در دوسال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد معارضینی که مقدمات تغییر این رویکرد را مهندسی می کرندد سکان مذاکرات را بعد از ابتکار بی نظیر وی در دور مذاکرات ایران و ترکیه و برزیل از وی ربودند و دیپلماسی خشک و صامت آقای « جلیلی » را جایگزین دیپلماسی فعال و خلاق دکتر احمدی نژاد کردند

: رابطه تأثیرگزاری بر افکار عمومی و مدیریت تحولات جهانی ، رابطه ای تنگاتنگ است ، بنابراین افکار عمومی عامل تعیین کننده ای در عالم سیاست می باشد .

بر اساس این واقعیّت مدعیان کدخدایی جهان با تسلط بر رسانه ها و با تمرکز بر فرعیّاتی که می خواهند اصل شود و متن ساختن از حاشیه ها همواره به دنبال تغییر زمین بازی به نفع خود هستند.

مذاکرات هسته ای که بار دیگر در دولت جدید به خبر اول منطقه و حتّی جهان تبدیل شده است از همان قسم طراحی های دشمنان برای انحراف افکار عمومی در جهت مدیریت جهانی می باشد ، چنانچه تریبون رسمی دولت خبیث انگلیس نیز به آن اقرار کرد :

« بحران در ایران و خاورمیانه توجه بین المللی را از فلسطین دور می کند و این چیزی است که اسرائیل می خواهد . » ( بی بی سی - 92/8/25 )

اظهارات وقیحانه ی « ویلیام هیگ » سکاندار سیاست خارجه انگلیس در حاشیه مذاکرات اخیر عمق این طراحی را مشخص می کند که به دروغ مدعی شد : « برنامه هسته ای ایران عامل اصلی ناامنی و بحران خاورمیانه است !!! » بنابراین نفس تن دادن مسئولان جدید دیپلماتیک ایران به خبر اوّل شدن برنامه ی هسته ای کشورمان ، بازی در زمین دشمن و قرار دادن ایران در سیبل نشانه گیری های رسانه ای آنان به نفع رژیم صهیونیستی و به ضرر منافع ملّی و بیداری منطقه بوده است .این در صورتی است که کیاست «دکتر احمدی نژاد» همواره مانع بازی در میدانی بود که بُرد دشمن را تضمین می کرد.

ابتکار عمل دکتر احمدی نژاد و عدم بازی وی در زمین دشمن:

اگر چه در دوسال آخر ریاست جمهوری ایشان معارضینی که مقدمات تغییر این رویکرد را از همان هنگام مهندسی می کرندد سکان مذاکرات را بعد از ابتکار بی نظیر وی در دور مذاکرات ایران و ترکیه و برزیل از وی ربودند و دیپلماسی خشک و صامت آقای « جلیلی » را جایگزین دیپلماسی فعال و خلاق دکتر احمدی نژاد کردند ولی رویکرد ماهرانه ی دکتر احمدی نژاد از تغییر بازیگران مذاکرات هسته ای از چند کشور مستکبر به کشورهایی مانند ترکیه و برزیل و توليد سوخت 20 درصد زنگ خطری برای کدخدایان بود که متأسفانه هم زمانی این ابتکار عمل با بلوای ابلهان خود عمار پندار بر علیه جریان موهوم انحرافی موقعیت ایشان را از داخل تضعیف کرد و مطمئناً اگر مدعیان بصیرتی که امروز« کاسه چه کنم ؟ً چه کنم ؟! در دست گرفته اند» و مجبور به سکوت هستند آن روز نیز به این بزرگ مرد احترام می کردند و به توهم «خطرناک ترین انحراف در چهارصد سال گذشته» تمام عوامل نادان خود را بر خلاف خواست رهبری برای هدم دولت عدالت به میدان نمی آوردند امروز مجبور به سکوت در مقابل یغمای دستآوردهای شهیدان هسته ای نبودیم .


( رونمایی از صفحه سوخت ۲۰ درصد، دست‌آورد شهید شهریاری توسط دکتر احمدی‌نژاد )

همانطور که پیش از این رهبری عزیز انقلاب اسلامی بارها اعلام کرده بودند که نفس نشستن ایران پشت میز مذاکره برای امریکاییها که در منطقه منزوی شده اند مطلوب است . چنانچه می بینیم که آمریکا با تغییر شرایط بعد از انتخاباتی که گزینه ی دولت دهم حذف شده بود ، به محض اینکه توانست ایرانیان را به میز مذاکره بنشاند در تمام تریبون ها ایران را محبور به این مذاکرات و در واقع شکست خورده معرفی می کند و دیگر از هزینه جنگ در سوریه و حتّی از همراهی دوستان قدیمیش چون عربستان احساس بی نیازی کرده ، و به موازات این مذاکرات فروکشی بیداری منطقه و بازسازی راهبردی رژیم صهیونیستی را به وضوح مشاهده می کنیم .

