حجت الاسلام و المسلمین روحانی اظهار داشت: تدابیر، کلمات، جملات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به خصوص کلام آخر ایشان در روز اخذ رای که فرمودند رای مردم امانت و حق الناس است اگر نبود معلوم نبود که شاهد چنین روزی با این همه شادی باشیم!

رییس جمهوری منتخب ملت ایران با بیان اینکه هر کسی که بیشتر به نظام و ایران عشق می ورزد باید پیشتاز فداکاری برای نظام و اسلام باشد؛ گفت: پیام ما این است که قهرها تمام شده و دوران آشتی، وحدت و یگانگی آغاز شده است.

به گزارش ایرنا، دکتر حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین تقدیر از دست اندرکاران ستاد انتخاباتی اش در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران، ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان افزود: حضرت علی اکبر(ع) به پدر بزرگوارش از همه نزدیک تر بود و به همین دلیل برای فداکاری و جانبازی پیشتاز شد و این درس مهمی است که هر کسی که به نظام و ایران عشق می ورزد و نزدیک تر است باید پیشتاز فداکاری برای نظام و اسلام باشد.
رییس جمهوری منتخب ملت ایران اظهار داشت: البته باید کسانی که اعتقاد بیشتری به دولت تدبیر و امید دارند پیشتاز خدمت و فداکاری بیشتر در راه تحقق آرمان های دولت خودشان باشند.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی ضمن سپاس و تشکر از ایزد منان که بی تردید زمینه پیروزی درانتخابات ریاست جمهوری را فراهم نمود، اظهار داشت: تدابیر، کلمات، جملات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به خصوص کلام آخر ایشان در روز اخذ رای که فرمودند رای مردم امانت و حق الناس است اگر نبود معلوم نبود که شاهد چنین روزی با این همه شادی باشیم.
وی ضمن تشکر از نخبگان، فرهیختگان، مراجع و اساتید و همه کسانی که برای ایجاد صحنه پر شور انتخابات 24خرداد ماه تلاش کردند؛ گفت: من همیشه به قدرت شور و حماسه سازی ملت ایران به ویژه جوانان ایمان داشته ام و در دوران انقلاب اسلامی و 15 خرداد 1342 و دفاع مقدس شاهد شور و حماسه جوانان بودم اما این شور مردم در انتخابات 24 خرداد از جنس دیگری بود.
رییس جمهوری منتخب ملت ایران افزود: در دوران تبلیغات انتخابات هر کجا که موفق شدم به آنجا شرفیاب شوم شور و هیجان مردم را دیدم، همچنین به ورزشگاه هایی رفتم که به دلیل تاخیر در پرواز مردم 4 الی 5 ساعت در انجا منتظر بودند اما دیدم همان نشاط و شور را دارند.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: همه این حضور یک جمله را گفت و آن اینکه ما آینده بهتری را می خواهیم.
وی اظهار داشت: از آیت الله هاشمی رفسنجانی که تدبیرشان، حوصله شان، صبرشان و سکوتشان زیبا و معنادار بود و همچنین از حجت الاسلام و المسلمین سید محمد خاتمی، جریان های سیاسی، جناح ها، اصلاح طلبان، اعتدال گرایان، اصولگرایان و همه کسانی که به صحنه آمدند تشکر می کنم.
رییس جمهوری منتخب ملت ایران گفت: زیبایی در این نبود که در پایان تلاش ها نام حسن روحانی بماند، آنچه که مهم بود این بود که هدف مهم را همه لمس کردند و از خیلی چیزها از جمله برند حزبی و جناحی گذشتند و این گذشت معنای زیبایی دارد و آن این است که در ادامه راه برای اهداف ایران عزیز از خود می گذریم.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی افزود: من منظره زیبایی را قبل، حین و پس از انتخابات مشاهده کردم که حاکی از رشد و درس آموزی از گذشته بود و آن چیزی است که همه ما را امیدوار می کند.
وی اظهار داشت: من می دانم مشکلات زیاد است و این روزها که با وزارتخانه ها و دولت در حال تبادل قدرت هستیم مشکلات را بیشتر می بینم اما هر چه مشکلات را می بینم از امیدم کاسته نمی شود.
رییس جمهوری منتخب ملت ایران ادامه داد: مطمئن هستم که حماسه و همراهی مردم تا روز انتخابات نبود و آنها تا پایان دولتم مرا حمایت و همراهی خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی گفت: در این میان آقای دکتر عارف بسیار اخلاقی و بر مبنای هدف عمل کرد و در فراز و نشیب ها است که جایگاه انسان های شایسته مشخص می شود.
