وزیر کشور گفت: در حال حاضر از 430 فرماندار 240 فرماندار تغییر کردند و این تغییرات نیز با هماهنگی مسئولان منطقه‌ای بوده است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان ثبت‌احوال کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان ثبت‌احوال فعالیت بسیار مؤثر و مهمی دارد و شاید در اذهان عمومی تلقی این سازمان اینطور نباشد.

فارس-وی ادامه داد: نقش اثرگذار و مهمی که اعداد و ارقام در تحلیل وقایع مختلف چهارگانه (فوت، ولادت، ازدواج، طلاق) دارند بسیار مهم است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: سازمان ثبت‌احوال باید به صورت آنلاین تحرک جمعیتی را به روز سنجش کند و توجه به این موضوع می‌تواند در تحلیل‌ها بسیار مؤثر باشد.

وی درباره ارائه کارت هوشمند ملی اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه 5 ساله کارت هوشمند ملی باید در اختیار مردم قرار بگیرد و اقدامات لازم در این زمینه صورت گرفته است.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: ما به دنبال یک سازمان ثبت‌احوال پویا، مؤثر و جامع هستیم که با راهبردهای مد نظر این اتفاق خواهد افتاد.

وی به تغییر فرمانداران کشور اشاره کرد و گفت: در کل کشور 430 فرمانداری داریم و بنای اصلی ما به تغییر و جابه‌جایی همه فرمانداران نیست. نیروهای خوب و موثری هستند که حق خود می‌دانند که در فرمانداری‌ها فعالیت کنند.

وزیر کشور یادآور شد: در حال حاضر از 430 فرماندار 240 فرماندار تغییر کردند و این تغییرات نیز با هماهنگی مسئولان منطقه‌ای بوده است.

وی گفت: از حدود 200 فرماندار باقی مانده بخشی از آنها ابقاء و بخشی دیگر تغییر می‌کنند.