اینها همه بدون ملاحظه مفاد مذاکرات است ، ولی وقتی به مفاد مذاکرات که مزورانه محرمانه شده است دقیق می شویم باز هم برد را برای دشمانمان می بینیم .

عقب نشینی های فاحش در ازای بخشی از اموال به سرقت رفته مان ؟!
آیا مفاد مذاکرات انهدام پیشرفت های هسته ای دولت نهم و دهم است ؟!

تیم مذاکره کننده هسته ای که تجربه ی مذاکرات شکست خورده ی سعدآباد در ده سال گذشته را در کارنامه دارند برای پاک کردن اذهان عمومی به دنبال اعتماد سازی داخلی نیز می باشد بنابراین اینبار به خوبی می دانند که مفاد مذاکرات در داخل کشور باید از مردم مخفی نگهداشته شود تا مانند گذشته واکنش های اجتماعی را برنیانگیزد ، ولی بنابر آنچه که از لا به لای رسانه های رسمی بیگانگان و کلّی گویی مذاکره کنندگان فهمیده می شود ، عمده مفاد مذاکرات عبارتند از :

۱- توقف غنی سازی 20 درصد !
۲- اکسید کردن سوخت های تولیدی 20 درصد !
۳- تنزل غنی سازی از 5 درصد به 3/5 درصد !
۴- عدم به کار گیری سانتریفیوژهای نسل جدید و محدود ماندن تعداد سانتریفیوژها !
۵- تعطیلی تأسیسات آب سنگین اراک !
۶- بازدید نامحدود از تمام مراکز مورد نظر آنان !
۷- در ازای همه این عقب نشینی ها رفع توقیف چند میلیارد از پول فروش نفت کشورمان که توسط این راهزنان بین المللی توقیف شده است !

با دقّت به این خواسته ها متوجه می شویم که دعوا بر سر دست آوردهای دولت نهم و دهم است ، از هزاران سانتریفیوژ ساخته شده در این دوران تا تولید نسل دوم سانتریفیوژها و غنی سازی لیزری تا تثبیت غنی سازی 5 درصد و پیوستن کشور به باشگاه تولید کنندگان سوخت هسته ای تا برگ برنده ای که ابتکار عمل دکتر احمدی نژاد و ایثار شهید شهریاری به تولید صفحه سوخت 20 درصد در ناباوری داخلی و بهت خارجی ها منجر شد و تأسیسات پیشرفته آب سنگین اراک همه و همه دست آوردهای حماسی این ملّت در ازای اندکی از دارایی به سرقت رفته‌مان!!!

مضحک آنکه چینش این توافق به صورتی است که کشور را از هرگونه فعاّلیّت هسته ای کارآمد باز می دارد ، درست است که مذاکره کنندگان می گویند ما از حقّ غنی سازی کوتاه نمی آییم ولی باید بدانیم که غنی سازی 3/5 درصد اصلاً در نیروگاههای آب سبک که در برنامه دولت دهم تولید هشت نیروگاه بومی آب سبک دیده شده بود ، کاربردی ندارد و خواستار تعطیلی تأسیسات آب سنگین و نیروگاه آب سنگین اراک هستند!

محدود نگهداشتن سانتریفیوژها و تکرار بازی تعطیلی رآکتور تهران و تحقیر ملّت برای دادن سوخت هسته ای و رادیو داروها دور باطلی است که دولت دکتر احمدی نژاد مدبرانه آنرا مدیریّت کرده بود.

گام نخست مذاکرات توقف فعّالیّت هسته‌ای و گام نهائی برچیدن تأسیسات هسته‌ای!
البته این خواسته ها فعلاً در مرحله ی نخست بند کشیدن ملّت و کشوردرحال پیشرفت ماست ، چراکه بنابر تصریح مقامات غربی مذاکرات در مرحله ی اوّل توقف فعّالیّت های هسته ای را دنبال می کند و در مرحله ی نهایی برچیده شدن تأسیسات هسته ای همانگونه که در لیبی کردند را شامل می شود ، چنانچه سردمداران رژیم صهیونیستی با تشبیه تأسیسات صلح آمیز هسته ای کشورمان با ذخایر شیمیایی سوریه إعمال فشار بیشتر هم زمان با مذاکرات را موجب برچیدن فعالیّت های هسته ای می دانند و مقامات کاخ سفید نیز تکرار کننده این زیاده خواهی صهیونیست ها هستند ، جان کری :

«هدف آمریکا در مذاکرات با ایران در گام نخست توقف برنامه ی هسته ای این کشور و سپس برچیدن کامل آن است!»

