اعضای مجلس خبرگان رهبری در پایان اجلاسیه رسمی دو روزه خود، با تقدیر از اقدامات نیروهای امنیتی در برقراری امنیت شهروندان، خواستار محاکمه و مجازات قانونی سریع سران فتنه و عوامل اصلی اغتشاشات اخیر شدند.

نهمین اجلاسیه رسمی دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری عصر روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای که نسخه‌ای از ان در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت و متن آن در پی می‌آید، پایان یافت.
در این بیانیه که با آیه شریفه "الم تر کیف ضرب‌الله مثلا کلمه طیبه کشجره طیبه؛ اصلها ثابت و فرعها فی ‌السماء توتی اکلها کل حین باذن ربها و یضرب‌الله الامثال للناس لعلهم یتذکرون " آغاز شده،‌ آمده است: شجره طیبه‌ انقلاب اسلامی که به‌دست توانمند حضرت امام (ره) در دل‌های مستضعفان جهان غرس شد، هر لحظه به اذن خدا ثمره می‌دهد و پیوسته آثار این شجره طیبه و فرآورده‌های هدایت‌گرایانه آن شکوفاتر خواهد بود؛ چنانچه در آغاز سی و سومین سالگرد تولد این حرکت الهی بخش وسیعی از جهان اسلام علیه ظلم و ستم به پا خاسته و ندای آزادی طلبی و اسلام‌طلبی را فریاد می‌زنند.

مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از حضور با صلابت و دشمن ‌شکن مردم خداجوی و بصیر ایران اسلامی در راهپیمایی عظیم 22 بهمن در بیانیه خود تصریح کردند: خداوند را شاکریم که افتخار نمایندگی کسانی را داریم که همواره با صبر و بصیرت فراگیر و انقلابی خود توانسته‌اند پشتوانه عظیم انقلاب اسلامی باشند و مقابل فتنه آفرینی‌های مستمر منافقان داخلی و هجمه‌های سنگین خارجی بهترین مواضع را اتخاذ کنند.

آنها در بیانیه خود متذکر شدند که مردم انقلابی ایران اسلامی با حضور میلیونی خود در صحنه‌های مختلف، نشان داده‌اند که پیشاپیش بسیاری از نخبگان حرکت می‌کنند.

خبرگان ملت در بند دیگری از بیانیه پایانی اجلاسیه خود آورده اند: انقلاب اسلامی در عمر 32 ساله خود هیچ‌گاه از دشمنی مستکبران و استعمارگران نیاسوده است اما به لطف الهی از دسیسه‌ها و دام‌های آنان با موفقیت رسته است؛ به یقین سبب این همه موفقیت جز لطف الهی، رهبری هوشمندانه نظام و بصیرت و استقامت مردم چیز دیگری نمی‌تواند باشد.

"مجلس خبرگان رهبری با رصد کردن همیشگی وضعیت داخلی و خارجی نظام، هر روز بیش از پیش صلاحیت و شایستگی رهبری را در مدیریت جامعه اسلامی و به ویژه در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان خارجی و عوامل داخلی آنان مشاهده می‌کند و به پاس نعمت گرانقدر مقام معظم انقلاب، خاضعانه خداوند منان را شکرگزار است و پیوسته به انتخاب شایسته خود می‌بالد و ضمن بیعت مجدد با معظم‌له، طول عمر با عزت و موفقیت رهبری عالیقدر نظام اسلامی را از خداوند منان طلب می‌کند و مردم خداجوی ایران را به قدرشناسی بیشتر این نعمت الهی توصیه می‌کند ".

خبرگان ملت در ادامه بیانیه خود همچنین مسئولیت روحانیت و حوزه‌های علمیه را بعد از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان قم و فرمایشات داهیانه ایشان در راستای تحول، رشد و بالندگی مضاعف یادآور ‌شدند.

در بند دیگری از بیانیه پایانی اجلاسیه دو روزه مجلس خبرگان رهبری آمده است: در موقعیت کنونی که انقلاب اسلامی با صلابت تمام پنجه در پنجه استکبار انداخته و در بخش اسلامی عربی خاورمیانه و شمال آفریقا عوامل بیگانه را به خاک مذلت می‌کشاند، همگان را به وحدت و اخلاق سیاسی دعوت می‌کنیم.