وی با اشاره به فعالیت و تلاش های ستاد انتخاباتی اش در طول این چند مدت گفت: من جزو نامزدهایی بودم که پولی در بساط نداشتم و سرمایه اصلی همه ما آبرویمان بود که همه را در کف اخلاص گذاشتیم و به صحنه آمدیم و خیلی از مردم نیز در این راه کمک کردند.
رییس جمهوری منتخب ملت ایران تاکید کرد: ستادهای انتخاباتی یک جرقه اولیه بود که به دنبال آن خدا اراده کرد که موجی ایجاد شود.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی ادامه داد: از این که در صندوق برخی روستاها تعداد رای آن بیش از 200 رای بود و 200 رای آن به نام حسن روحانی است واقعا دچار حیرت هستیم .
وی یادآور شد: من در این فرصت کوتاه موفق شدم به چند استان سفر کنم و چگونگی آگاهی و هوشیاری مردم نشان می دهد جامعه ما به گونه ای دیگر است و امروز ارتباط شهر و روستا کاملا متفاوت است.
رییس جمهوری منتخب ملت ایران گفت: کلیت این موضوع پیام مهمی برای همه دارد و خوشحالی که جامعه امروز ما حال و هوایی توام با نشاط یافته است.
روحانی با بیان این که دستاورد بسیار بزرگی بدست آورده ایم و این دستاورد بالاتر از پیروزی در انتخابات است، خاطرنشان کرد: بسیاری از چیزهایی که در چهارسال گذشته وجود داشت، باران رحمت الهی تبدیل به سیل شد و همه آنها را شست.
وی با بیان این که آنچه بدست آورد ه ایم سرمایه ملی و اعتماد مردم به نظام و حاکمیت است، اظهار داشت: در ایام انتخابات شور و نشاط را در اقصی نقاط کشورشاهد بودیم و مشاهده کردیم که شور و نشاط و هیجان در همه جا یکسان و ایران یکپارچه و یک صدا بود.
وی ضمن خسته نباشید به دست اندرکاران ستاد انتخاباتیش ، افزود: شما و من به حسن روحانی رای نداده ایم، بلکه همه ما برای ایران قدم برداشته ایم.
رییس جمهوری منتخب مردم ایران با اشاره به اجرای امروز «شهرام ناظری» از هنرمندان کشورمان و متن قرائت شده توسط «پگاه آهنگرانی» بازیگر سینما در این مراسم ، خاطرنشان کرد: این اجرا و برنامه این پیام را داشت که همه قهرها تمام شده و دوران آشتی، وحدت و یگانگی آغاز شده است.
روحانی با بیان این که هنر نقش عمده ‌ای در پویایی کشور دارد، اظهارداشت: مگر می‌ شود بدون هنر زندگی کرد، هنر فرهنگ جامعه را تلطیف می‌ کند و پیام‌ های مقدس را در عمق جان‌ ها می ‌نشاند.
وی با یادآوری این که شهرام ناظری ابیاتی از مولانا با عنوان «قفل زندان را بشکن» اجرا کرد، افزود: ما در دوران پسا مولانا هستیم و می خواهیم به جای شکستن قفل با کلید باز کنیم.
رییس جمهوری منتخب ملت ایران تصریح کرد: دوران رقابت های انتخاباتی که بسیار اخلاقی هم بود به پایان رسیده است، مبنای ما اخلاق، انسانیت و برادری است و از امروز باید به فکر حل معضلات کشور باشیم و دست در دست هم دهیم و مشکلات را حل و فصل کنیم و تفکر اعتدالی و جدایی از افراط را قدم به قدم به سراسر جامعه بکشانیم.
دکتر روحانی ادامه داد: مبنای ما شایسته سالاری و فراجناحی بوده و از همه نیروهای شایسته جامعه استفاده می کنیم، سیاست ما جذب بقیه و دفع نیست.
وی ادامه داد: هر کسی به هر نامزدی رای داده برای ما عزیز و محترم است و خدا را گواه می گیریم به همان اندازه که برای کسانی که به من رای داده اند احترام قائلم به همان اندازه نیز به کسانی که به من رای نداده اند احترام می گذارم؛ به تمام 75 میلیون با چشم واحد نگاه می کنم.
رییس جمهوری منتخب ملت ایران افزود: تلاش می کنم با زبان نرم، افراطی ها را به سمت اعتدال دعوت کنم و در این راه هم موفق خواهم بود.
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بیان این که مبارزات انتخاباتی پایان رسیده است اما ایران همیشه پاینده است، اظهارداشت: باید به همدیگر قول دهیم این روحیه نشاط، ایستادگی و فداکاری را حفظ کنیم و امید من این است که هر کدام از ما با شمع امید خودمان همه شمع ها را روشن کنیم.
وی ادامه داد: باید در برابر مردم احساس مسوولیت کنیم تا به همه اهداف انقلاب، نظام و کشور دست پیدا کنیم.


