کارشناس صدای آمریکا ضمن اشاره به اینکه نگاه دکتر روحانی با دکتر احمدی نژاد کاملا متفاوت است، تاکید می کند که رویکرد «دوگانه و غیرصادقانه» صهیونیست ها هیچ تغییری نکرده است.

شبکه صدای آمریکا (VOA) در برنامه شب گذشته خود با دعوت از آقایان "منوشه امیر" مدیر رادیو اسرائیل و سردبیر پیشین بخش فارسی سایت وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و "مجید رفیع زاده" رئیس شورای بین المللی آمریکا در امور خاورمیانه، درصدد حمایت از جنایت های رژیم اشغالگر قدس برآمد، اما اظهارات آقای "فرهمند علیپور" کارشناس امور خاورمیانه و دیگر میهمان صدای آمریکا جهت برنامه را به کلی تغییر داد.

 

 

سیاه نمایی های منوشه امیر علیه ایران و اینکه رئیس جمهور در این کشور هیچ کاره است و ادعای طرفداری اسرائیل از ارزش های دموکراتیک با پاسخ های فرهمند علیپور ناکام ماند.

 

 

آقای علیپور ضمن اشاره به اینکه نگاه دکتر روحانی با دکتر احمدی نژاد کاملا متفاوت است، تاکید می کند که رویکرد «دوگانه و غیرصادقانه» صهیونیست ها هیچ تغییری نکرده است.

 

 

 

 

چکیده ای از پاسخ های خواندنی آقای علیپور به ادعاهای صهیونیست ها در زیر می آید:

 

 

««بین رفتارهای اسرائیلی ها در برخورد با روسای جمهور ایران تناقض دیده می شود، وقتی آقای احمدی نژاد صحبت های تند و تیزی می کرد، این را به عنوان سند به همه دنیا نشان می دادند که ایران آماده حمله به ماست و رئیس جمهور همه کاره است و صحبت های احمدی نژاد قابل استناد است اما الان که صحبت های اعتدال گرایانه از تهران شنیده می شود، می گویند رئیس جمهور هیچ کاره است و نمی تواند چیزی را در ایران تغییر دهد! و این از یک رویکرد دوگانه و غیرصادقانه در اسرائیل خبر می دهد.

 

 

 

فیلم خبر

 

 

از سال 1992، آقای بنیامین نتانیاهو که آن موقع یک عضو پارلمان بود و آقای شیمون پرز که الان رئیس جمهور اسرائیل هستند و در آن وقت وزیر امور خارجه بودند، گفتند که ایران بین 3 تا 5 سال دیگر بمب خواهد داشت و این موضوع را هر 3 سال تا 5 سال تکرار کردند، تا همین چند ماه پیش که اعلام کردند، ایران در سال 2015 یا 2016 به بمب اتمی دست خواهد یافت، یعنی الان 21 سال است که این ادعا را تکرار می کنند. جالب این است که این 21 سال گذشته ولی این زمان 3 تا 5 سال هیچ وقت تغییر نمی کند!

 

 

حالا فرض کنیم که ایران در سال 2015 یا 2016 بتواند یک بمب اتمی هم بسازد یا حتی همین الان یک بمب ساخته و آماده در کشور دارد، وقتی که اسرائیل بین 200 تا 400 بمب اتمی دارد و عضو هیچ کنوانسیون جهانی هم نیست، آیا شما فکر می کنید که ایران می تواند با آن یک بمب به اسرائیل حمله کند و اسرائیل با 100 بمب اتم پاسخ نخواهد داد؟ آیا این موضوع عقلانی است و به فکر مقامات ایرانی نمی رسد؟ موضوع چندهزار بمب اتمی که آمریکا دارد چه؟ موضوع به هیچ وجه نابود کردن کشور اسرائیل یا حمله اتمی ایران به کشور اسرائیل، آن طوری که اسرائیلی ها تبلیغ می کنند نیست. موضوع بسیار روشن است و آن هم هژمونی منطقه است و اینکه اسرائیل باید دست بالا را در خاورمیانه داشته باشد و هیچ کشوری حق ندارد که از این سطح جلو بزند و این هژمونی را بشکند.

 

 

 

 

درمورد این ادعا که ایران زنگی مست و اسرائیل یک کشور دموکراتیک است هم فقط کافی است یک تورق خیلی کوتاه در تاریخ بکنیم. در جنگ 22 روزه غزه، میانگین کودکانی که کشته شدند، دو برابر میانگین کودکانی است که رژیم بشاراسد در سوریه می کشد. اسرائیل 2 بار لبنان را با خاک یکسان کرد. اسرائیل می گوید ما نمی خواهیم هیچ کشوری را نابود کنیم، در حالی که اینها قبلا یک کشور را نابود کرده اند؛ کشوری به نام فلسطین را از نقشه جهان حذف کردند. بخش هایی از کشورهای دیگر هم که الان در دست آن هاست؛ بخشی از اردن، بخشی از سوریه و بخشی از لبنان.

 

 

این ادعا همواره از سوی اسرائیلی ها شنیده می شود که ما طرفدار ارزش های دموکراتیک هستیم و کشورهای دیگر زنگی مست و جنگجو هستند، در حالی که در 200 سال گذشته هیچ وقت ایران، آغازگر یک جنگ با کشورهای همسایه اش نبوده است. اگر در ایران حکومت دموکراتیک، شاهنشاهی یا جمهوری اسلامی سر کار باشد در این مورد یعنی در مورد بمب اتمی، برخوردی که با ایران صورت می گرفت همین بود، یعنی قدرت های جهانی به ایران به عنوان یک کشور حاضر در منطقه خاورمیانه اجازه نمی دادند که دارای چنین توانی باشد.»»