ها در غزه است. اين درحالی است که هجده روز از بمباران غزه سپری می شود.

فلسطین الیوم: راهپیمایی میلیونی روز جهانی قدس در ایران

پایگاه خبری فلسطین الیوم در خبری به بازتاب راپیمایی روز جهانی قدس پرداخت و نوشت: راهپیمایی میلیونی روز جهانی قدس در تهران پایتخت ایران و 770 شهر ایران در پاسخ به ندای رهبر انقلاب اسلامی ایران و در یاری ملت مسلمان فلسطین شروع شد.

تلویزیون الفرات: خیابان‌های شهرهای ایران شاهد راهپیمایی گسترده در حمایت از غزه بود
شبکه الفرات در گزارشی درباره برگزاری مراسم روز قدس در ایران آورده است: مردم ایران اسلامی از صبح آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راهپیمایی میلیونی در حمایت از ملت فلسطین و همبستگی با غزه و بزرگداشت روز جهانی قدس برگزار کردند.

الفرات عراق اعلام کرد: راهپیمایی میلیونی بزرگی در خیابان های شهرهای ایران در همبستگی با ملت فلسطین و نجات قدس از لوث صهیونیست ها برگزار شد.

این رسانه عراقی گزارش داد: مراجع دینی، سازمان ها، موسسات، احزاب، اتحادیه ها و جمعیت های ایرانی با بیانیه های جداگانه ای از ملت ایران خواسته بودند که مشارکت گسترده در راهپیمایی بزرگ امروز داشته باشند.