دروغ و تهمت، شایسته نظام اسلامی ما نیست

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفت و گویی که پیش از انتخابات انجام شد، در پاسخ به سوالی در خصوص اصول مغفول مانده از آرمان‌های امام خمینی اظهار داشت: در مورد آرمان‌های امام مولفه‌هایی هستند که آن نکات درحد لازم مورد توجه نیست؛ همه می‌دانند که امام بر وحدت، بسیار بسیار تاکید و همیشه واژه «وحدت کلمه‌» را تکرار می‌کردند. ایشان می‌فرمودند من از دشمن خارجی برای این انقلاب و کشور هراسی ندارم اما برای اختلاف در داخل نگران هستم و متأسفانه در این سال‌های اخیر و همین ماه‌های اخیر شاهد فاصله فراوان، اختلاف و شکاف در جامعه و اختلاف بین تشکل‌ها، احزاب و جناح ها هستیم؛ چیزی که شایسته این کشور نیست و آن هم به بهانه‌هایی صورت می‌گیرد که بسیاری از آن‌ها اصل و اساس و ریشه‌ای ندارد و واهی است. این یکی از آن نکاتی است که در این سال‌های اخیر مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش جماران، وی افزود: مسئله دیگر «اخلاق» است که امام همواره بر آن تاکید می‌ورزید. ایشان هم در زندگی، هم در سخنان و هم در شیوه رفتار زندگی مسئولان بر آن تاکید داشتند، اما متاسفانه مسئله اخلاق هم در سال‌های اخیر نه تنها مورد توجه قرار نگرفته بلکه از سوی افرادی که مسئولیت‌‌هایی دارند و بداخلاقی از سوی آن‌ها کمتر انتظار می‌رود شاهد بداخلاقی‌های بسیار زیادی هستیم؛ از سخنان بی‌پایه گرفته تا دروغ و تهمت تا دیگر بداخلاقی‌ها که هرگز شایسته نظام اسلامی ما نیست و متاسفانه شاهد این شرایط هستیم.

روحانی یادآور شد: امام همیشه به دنبال عزت کشور و عزت مردم بود و اصلا او بود که عزت را برای ما به ارمغان آورد. اما متاسفانه با فشارهایی که بخشی از آن هم به واسطه فشارهای خارجی بر ما تحمیل می‌شود و بر زندگی مردم تاثیر گذاشته و مردم به خاطر تأمین معیشت خود و زندگی روزمره خود با مشکلات فراوانی روبرو شده‌اند و عده‌ای حتی برای تامین دوای بیمار خود یا جهیزیه برای دختر و یا شغلی برای فرزند خود و این‌که بتوانند زندگی آرام و راحتی داشته باشند با مشکلات فراوانی روبرو هستند و این همه مشکل و فشار با عزت و سربلندی یک ملت عظیم سازگار نیست. این‌ها همه مسائلی است که متاسفانه شاهد آن هستیم.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت به دست گرفتن دولت، چگونه می‌توان مشکلات فرهنگی و اخلاقی را حل کرد؟ گفت: بروز و ظهور مسائل فرهنگی و اخلاقی می‌تواند خیلی به سرعت اتفاق بیفتد اما بازگشت آن به حالت اول زمانبر است. مسائل فرهنگی و اخلاقی موضوعی نیست که یک یا دو روزه آن را سامان داد. اما اگر همه دست به دست هم داده و فضا را تغییر دهیم، می‌توانیم به این اهداف دست یافته و دولت آینده اگر اخلاق‌مدار باشد حتما می‌تواند بر این مسئله تاثیر‌گذار باشد.

