وزير اطلاعات از بازداشت يك روزنامه‌نگار مرتبط با راديو فردا خبر داد.

حيدر مصلحي در حاشيه جلسه امروز هيات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي در خصوص دستگيري روزنامه‌نگاران كه در اطلاعيه وزارت اطلاعات اعلام شده ”به اتهام وابستگي به راديو فردا دستگير شده‌اند“، گفت: تنها يك نفر از دستگيرشدگان خبرنگار بوده است كه مرتبط با راديو فردا بوده و حمايت قابل توجه بيگانه نيز پشت سر وي بوده است كه به اين امر اعتراف كرده است.

وي در پاسخ سوال ديگري مبني بر 8 نفر دستگير شده گفت: افراد مختلفي در رابطه با ارتباط با راديوفردا دستگيرشده‌اند ولي تنها يك نفر خبرنگار بين آنهاست كه مسايل آنها رسيدگي مي‌شود.

مصلحي درپاسخ به سوال ديگري درباره امنيت راهپيمايي فردا گفت: در راهپيمايي 22 بهمن، مردم بهترين مجموعه براي بحث امنيت هستند ولي پيش بيني‌هاي لازم صورت گرفته ولي چون راهپيمايي فردايك راهپيمايي مردمي است و هميشه ضدانقلاب هر وقت با مردم مواجه شده است نتوانسته هيچ‌گونه مقاومتي داشته باشد بنابراين فردا مردم هستند كه امنيت را ايجادخواهند كرد.

وي در عين حال گفت: دستگاه‌هاي انتظامي و امنيتي پيش‌بيني‌هاي لازم بر اساس فرضيات مختلفي در اين ارتباط وجود دارد را انجام دادند.و انشاءالله راهپيمايي بسيار پرشكوه و پاسخ سنگين براي دشمن وضدانقلاب خواهيم داشت.

وزير اطلاعات همچنين در مورد دستگيري فردي كه متهم به قتل در روز عاشوراست نيز گفت: وزارت اطلاعات اين فردرا دستگير نكرده است.

مصلحي در مورد كشف 200 قبضه سلاح در مناطق شرق تهران و اين كه آيا اين سلاح قرار بود در درگيري ها استفاده شود گفت: عزيزان سپاه اين سلاح هارا كشف كردند و دنبال اين قضيه هستند كه ببينند منظور از انبار اين سلاح‌ها چه بوده است.

وي ادامه داد: اين كه مطرح شده است اين سلاح‌ها مربوط به بسيج و يا مشابه آن بوده است درست نيست و براساس بررسي‌هاي انجام شده هيچ كدام از اين اظهارات صحيح نمي‌باشد اما برادران سپاه بررسي كار را انجام مي دهند تا انشاء‌الله به نتيجه برسند.

وزير اطلاعات در ارزيابي امنيت عمومي كشور نيز گفت: با لطف خدا در كشور امنيت خوبي وجود دارد كه اين مرهون تلاش‌هاي دستگاه‌هاي امنيتي و انتظامي است كه در رابطه با مباحث مختلف با هوشياري امنيت خوبي را ايجاد كردند.