( مصاحبه ی ان بی سی – 92/8/20 )

و متأسفانه بنابر گزارش فصلی آژانس بین المللی انرژی اتمی که در رسانه های جهانی منعکس شد :

« ایران پس از روی کار آمدن روحانی توسعه فعاّلیّت های هسته ایش را متوقف کرده است . »

( خبرگزاری فرانسه – 92/8/24 )

به راستی تعطیلی فعّالیت های هسته ای ادامه راه شهیدان هسته ای و پاسداشت سال های شیرین مقاومت ملّت است ؟!

آیا پیش گرفتن سیاست های اقتصادی که با تعطیلی خدماتی چون مسکن مهر و هدفمندی یارانه ها پیش می رود و فشار معیشتی مردم را افزون می کند بخشی از مفاد محرمانه ی مذاکرات است ؟!

چرا تأثیرگزاران بر بازار که سال گذشته با ایجاد حباب و التهاب کاذب به دنبال کارآمد نشان دادن تحریم ها و ناکارآمد نمایاندن دولت عدالت بودند هنوز بر کوس گرانی و تنگی معیشت مردم می کوبند ؟ً

چرا کسانیکه دولت مظلوم دکتر احمدی نژاد را متهم به سوء مدیریت می کردند امروز درمقابل مقاومت تیم اقتصادی دولت 11 برای کاهش قیمت دلار و اصرار آن بر افزایش ربای بانکی که همه تورم زاست و فقط به فرموده امام راحل به نفع « سرمایه داران زالو صفت » است سکوت کرده اند؟!

آیا تجربه دو سال اخیر سرپل های دشمن در کشور که به ناامنی اقتصادی در خلایی که دخالت های اتاق های بازرگانی و قوانین مجلس ایجاد کرده بود برای فشار معیشتی به مردم باید تداوم یابد تا مرحله نهایی دشمنان یعنی برچیدن تأسیسات هسته ای عملی شود ؟!

با سربسته ماندن مفاد مذاکرات این گمانه ها بیشتر به واقعیّت نزدیک است تا تحلیل ، چنانچه روزنامه فرانسوی لوموند مدعی شده است که علّت سرپیچی مقامات پاریس در دور نخست مذاکرات این بوده است که :

« آمریکا و ایران از مدّت ها قبل برای رسیدن به یک سازش ، دیدارهای دوجانبه داشته اند ...»

( لوموند – 92/8/21 )

و تمکین پاریس در دور جدید مذاکرات گویای موفقیّت طرف ایرانی در راضی کردن الیزه نشینان زیاده خواه بوده است .

چنانچه بعد از توافقنامه ای که برای مردم فاش نشد و رسانه ها و صدا و سیما بر آنند آنرا پیروزی دولت 11 جا بزنند ، مستکبران جهانی با پیروز نشان دادن خود ادبیاتی به کار بردند که فقط فاتحان مست به کار می برند.

«جان کری» :
این توافق نامه مهمترین بخش های هسته ای ایران را متوقف می کند!
ما به تأسیسات کلیدی ایران دسترسی خواهیم داشت!
ایران توافق کرده همه غنی سازی بالای 5درصد را متوقف کند
و ذخیره غنی شده خود را کاهش دهد
یعنی در شش ماه آینده این ذخیره به صفر خواهد رسید!
ایران تأسیسات هسته ای دیگر نخواهد ساخت!
سانتریفیوژهای جدید نخواهد ساخت!
این توافقنامه نمی گوید که ایران حق غنی سازی دارد!
ما به توافقی رسیدیم که به موجب آن برنامه هسته ای ایران از این لحظه
به طوری که برای کشورهایمنطقه تهدیدی تلقی شود ادامه نخواهد یافت
و در حقیقت برنامه هسته ای ایران را به عقب خواهد برد
و این یعنی امنیّت برای متحدان ما در منطقه و اسرائیل !!! » (92/9/3 - بی بی سی)
ملاحظه کردید ! مکّاران مستکبر جهانی به گونه ای سخن می گویند که گویا ایران به دنبال سلاح هسته‌ای بوده!
این معنایش بُرد بُرد ادعایی آقایان است یا فرصت دادن به دشمن برای تحقیر کشور متمدنمان می باشد؟!

