حمد بن جاسم وزير امور خارجه و نخست وزير قطر اخيراً با عبدالله بن عبدالعزيز پادشاه عربستان ديدار كرده و به وي گفت كه سرنگون نكردن نظام سوريه خطرات بزرگي را براي كشورهاي خليج فارس ايجاد خواهد كرد.

به گزارش العالم، يك خبرنگار تُرك که نسبت به این موضوع آگاه شده است یادآورده شد که پیش از سفر وزیر امورخارجه قطر به عربستان، نشست حمد بن جاسم با رجب طيب اردوغان و داود اوغلو با ورود فرستاده عالي رتبه اسرائيلي به تركيه همزمان شد و كمتر از يك ساعت پس از آن نیز مشاور ارشد رئيس جمهوري فرانسه وارد تركيه شد.

منابع خبري آگاه در منطقه خليج فارس اعلام كردند حمد گزارشي مفصل را درباره تأثيرات منفي ناكامي نقشه سرنگوني نظام بشار اسد رئيس جمهوري سوريه در منطقه خليج فارس به ملك عبدالله تقديم كرده است که حکایت از واهمه بیش از پیش آنها از به نتیجه نرسیدن نقشه‌های شومشان برای سوریه دارد.

این خبرنگار ترک همچنین افزوده است حمد از كشورهاي خليج‌فارس كمك‌هاي بيشتر را براي بي‌ثبات نگه داشتن سوريه طلب كرد. بر اساس این گزارش حمد نسخه هائي از گزارش خود را به همه سران عرب منطقه خليج فارس فرستاد تا آنها را نسبت به عمق ناکامی در طرح سرنگونی نظام حاکم بر سوریه آگاه کند.

گفتنی است رایزنی‌های تنگاتنگی میان سران کشورهای عربی، غربی با ترکیه و رژیم صهیونیستی برای سرنگون کردن نظام حاکم بر سوریه در جریان است که این مشورت‌ها در چند هفته یک‌بار در یکی از پایتخت‌های مذکور برگزار می‌شود.