 

 در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیما

 روحانی: هرچه که بود را باید برای گذشته گذاشت


رئیس جمهوری منتخب ملت ایران در دیدار با رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: نگاه ها در کشور باید معطوف به آینده باشد.

به گزارش مهر، حسن روحانی رئیس جمهوری منتخب در دیدار با عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما با اشاره به حضور گسترده مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری و خلق حماسه سیاسی تاکید کرد که فرصتی مغتنم برای گسترش آرامش در کشور و حل مشکلات مردم فراهم شده است و از رسانه از جمله صدا و سیما انتظار می رود در جهت حفظ و گسترش این فرصت تلاش کنند.

رئیس جمهوری منتخب ملت ایران با بیان اینکه "نگاه ها در کشور باید معطوف به آینده باشد"، تصریح کرد: هرچه که بود را باید برای گذشته گذاشت و برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی از مسیر اعتدال تلاش کرد.

ضرغامی در این دیدار که در محل استقرار موقت رئیس جمهوری منتخب ملت ایران برگزار شد با تبریک به دکتر روحانی آمادگی صدا و سیما را برای همکاری با دولت آینده اعلام کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت که پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست جمهوری فرصتی بزرگ برای کشور است.

 

دیدار رئیس جمهور منتخب ایران با ملی پوشان فوتبال

روحانی: فوتبال در جامعه وحدت درست کرده است 

 

رئیس جمهور منتخب ایران چهارشنبه با اعضا و بازیکنان تیم ملی فوتبال دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایسنا، ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، چهارشنبه شب میزبان تیم ملی فوتبال ایران بود. بازیکنان، کادر فنی و جمعی از مسئولان ورزش و فوتبال ایران، دیشب با دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور منتخب ایران دیدار کردند.

دکتر حسن روحانی در این جلسه ابتدا به ملی پوشان و اعضای کادر فنی تیم ملی و مسئولان حاضر در جلسه خسته نباشید گفت و اظهار کرد: از این که فرصتی پیش آمد تا دلاوران ورزشکار ایران بتوانند دل مردم ایران را شاد کنند، خرسندم. این اتفاق به دنبال شادی مردم برای انتخابات بسیار خوب بود و شادی مضاعفی پدید آورد.

وی افزود: چند ساعت قبل از بازی با کاپیتان تیم ملی تلفنی حرف زدم و گفتم که سلام مرا به همه برساند و بگوید که مردم ایران از آنها انتظار پیروزی و به دنبالش شادی دوباره دارند. از او خواستم که به همه بگوید که مردم ایران برایشان دعا می‌کنند.

روحانی همچنین گفت: شکر خدا فوتبال در ایران جایگاه خوبی پیدا کرده و با فرهنگ و مذهب ما گره خورده است. چه کسی باور می‌کرد که روزی فوتبال بخشی از مسائل دینی ما باشد؟ وقتی بازیکنان در میدان نبرد می‌کردند، مردم ایران دعا می‌خواندند و پیرمردان و پیرزنانی هم بودند که برای پیروزی شان نذر می‌کردند و صلوات می‌فرستادند. فوتبال در جامعه وحدت درست کرده است.

وی ادامه داد: سه‌شنبه شب همه مردم ایران شاد بودند. با چه وسیله‌ای می‌شود افراد مختلف از قومیت‌ها و تفکرات متنوع را در یک شب گرد هم جمع کرد؟ ورزش و به خصوص فوتبال این کار را خیلی خوب انجام می‌دهد. پس فوتبال، سیاسی هم هست. برای شما لذت بخش‌ترین زمان، چه زمانی است؟ وقتی پرچم جمهوری اسلامی ایران بالا می‌رود و سرود ملی طنین انداز می‌شود، خودتان احساس عزت و غرور ملی می‌کنید و همه مردم به همراه شما سرشار از غرور ملی می‌شوند.

رئیس جمهور منتخب در ادامه از بازیکنان و مربیان تیم ملی که به دیدارش رفته بودند قدردانی کرد و گفت: از سرمربی عزیز تیم ملی، کسانی که در ساماندهی ورزش تلاش می‌کنند و همه دست اندرکارانی که در موفقیت‌های تیم ملی سهیم هستند، از صمیم قلبم تشکر می‌کنم. متاسفانه بازی تیم ملی برابر کره‌جنوبی را از نزدیک ندیدم چون در جلسه‌ای بودم اما سپرده بودم که گزارش لحظه به لحظه آن را به من بدهند.