تبدیل وعده 100 روزه به خوش باوری به روند مذاکرات فرسایشی:
تبدیل وعده 100 روزه دولت به چشمداشت غیرواقع بینانه شش ماهه به میز مذاکرات و احتمال استمرار این وعده ها یعنی تبدیل مذاکرات به « روندی فرسایشی » برای متوقف نگهداشتن حرکت پویای انقلاب اسلامی در داخل و خارج ، همانطور که همین جریان در دولت پس از جنگ با تن دادن به « مذاکرات انتقادی » با اروپا از رسالت جهانی انقلاب اسلامی غافل مانده و هم زمان با فروپاشی شوروی و استقلال کشورهای اسلامی قفقاز در غیبت انقلاب اسلامی و شائبه ی تبانی ایران با غرب که نوع تعامل دولت کارگزاران به آن دامن زده بود مسلمانان انقلابی ناامید آنجا از ایران به دام اسلام شبیه سازی شده آمریکایی وهابّیون افتاده و هنوز نیز تبعات این تکفیری ها در منطقه مشهود است ، و عاقبت مذاکرات انتقادی مدعیان عقلانیّت با غربی ها محکومیّت ایران در دادگاه « قهوه خانه میکونوس » و تحریم های فزاینده و ... بود.
حال نیز آن مقصود دشمنان در مذاکرات فرسایشی برآورده شده و با به مذاکره کشاندن دولت جدید تحولات منطقه را نیر مدیریت می کنند.

به یاد آن مرد که هسته‌ای شدنمان میراث ماندگار اوست

تدبیر رهبری؛ ممانعت از دوقطبی شدن جامعه و اقناع ساده‌لوحان:
البته رهبری دور اندیش انقلاب اسلامی برای اقناع ساده دلانی که به این مذاکرات دل خوش کرده اند و برای ممانعت از دوقطبی شدن جامعه ، با حمایت از تیم مذاکره کننده مردم را به آگاهی سوق می دهد تا در فرصتی محدود که خیلی طول نخواهد کشید حجت بر همگان تمام شود و دست چدنی و خباثت دشمنان روشود ، اگرچه شیاطین نیز بیکار ننشسته اند و برای اینکه قبل از این مهلت فضای منطقی آشفته شود به دنبال ایجاد اغتشاشاتی با تکیه بر مهره چینی هایشان در دانشگاهها و رسانه ها هستند که زنده کردن نام مفلوکان فتنه توسط رئوس فتنه خود گویای این رویکرد است ، بنابر این جبهه خودی باید احساسات را کنار گذاشته و با این دسیسه های پیچیده مدبرانه برخورد کند و در این مرحله مراقب انحراف افکار عمومی به عنوان ابزار مهلک دشمن باشد و مجدداً مانند آنچه که در جریان موهوم انحرافی بازی خوردند و با تهمت های نابخشودنی به دولت پاکان زمینه این اوضاع را برای دشمنان فراهم کردند بار دیگر بازی شیاطین را نخورند .

امام خامنه ای : ملّت باید بداند چه اتفاقی دارد می افتد!
تقدير امام خامنه اي از تدبير هوشمندانه دكتر احمدي نژاد در توليد سوخت 20 درصد
«جان کری» پس از مذاکرات :
این توافق نامه مهمترین بخش های هسته ای ایران را متوقف می کند ! ما به تأسیسات کلیدی ایران دسترسی خواهیم داشت !
ایران توافق کرده همه غنی سازی بالای 5درصد را متوقف کند و ذخیره غنی شده خود را کاهش دهد ، یعنی در شش ماه آینده این ذخیره به صفر خواهد رسید !!!
ایران تأسیسات هسته ای دیگر نخواهد ساخت ! سانتریفیوژهای جدید نخواهد ساخت ! این توافقنامه نمی گوید که ایران حق غنی سازی دارد !
ما به توافقی رسیدیم که به موجب آن برنامه هسته ای ایران از این لحظه به طوری که برای کشورهای منطقه تهدیدی تلقی شود ادامه نخواهد یافت و در حقیقت برنامه هسته ای ایران را به عقب خواهد برد و این یعنی امنیّت برای متحدان ما در منطقه و اسرائیل !!! » ( 92/9/3 - بی بی سی)

مسعود شفیعی‌کیا