در پی بروز برخی بی‌تدبیری‌ها در تصمیمات اقتصادی دولت، یک روزنامه اصلاح‌طلب در تیتر صفحه اول خود نوشت: تیم اقتصادی روحانی ضعیف است.

به گزارش «پايگاه خبري تحليلي رئيس جمهور ما»  به نقل از کیهان، آفتاب‌یزد از قول بهمن آرمان تأکید کرد: آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، قبلا به عنوان فرماندار و نماینده مجلس و وزیر صنعت فعالیت کرده و اگر در مورد دیگر منصوبان اقتصادی دولت نیز این بررسی را انجام دهیم به این نتیجه خواهیم رسید که حلقه تنگ استفاده از مدیران در دولت یازدهم کماکان سر جای خود باقی مانده است. در رابطه با هدفمند کردن یارانه‌ها هم متاسفانه ما به جای اینکه از ابزارهای نوین، کارشناسان مستقل و... استفاده کنیم به دنبال راه‌های دیگری هستیم.

کارشناس روزنامه آفتاب یزد با بیان اینکه «آزمون انصراف یارانه‌ها بسیار نامناسب، ورشکسته و درعین حال دارای بازتاب‌های سنگین است» به تلاطم‌های اخیر در بورس اشاره می‌کند و می‌گوید: تیم اقتصادی در حال حاضر در مورد بورس درست عمل نمی‌کند، تصمیمات آنها باعث می‌شود شاهد افت شاخص بورس باشیم این تیم با مسائل واقعی اقتصاد آشنایی ندارد. وی ادامه می‌دهد: من امیدوارم که این رای عدم اعتماد مردم به دولتمردان ما، این نتیجه‌گیری را به دنبال داشته باشد که در چیدمان مردان اقتصادی خود دگرگونی اساسی ایجاد کنیم و اجازه دهیم مبانی علمی جایگزین جناح بندی‌های سیاسی شود.

تخطئه تیم اقتصادی دولت از سوی اصلاح‌طلبان در حالی است که بسیاری از تصمیم‌سازی‌های اقتصادی دولت، با سیاست‌های اقتصادی دولت‌های سازندگی واصلاحاتقرابت کامل دارد ضمن اینکه شاکله تیم اقتصادی دولت نیز اصلاح‌طلب است و از این جهت به نظر می‌رسد مدعیان اصلاح‌طلبی به جای پاسخگویی درباره عملکرد اجرایی خود می‌کوشند به دولت پیشدستی کرده و خود را از مسئولیت تصمیمات توأم با بی‌تدبیری، تبرئه کنند!