وی افزود: این بازی آنقدر ارزشمند بود که دیدید، تلاش، کوشش، تکنیک، منطق و با اخلاق بودن شما مورد توجه همه بود. ورزش شما ورزش پهلوانی است و باید با اخلاق توأم باشد. در بازی شما، غیرت و تعصب ملی همراه با اخلاق کاملا حس می‌شد.مجموعه همه این‌ها است که مردم را شاد می‌کند. اگر بهترین بازی را انجام دهید ولی اخلاق را بشکنید، مردم سرافکنده می‌شوند. وقتی اخلاق با سایر مواردی که گفتم همراه باشد، مردم آن را حس می‌کنند.

دکتر روحانی همچنین گفت: شما با صعود به جام جهانی کار بزرگی کردید چون این اتفاق، آرزوی همه مردم ایران بود. به همین ترتیب تردید ندارم که تیم ملی در جام جهانی نتایج خوبی خواهد گرفت. دولت آینده هم از هیچ کمکی فروگذار نخواهد کرد. (تشویق حضار)

رئیس جمهور منتخی ملت ایران در ادامه برنامه اصلی دولتش را برای ورزش، پرداختن به ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: برنامه دولت آینده تلاش برای ارتقای ورزش همگانی است. اگر ورزش همگانی را درختی تصور کنیم، ورزش قهرمانی میوه‌های آن هستند پس باید ورزش همگانی را گسترش دهیم.این مساله یک ضرورت اجتماعی – فرهنگی است.

وی در پایان گفت: میدانم که خسته راه هستید. من بار دیگر به نمایندگی از همه مردم ایران از شما سپاسگزاری می‌کنم و امیدوارم در همه عرصه‌های زندگی پیروز و سربلند باشید. (تشویق حضار)

در ابتدای این جلسه که حدود ساعت 22 آغاز شد، شهاب الدین عزیزی خادم – عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال – با تبریک حماسه مردم در انتخابات 24 خرداد و حماسه آفرینی ملی پوشان فوتبال در کره‌جنوبی، از دکتر روحانی به دلیل این که تیم ملی را به حضور پذیرفت، تشکر کرد.

در ادامه، محمد عباسی – وزیر ورزش و جوانان – با تبریک انتخاب دکتر روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران و ابراز خرسندی از حماسه آفرینی‌های مردم و تیم ملی در هفته اخیر، گفت: ورزش ایران در یک سال گذشته اتفاقات دلنشینی را تجربه کرده است. رتبه ایران در المپیک 2012 لندن، هفدهم و در پارالمپیک دوازدهم دنیا بود که نشان می‌دهد ورزش ایران به درجات بالای جهانی رسیده است. همچنین تیم ملی فوتبال ما به رقابتی صعود کرده که تنها 32 کشور می‌توانند در آن حاضر باشند. بنابراین فوتبال ما جزو 32 کشور برتر دنیاست.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خداوند را شاکریم که تیم ملی توانست به جام جهانی راه بیابد. ما این همه را مرهون الطاف حضرت ولی عصر (عج) هستیم. امیدوارم که در ادامه راه با حمایت از جوانان و هدایت آنها به حول و قوه الهی همواره در عرصه ورزش پیشرفت کنیم.

در ادامه جلسه، علی کفاشیان – رئیس فدراسیون فوتبال – از رئیس جمهور منتخب بابت وقتی که در اختیار تیم ملی گذاشته بود تشکر کرد و گفت که تیم ملی به تازگی از سفر بازگشته و دلیل تاخیر نیم ساعته آنها هم خستگی و برخی ناهماهنگی‌ها بوده است.

در این لحظه دکتر روحانی به شوخی خطاب به کفاشیان گفت:" اگر ملی پوشان خسته هستند، حرفی نمی زنیم!" این حرف روحانی باعث خنده حضار شد و روند جلسه را تغییر داد.

کفاشیان در ادمه سخنانش درباره تیم ملی فوتبال گفت: بازیکنانی که اینک در جلسه هستند، منتخب بازیکنانی هستند که در 18 تیم لیگ برتری و 28 تیم دسته یکی فعالیت می‌کنند و در آنها رشد کرده‌اند.

