رییس ستاد انتخابات: متاسفانه شهرداری با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی اقدام به حمایت از دو نامزد انتخاباتی نموده است.

یک دستگاه جرثقیل و یک دستگاه خودروی شهرداری تهران شب گذشته در حین فعالیت غیر قانونی برای دو نامزد انتخاباتی به همراه عوامل آن توسط فرمانداری تهران توقیف شدند

صفر علی براتلو اظهار داشت: متاسفانه شهرداری تهران با زیر پا گذاشتن اصول اخلاقی اقدام به حمایت از دو نامزد انتخاباتی در تهران نموده است.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: دستگاههای دولتی و شهرداریها و هر نهادی که از بودجه بیت المال تغذیه می کنند طبق قانون اجازه ندارند که از این بودجه جهت امور انتخاباتی استفاده کنند که متاسفانه شهرداری تهران این موضوع را نادیده گرفته است.

معاون سیاسی امنیتی تهران تاکید کرد: افراد بازداشتی به همراه دو جرثقیل یاد شده برای رسیدگی تحویل مراجع قضایی شدند.

بسيج تمام امكانات شهرداري تهران در حمايت از 2 كانديداي خاص!

خبر ديگر اينكه براساس اخبار كسب شده توسط خبرنگار ایران ، طي چند روز گذشته تمامي مناطق و نواحي شهرداري تهران بسيج شده‌اند تا براي كسب رأي 2 كانديداي خاص و مورد علاقه شهردار تهران آقايان رودكي و خاني تلاش كنند.

به عنوان مثال مي‌توان به همايش برگزارشده در مسجد نور منطقه قيطريه توسط شهرداري منطقه يك كه با حضور كانديداي جبهه متحد برگزار شد اشاره كرد يا همايش برگزار شده در كانون توحيد در منطقه 2 تهران و همايش مسجدالرحمن در منطقه6 را مورد توجه قرار داد كه با حضور خاني برگزار شده است. نكته قابل توجه اينكه پرسنل شهرداري نيز مجبورند به‌عنوان وظيفه سازماني در اين همايش‌ها شركت كنند.

يك منبع آگاه در شهرداري در همين زمينه به گفت مؤسسه همشهري نيز موظف شده در طراحي و چاپ اقلام تبليغاتي جبهه متحد اصولگرايان كمك كرده و بخش عمده‌اي از اين اقلام اكنون در اين مؤسسه وابسته به شهرداري در حال توليد مي‌باشد!

همشهري هم به ميدان آمد!

خبر ديگر اين كه روزنامه همشهري ارگان رسمي شهرداري تهران در ادامه سياست‌هاي مديريت شهري مبني بر حمايت و كمك همه‌جانبه به فهرست جبهه متحد اصولگرايي، تيتر اول خود را به همين موضوع اختصاص داد.

اين روزنامه سراسري كه به دليل وابستگي به يك نهاد عمومي حق حمايت از كانديدا يا فهرست انتخاباتي خاصي را ندارد روز چهارشنبه اين گونه تيتر زد: «اجماع جامعه مدرسين و جامعه روحانيت مبارز بر فهرست جبهه متحد اصولگرايان» همشهري همچنين در صفحات مياني خود چهار صفحه كامل رپورتاژ آگهي‌هايي براي جبهه متحد اصولگرايان، تحت عنوان آگهي منتشر كرد! و در پرونده‌اي تحت عنوان بررسي مجلس نهم نيز با انتشار مطالب افرادي همچون علي‌اصغر خاني كه مورد حمايت مستقيم شهردار تهران هستند به حمايت از فهرست جبهه متحد پرداخت.

اين در حالي است كه قبلاً اخباري مبني بر استفاده از امكانات مؤسسه همشهري براي طراحي و چاپ پوسترها و بنرهاي تبليغاتي جبهه متحد اصولگرايان به اطلاع خبرنگار رسيده بود.

شهرداري تهران همچنين طي روزهاي گذشته بخش عمده‌اي از امكانات و نيروهاي خود را در جهت كمك به ستادهاي انتخاباتي دو نفر از اعضاي ليست جبهه متحد كه مورد حمايت محمدباقر قاليباف هستند به كار گرفته است.

گفتني است روابط عمومي حوزه معاونت امور مناطق شهرداري تهران، ديروز با ارسال جوابيه‌اي به دفتر روزنامه ایران مدعي شده بود خبر روز چهارشنبه مبني بر «بسيج تمام امكانات شهرداري براي حمايت از 2 كانديداي خاص» كذب محض! است كه اقدام روز گذشته رسانه رسمي اين نهاد خود شاهدي است كه از غيب در رد اين ادعا رسيده است.

مهمانان انتخاباتی شهرداری تهران

اما در همین احوال مشاهدات خبرنگار شبکه ایران نیز در نوع خود جالب می باشد.

بر این اساس مشاهده شده که شب گذشته (چهارشنبه شب) در حوالی مصلای تهران تبلیغ کنندگان جبهه متحد توسط ماشین شهرداری پذیرایی شده و شام خود را دریافت نموده اند.

گفتنی است بر اساس قانون 59 تبلیغات انتخابات هیچ گروهی حق استفاده از اموال عمومی برای مصارف انتخاباتی را ندارد و البته این اقدام شهرداری مطلب تازه ای نیست و مکررا تکرار شده است و در سایه عدم برخورد دستگاه های مسئول این اقدامات بدون هیچ واهمه ای از قانون ادامه دارد.