از دیدگاه احمدی نژاد ، که متاسفانه یا خوشبختانه اقتصاددان نیست و در مکتب سرمایه داری شاگردی نکرده است ، بیت المال و دولت اسلامی نه یک بنگاه اقتصادی و نهاد خصوصی، بلکه سرمایه عمومی است و او تنها امانت دار آن است و نه صاحب آن. لهذا کارهایی که از نظر اقتصادانان صدقه دادن و بدون صرفه اقتصادی تلقی می‌شود از نظر احمدی نژاد تنها بازگردادن حق و امانت مردم به خود آن‌ها است.

یکی از مخاطبان نکات پرس در واکنش به سخنان غلامرضا تاج گردون نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم که در ردای یک اقتصاددان در روزنامه اعتماد کوشیده بود طرح مسکن مهر دولت احمدی‌نژاد را زیر سوال ببرد، نوشت:
البته از یک جهت این مخالفان دولت درست می‌گویند. آنها می‌گویند چرا دولت در جاهایی سرمایه گذاری کرده است که سود آور نبوده و صرفه اقتصادی نداشته است. می‌دانید این یعنی چه؟
یعنی اینکه اقتصاددانان ما که همه شاگردان دست دوم سرمایه داری هستند حتی به دولت و بیت المال به چشم یک بنگاه اقتصادی نگاه می‌کنند. گویا دولت را شرکتی خصوصی پنداشته‌اند که باید فعالیت‌هایش سود آور باشد! در نگاه این آقایان البته چیزی به نام حقوق مردم و مستضعفین مطرح نیست. چون کارهایی نظیر مسکن مهر "ضرر" دارد و سود آور نیست!
نکته دیگری که البته در این انتقاد آقایان مستتر است اینکه به نظر آن‌ها کارهای نظیر دادن یارانه به مردم و یا مسکن مهر حکم صدقه دادن دارد. حال آنکه از دیدگاه احمدی نژاد، که متاسفانه یا خوشبختانه اقتصاددان نیست و در مکتب سرمایه داری شاگردی نکرده است، بیت المال و دولت اسلامی نه یک بنگاه اقتصادی و نهاد خصوصی، بلکه سرمایه عمومی است و او تنها امانت دار آن است و نه صاحب آن. لهذا کارهایی که از نظر اقتصادانان صدقه دادن و بدون صرفه اقتصادی تلقی می‌شود از نظر احمدی نژاد تنها بازگردادن حق و امانت مردم به خود آن‌ها است.
این شاگردان مکتب سرمایه داری البته در کشورهایی شاگردی کرده‌اند که دولت هیچگاه فعالیت اقتصادی ندارد و به مردم شغل و مسکن نمی‌دهد و این گونه کارها را شرکت‌ها انجام می‌دهند. لهذا وقتی به عملی مانند ساختن مسکن مهر می‌رسند آن را در قالب فعالیت‌ها کمپانی‌های مسکن غربی می‌خواهند تحلیل کنند! اما در نظامی که قرار بود سایه ای از عدالت علوی را نمایش دهد، دولت یک کمپانی نیست.
تاجگردون، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه دولت خاتمی گفته بود: « ما الآن شاهد هستیم که 54 هزار میلیارد از منابع سیستم بانکی کشور به مسکن مهر رفته و در آنجا قفل شده است. چون اولاباید بخشی از این پول را دولت بیاورد و بخش دیگر را مردم بیاورند، بعد این مسکن تولید و تحویل مردم داده شود و بعد تازه تکه تکه مردم این پول را به نظام بانکی برگردانند. من نمی‌گویم مسکن مهر نباید انجام می‌شد اما نباید به این شکل و در این حجم انجام می‌شد تا 54 هزار میلیارد تومان پول ما به یک بانک برود و آن بانک را ورشکسته کند و 20 سال بعد این پول برگرد. در اقتصادی که شرایط رکود دارد، نباید با پول این طور رفتار کرد.

من نمی‌گویم مسکن مهر باید تعطیل می‌شد، اما باید بررسی می‌کردیم که این سرمایه‌ها در کدام بخش می‌تواند اقتصاد ما را از رکود نجات دهد. یعنی در کجاها این پول می‌توانست سریع خرج شود و با بیشترین منافع و البته سریع برگردد. آقای رییس جمهور یا معاون اول محترمشان خیلی راحت می‌آیند و می‌گویند که از زمان حضرت آدم تا الآن این قدر سرمایه گذاری نشده است. مهم این است که بگویید بازدهی این خرج چه بوده است.»