رئیس خندان فدراسیون فوتبال همچنین گفت: برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران، به عنوان تیم نخست گروه خود به جام جهانی راه یافتیم. از حالا به بعد، کارمان سخت‌تر می‌شود. مردم همیشه دوست دارند که به جام جهانی برویم اما وقتی می‌روم و نتایج خوبی کسب نمی‌کنیم، ناراحت می‌شوند. امیدوارم این بار نتایج خوبی در جام جهانی بگیریم.

کفاشیان در پایان گفت که ترجیح می‌دهد وقتش را به "کی روش" و نکونام بدهد تا آنها درباره تیم ملی صحبت کنند.

کارلوس کی‌روش، در ابتدای سخنش، از دکتر روحانی تشکر کرد و انتخاب او را به عنوان رئیس جمهور اسلامی ایران تبریک گفت. کی‌روش در ادامه گفت: برای شما از صمیم قلبم آرزوی بهترین‌ها را دارم و بسیار خوشحالم که شادی‌ام را با مردم ایران تقسیم می‌کنم. ما در آینده به کمک و حمایت شما نیاز داریم.

جواد نکونام، آخرین سخنران تیم ملی در مراسم دیشب بود. کاپیتان تیم ملی گفت: به عنوان عضو کوچکی از خانواده فوتبال ایران خوشحالم که دل مردم را شاد کردیم. ان شاءالله بتوانیم در برزیل هم عملکرد خوبی داشته باشیم و با حمایت شما باز هم مردم را خوشحال کنیم.

در پایان جلسه، از سوی دکتر روحانی هدایایی به رسم یادبود به ملی پوشان اهدا شد.

 این دیدار حاشیه های جالبی هم داشت.

* سخنرانان جلسه پس از پایان صحبت هایشان سایرین را به قرائت صلوات دعوت می‌کردند اما کی‌روش که با این رسم غریبه بود، پس از پایان گفته‌هایش تنها سکوت کرد. در این لحظه امیر عابدینی خطاب به دکتر روحانی گفت: این ها ورزشکار هستند و عادت دارند بعد از حرفشان برایشان دست بزنند. این صحبت عابدینی باعث شد که ملی پوشان به همراه رئیس جمهور منتخب، کی روش را تشویق کنند.

* در پایان وقتی قرار شد که هدایای رئیس جمهور منتخب به ملی پوشان اهدا شود، عزیزی خادم اعلام کرد که رئیس جمهور برای ملی پوشان هدایایی در نظر گرفته است. دکتر روحانی در این لحظه به شوخی گفت: ناقابلش را هم بگویید!

* زمانی که کی‌روش و عباسی به دکتر روحانی پیوستند تا هدایای ملی پوشان را به آنها اهدا کنند، همه چیز روی نظم بود اما دیری نگذشت که نظم جلسه به هم ریخت و هر کسی به سمتی رفت.

* مجتبی جباری، خسرو حیدری، فرزاد حاتمی، احسان حاج‌صفی و سوشا مکانی، زمانی که ملی پوشان سرگرم دریافت هدیه شان بودند، به دور مسعود شجاعی حلقه زدند و از او خواستند که هدیه‌اش را باز کند. شجاعی هم یکی از بسته‌های اهدایی را که حاوی یک شیشه عطر بود باز کرد و گفت:"بوش خیلی خوبه!"

* وقتی نوبت به آندرانیک تیموریان رسید که هدیه‌اش را بگیرد، مارکار آقاجانیان – مربی ارمنی تیم ملی – او را با عنوان "نماینده ارامنه در تیم ملی" خطاب کرد.

* در پایان مراسم برای ملی پوشان شام تهیه شده بود اما به دلیل خستگی و عجله برخی بازیکنان، تیم ملی شام را در ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام صرف نکردند و رفتند.

* آندو که با دست گچ گرفته در مراسم حاضر شده بود، چند بار از سوار شدن در آسانسور ساختمان باز ماند تا حسابی از دست هم تیمی هایش – که مراعات حال او را نکردند – گله کند.

* وقتی ملی پوشان ساختمان را ترک کردند متوجه انبوه جمعیتی شدند که درست روبروی ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تجمع کرده بودند تا با ملی پوشان عکس یادگاری بیندازند.