"ایجاد هرگونه اغتشاش، بی‌نظمی و حرمت‌شکنی چه به عنوان برخورد با بی‌بصیرتان جامعه و چه برای همراهی با فتنه‌گران جز همنوایی با دشمنان قسم خورده ملت ایران و جدایی از خیل عظیم مردم مومن و انقلابی معنای دیگری نمی‌تواند داشته باشد ".

خبرگان ملت با محکوم کردن حرکت مذبوحانه عده‌ای عوامل بیگانه و خائن به وطن که در روز 25 بهمن ماه سال جاری اتفاق افتاد، از اقدامات و تلاش نیروهای امنیتی در برقراری امنیت شهروندان قدردانی کرده و از قوه قضائیه مصرا خواستند سران فتنه‌ و عوامل اصلی اغتشاشات را هر چه سریع‌تر محاکمه کرده و به مجازات قانونی برسانند.

در بیاینه مذکور همچنین ضمن تقدیر از خدمات سه قوه به خصوص دولت در اجرای موفق برنامه خطیر هدفمند کردن یارانه‌ها، دقت و احتیاط در نحوه اجرای طرح را خواستار و از حسن همکاری مردم صمیمانه تشکر و به مردم اطمینان داده شده است که هدفمند سازی یارانه‌ها، گامی اساسی در بهروزی زندگی آنان خواهد بود.

مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از همت بلند دانشمندان و نخبگان توانمند ایرانی در فتح قله‌های رفیع علم و دانش و تبریک این موفقیت‌ها، ترور ناجوانمردانه برخی دانشمندان این عرصه به دست عوامل مزدور موساد و سیا را محکوم کرده و به سران استکبار هشدار داد که با ارتکاب چنین اعمال زشتی نه تنها قادر نخواهند بود، ملت فهیم ایران را از راه خود باز دارند بلکه شهادت هر یک از اندیشمندان ایرانی رویش عظیم را در علم و تقوا به دنبال خواهد داشت که جز شرمندگی دشمنان، دستاورد دیگری نخواهد داشت.

در بند دیگری از بیانیه خبرگان ملت آمده است: پیوستن موج عظیم ملت‌های مسلمان را به جنبش بیدارگرایی اسلامی تبریک گفته و آنان را به کسب بصیرت بیشتر و صبر و استقامت در برابر دشمنان دعوت کرده و به آنان توصیه می‌کنیم که "ولا تهنوا و لا تحزنوا و انتم‌الاعلون ان‌ کنتم مومنین " و آنان را مژده می‌ دهیم که "الا ان نصرالله قریب " و از استکبار جهانی اکیدا می‌خواهیم از مداخله در امور کشورهای به پا خاسته اسلامی پرهیز کند.

همچنین در این بیانیه به اندیشمندان جهان اسلام یادآوری ‌شده که موقع امتحان آنهاست و آبرو و حیات‌شان در گرو سربلندی در این امتحان و در ادامه این بند خطاب به متفکران مسلمان آمده است: این شمایید که می‌توانید در کنار اسلام و مردم باشید یا خدای ناکرده جانب حکومت‌گران ظالم و از خدا بی‌خبر را بگیرید؛ شرایط کنونی بهترین وقت است که اتهام شعار "نحن مع من غلب " را از دامن خود پاک کنید و در صف مردم قرار گیرید و خلاء رهبری را در بین آنان پر کنید و با جمع کردن آنان زیر پرچم توحید، اجازه ندهید عوامل استکبار میوه‌ این حرکت‌های مبارک را بچینند و یا آنان را به سمت و سوی دیگری جهت دهند.

اعضای مجلس خبرگان رهبری در فراز دیگری از بیانیه پایانی اجلاسیه اخیر خود با تقدیر از خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی طی سالها مسئولیت در مجلس خبرگان و اخلاق کریمانه و سعه‌ صدر وی، برای آیت‌الله مهدوی کنی که دارای سوابق درخشانی در عرصه‌ علم و عمل هستند، در سنگر ریاست خبرگان آرزوی توفیق کردند.

در بند پایانی بیانیه خبرگان ملت نیز یاد و خاطره‌ امام بزرگوار، یادگاران امام و مرحوم دکتر بروجردی داماد ایشان و شهدای انقلاب اسلامی و همه‌ شهیدان جنبش بیدارگری اسلامی گرامی داشته و مسلمانان منطقه به پاسداری از این خون‌های گرانبها توصیه شده اند.